Nasib Seorang Isteri ~ Final
**
heii Kamurank.. Siou noh.. sa Request c Feen bh mw write sndiri Ending Stori ne.. Thankx Fiona.. sbb Buat jalan cerita ni jadi Best.. Kalaw sa Maybe mcm readers tiada perasan ni Mmbaca😂Banyak comment kamurank jga sa bca.. Siuk bh kmurank.. smua ne Sporting.. PART final , Mimank kmue kabak2 Jantung ne.. tq So much Pda smua yg sudi Baca & share.. Yg baik spanjang stori ne kmurank ambil la.. yg buruk buang sampah ahh.. Bahh.. Jum la kita start.. nda sa pandai mo speech yg Tabal2 kama.. Hahaha.. ~ **Dekat 3 minggu jga c noel D hospital..
ada jga hari sa terlalu pnat.. jdi sa nda tdtg la tinguk..since dia pun masa tu boleh mkan nasi sda.. Sbb kjadian tu, c noel ada retak d tengkorak kpala dea.. dia pandai lupa2 siapa kluarga dea.. but sometimes dia remember betul.. Kadang jga dia pandai ni Yg mcm mengigau sebut nama sa.. Kadang maki2 arwah Zati..
**
skip 5 bulan..
**
Dia smakin pulih , dan Sllu dtg rumah tgk damia.. tapi dia minta Antar Dgn anty ellen.. sbb dia nda boleh jalan kan.. Kaki palsu masa ni sgt Mahal.. Belum dpt effort..
**
Oneday dia dtg rumah.. then c anty ellen nda dpt ambil dia.. dia dpt antar sja..
"Noel..tidur la sni dlu...Dady c jess pun outstation.. teda dpt antar kau"(mama)
"ndapa ba anti... sa minta ambil kawan sa la.."(noel) sambil dia Ketik2 tu hp dia..
"Siapa kawan kau ? nda mnyusahkan ka tu?mlm ni sda ni.. sama tia payah la panggil anti baa.. Panggil mama sja.."(Mama)
"Ada kawan sa jga ma...C erin.. nnti dia ambil sa.."(noel) sa pun nda taw la...knpa Mud sa mcm Yg mo marah skali dgr nama tu..
"Knpa jga degil?masi lagi mo bkWan sama tu pennyangak? ka ada rindu sama...."(Me) nda sempat sa abis cakap...sda c noel putung..
"jess...."(wilson).. tapi mata dia sayup ni.. C Wilson sejak kejadian tu , memang brubah.. sejak sa Sllu ambil perhatian sama noel berbanding dia..
"Yalah kalau mcm tu.. Sa masuk bilik dlu la.."(noel) sambil dia tolak roda wheel chair dia tu.. sa nampak mcm kpayahan.. Terus sa bdiri mo tolak dia.. Tapi cepat2 ni C wilson bediri jga.. at last , dia yg tolak kerusi roda c noel sampai la kebilik jordan..
**
adik2 sa , nda jadi pulang last month.. Atas sebab2 nda dpt d elak.. so bilik jordan , kadang Noel tidur , Atau Wilson.. Tapi sllu c wilson yg mgalah.. dia tidur d ruang tamu..
**
Kebetulan Hari esok nya , sa suti... mcm biasa la.. sa Buat sarapan...Kmas rumah.. Kasi siap2 damia..
smua pun awal bangun.. So breakfast sama2..
"Sedapnya jess.. kan bagus kalau sa dpt rasa masakan ko hari2.. macam dulu2.."(Noel) tiada segan langsung dia Cakap bgtu.. C wilson Tunduk2 sja ni..
"Yaka? thanks la.. Knpa slepas sa hari tu ? nda sedap ka ? "(me) i tried to be FUNNY.. tapi Failed..
"Maa.. bila c jane balik ? tiada pula dia Contact sa ni.."(wilson) Putung cerita dia.. Tapi knpa jga sa Rasa Jeles klau c wilson ni sbut2 nama adik sa ? Kotohh.. Lain2 tu perangai ohh..
"Dia buat suprise laitu.."(me) Buat2 mcm Tiada ni..
"Bahh.. wils.. cpt2 laa naik meminang tuk c jane...lagi cepat lagi bagus kio.."(noel) sambil senyum2 kama dia...Sa mcm hilang selera mo makan.. Sa ambil Damia...Sa Bawa masuk bilik...
**
sa pun nda Paham perasan sa.. Kadang sa Takut btul khilangan Noel.. Kadang jga sa Takut kehilangan wilson.. Tapi tpikir jga sa.. ndakan sa mo ganggu kebahagiaan adik sa kan?.. Whatever la.. yg penting sa ada damia.. At last , tlampau bepikir...sa tetidur smpai ptg jam3..
**
sedar2 sa , Ada mama sama wilson , sama
Anty ellen.. d bilik.. kecuali noel.. sbb bilik sa kan d tgkat atas.. Bilik jordan d bawa saja tu.. Jadi paam2 la kalau c noel nda dpt naik... blum sa mampu mo pasang Lift rumah ni.. 😂 ndabaa.. susah la kan mo naik keadaan dia bgtu..
ktawa2 ni durang mama.. kotoh.. sampai ada yg mgambar...terus sa teringat kejadian masa sa kna tangkap khalwat sama Noel.. Sa kna Gambar baa msa tu. tapi sa lengkap bebaju jga..
