Nasib Seorang Isteri ~ Part 4
**
nd sa sedar kamaa , sa duduk2 telelap... nda sampaii pun 5 minit...
''Jessica !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'' punya kuat tu suara.. tekejut sa.. cepat2 sa turun..suara laki sa pula yg memanggil tu...
**
''knapa ni maa''(me) sa tinguk mil sa mcm tsungkur ni.. dia macam yg menahan sakit butul tu kaki dia..
''Kenapa kau biar mama sa cuci semua baju ni ?!''(Noel) punya sa tekejut , Tgamam Baa Mulut sa...Apa yg sa patut jwab ni?
"Abg...."(me) belum sempat sa Mo cakap sdah Mil sa Potong...
"Noel , Biar la baa.. Dia penat jalan tu.. Kan Kamu jalan Kmarin pagii..Biarla baa..Mama jga yg mo cuci ni.."(mil) mcm sa ada sedikit geram sda ni.. bkaca2 ba mata sa...
"Kau jemur ni pakaian nanti!! sda mama Cuci kan !! hishh!!"(noel) ya Ampun😭Punya Sayu hati sa.. Sampai terpikir baa , Rupanya dalam Tv tu , smua crita penah dan btl Berlaku ohh😭Sedih betul sa kna buat bgini...
**
Sdah si noel marah².. Dia bawa la Mil sa naik atas.. Mil sa senyum2 sinis kama.. sa tunduk sja.. tapi airmata sa mgalir.. Sebab c Noel teriak2 tadi , Adik2 ipar sa Tbangun ni.. Terus lari Sii neezam & nickram Pigi peluk sa.. Sa pun tekejut.. Npa dorang kesian tgk sa.. Napa mil sa nda mcm durang saja ? nda lama Dtg si ella , Dia bawa kan sa Air..
"Nah kaka , Minum ni.. nnti pagi² sa tolong kaka yaa"(ella) sa senyum ni tgk dia.. terus sa peluk dorang 3 orang balik..
**
Sii neya 20 sambung study d KL , sa nda pernah lagi Nampak dia.. Sii nisha 18 sambung study jga sini kk juga. tapi dia sewa rumah sendiri.. pun sa nda pernah nampak jga.. atau msa kawin Sa yg telepas pandang nda knal durang dua ni..
**
Malam tu , sa tdur d bawa sama Budak2.. Jam5 lagi sa kasi siap sdah sarapan.. skali dgn Bubur tuk Mil sa.. Kan Dia Tepeleot knun cuci baju.. jd sa risau la Kalau susah dia talan Nasi.. haha.. nda baa.. Sa risau klau dia terus demam.. yaii sa pun nda paam.. knpa sa masak bubur😂.. sdah siap smua , durang Ella pun bangun sdah.. Berebut2 dorang ni Tlg sa d dapur.. hilang skejap Masalah sa.. happy la sa kan.. smua sdah selesai sa buat..c ella skolah pagi.. Form4 kan , Nezam sama Nick skolah ptg.. Durang Mmbaca2 buku sana ruang tamu..
**
sa naik p bilik.. Sa tgok Bilik kami btutup.. sa mo pigi buka la.. mo ambil towel pigi mandi.. dr smlm nda mandi kio.. Sa dgr suara Mil sa dlm sana..
"nda jga mama kesa pasal smlm ba Noel.. Tapi , Mo stahun sda kamurang kawin.. cucu mama bila mo Wujud ?"(mil)
"Maa.. Bukan kami nda Usaha kan.. Usaha jg.. tapi belum rezeki.. Sabar la maa"(noel)
"Mama nda boleh bsabar ba.. Mama mau cucu.. Kalau sampai 2 tahun tiada juga.. Mama mau Kau kawin lagi satu.. Susah2 kawin la sama si zati..dia pun masi single kan ?"(mil)
tduduk sa sana depan pintu.. Mgalir sda air mata sa.. sampai sa tpikir sa ni mandul.. padahal masa tu baru 7 bulan kami kawin.. memang la sa lama sda kawin sama noel.. tpi ? Lepas 6 bulan baru sa Eherm sama c noel..
"Nda la maa.. mama jngn lupa apa dia buat sama sa dlu.. Sdah la sa mo pigi mandi.. turun la makan.. sdah siap tu sarapan kali.."(noel)
sa dgr dia mo buka pintu.. terus sa cepat2 turun bawa balik.. sana sa dapur..
**
"Morning syg.."(noel) terus dia peluk sa dr Belakang ni..
"ya Morning bang..ermm.. bang.."(me)
"ya syg?"(noel)
"syg mau cakap Pasal........."(me) nda teii sempat sa tcakap.. Terus dia tutup bibir sa guna Jari dia..
"Tak payah cakap lagi haa.. yg penting jangan Buat lagi.."(noel) terus dia cium dahi sa..
**
Aduilaa.. sa mo cakap pasal zati baitu .. siapa dia dlu d hati Noel?..
**
( SKIP .. sa skip yaa berapa tahun tu.. Yg penting Kamu tw.. setiap hari2 sa di rumah tu , Di layan Mcm orang Gaji oleh Mil sa.. Kalau lambat skit , terus kena tendang kama perut , kepala n kena Tumbuk lagi Blakang kepala sa.. Dan setiap hari jga Mil sa Ugut sa mcm².. Sampai la 8 tahun kemudian ni.. c Noel Abis study n graduate sda.. Lepas tu ada kerja sdh dia.. d mana ? graduate apa ? Sa kasi rahsia sja la ya.. )
8TAHUN KEMUDIAN.....
**
"syg!! i've suprisee!!!!!"(noel)sa tgk jak muka dia.. Happy butul kio.. Biarpun sa penat btul setiap hari , semua tu hilang kalau nampak husband sa balik dr Office.. Bahagia tul sa.. Pasal Mil sa ? erm.. Sa lali sda.. Kna pukul.. Kna Tendang.. kna trajang... smua sa Lali sda.. dalam 8 tahun ni jga cuma 3 kali sa dpt balik Rumah Mama n dady sa.. Durang pun sllu outstation.. Adik2 sa , dua2 sambung study..
Back to story.......
"eaa? apa tu bang?"(me) senyum2.. balas peluk laki sa..
"Rahsia haa.. Lusa , Ikut abg outstation... Abg mau bawa syg pigi Heaven...Hahahaha"(noel) manja btul si Noel masa ni.. Biarpun Kami belum ada Zuriat.. Dan setiap kali itu jga la , sa di hina² oleh Mil sa😭
**
FEW WEEK AGO.....
**
"jessica , Ikut mama Pigi kenduri Sana rumah anty si noel.. Ada anak dia buat acara Timang cucu"(mil) sa tinguk Mil sa , sa tinguk Asben sa..
"Pigi la syg.. abg nda dpt join ni.. Ada urusan kjap lagi.."(Noel) hampa sa dgr Jwpn c Noel.. sa pun bsiap n ikut Mil sa..
YOU ARE READING
NASIB SEORANG ISTERI By Lyka Miyuki
Non-Fiction(I DO NOT OWN THIS STORY-SS FAY) Kisah ni , kisah sa sendiri..tapi sa minta Sis Fiona yg kasi Share sama kamurang..sa bgtau dia Apa sa lalui..dan smua dia olahkan jdi sbuah novel..ponsikou Kio Mandak.. ** Nasib seorang isteri yg teraniaya.. Berhenti...