"Ehh.. knpa kamu ni!!!"(me)
"Kiut muka kau.. c damia Mekap..Hahahaha"(anty ellen) Smua ktawa ni.. cpt2 sa bangun.. Sa Tinguk cermin.. Abis baa gincu sa c damia Main...Kotohh.. sampai ada yg d Rambut sda.. ktawa jga sa.. Last2 sa perasan tiada c damia sma durang..
"maa.. mana mia?"(me)hairan
"Aik...Tdi d situ pintu.. Astaga..."(mama)
Terus sa lari turun bawa.. sa Takut damia jatuh tangga.. Banyak kali sda dia jatuh tangga.. nasib Kabal..
**
SAMPAI jak d bawa.. Sa tarik nafas lega.. sana damia d pangkuan Noel..
"Anak mamy.. Knpa mekap mamy mcm antu ohh? tia baik tau kaa..?.. "(me) terus sa ambil dia.. ktawa2 c damia tgk Muka sa..
"mi wowoww...ahhahahaha"(mia)
c noel tgk muka sa.. ktawa dia brabis ni..
smua la ktawa..
"Biar syg muka bgini pun , Abg tetap syg.."(noel)kami ktawa.. sampai sa Nda sedar , c noel Cium dahi sa.. Smua auto brenti ktawa.. terus sa diam.. sa ambil damia.. Bawa duduk d sofa..
"Maaf.. sa nda sgja"(noel) rasa besalah , tunduk dia..
"maa.. sa balik dlu la...Ada call dr clinic.."(wilson) dia salam smua.. Baru dia cium dahi c damia.. then dia pakai kasut n jalan..
selang brapa minit.. c anty ellen pun minta diri mo balik.. skali la ikut c noel balik...Tinggal kami btiga la d rumah..
Mama , sa sama Damia..
**
ptg sikit jam6 gtu.. sampai c dady..
**
Makan malam sama2.. Tiba2 c dady buka cerita..
"Jadi nong?mcm mana la Rancangan Pertunangan c wilson sama c jane ?"(dady)
tekeluar nasi dr mulut sa.. sampai tegigit Lidah.. kotoh.. bdarah..
"Adehh jess.. pelan2 baa makan.. knpa Jga Gelojoh ni.."(mama) sambil dia bdiri ambil tisu..
"Bukan baa.. tgigit sa ni tulang Ikan.."(me)lap2 tu darah d bibir..
c damia minta suap dady.. sambil c dady suap.. sambil jga c dady btanya lagi..
"nong.. mcm mana?"(dady)
"ehh kau ni.. masa makan jga mau bcerita.. kalau sa tu.. nda payah tunang.. kasi sedia jak duit c wilson.. nahh.. kawin la terus.. kalau tunang ni lambat lagi.. lagipun , siapa kluarga c wilson mo meminang.. urng tiada mama bpa.. adehh kau ini.."(mama) mimbolotok sda mama sambil dia makan tu ikan bakar..
"bila durang mo tunang?"(me) mau tw knun sa.. tiba2 tu hati sa bdarah pula.. mcm sa khilangan seseorang yg sa sayang.. rasa tu , mcm sa mo khilangan noel dlu..
"ndatau mama mu ni jess.. dia mau kawin terus.. "(dady) terus sa tunduk.. tapi nda la sa kasi ktara baa tu perasan..
"Nnti la sa bincang sa sama C Jane ba.."(mama)
lpas mama jawab gtu.. ndada sda c dady tnya2..
**
Skip 2 week
**
sejak adegan sa kena kiss dahi oleh c noel tu ari.. ndada sda muncul c wilson.. C noel pun.. Sunyi pula hidup sa masa ni.. tp otak sa bnyak pikir pasal wilson.. mau 2 minggu sda c wilson nda dtg rumah.. kadang sa pandai rindu dia ni.. Kadang jga malam sa pandai nangis ingat dia.. yalah.. nda lama dia mo tunang.. tp bukan dgn urang lain.. dgn adik sa sndiri.. Mcm sa mo jauh tul dr sabah ni..
**
1 minggu kemudian.. c jane mo balik.. smpat sa bdoa dia nda jadi balik...wahahahaha.. Siou jane..
so hari yg d nanti2 tu la hadir.. c jane balik sda.. c mama Masak pebret dia ni.. c jordan pun balik..
"haii jane.. beseri2 tu muka kau kan.."(me) Mengusik.. baru jga durang sampai.. c dady ambil d airport.. C jane salam2 la kami smua.. senyum2 dia.. nda lama tu.. belum lagi lugage c Jane tmasuk rumah.. sampai sda c wilson...siap bawa bunga..
"Jane.. nahh.. for you.."(wilson) senyum2 ba c jane..
"Tingkiu Bang.."(jane) terus sa Buat mcm tiada ni.. sa bawa damia main..
start dr situ.. sa Tau.. smua ni knyataan.. yg c Wilson akan Kawin sama jane..
**
Malam tu , kami Makan ramai2.. Ada jemput anty ellen.. tp dia nda dpt dtg.. debilang ada urusan.. mcm sa tcari2 noel pula.. mimang.. Kami nda kan dpt bersama kalau sa tidak kawin dan cerai.. Sbb tu sda hukum dalam islam kan.. jika d talak3..
siapa la kan mo Kawin sa Kmudian kasi cerai lpas malam pertama?😂 waste time & memalukan.. I think🙊
**
tiba2 dtg c jordan.. dia baru siap mandi.. n mo makan..
"kak.. Nah.."(jordan) dia bg bungkusan hadiah..
"Apa ni?"(me) sa tanyala.. heran..
"ntah.. sa jumpa sana bawa Tilam.. d atas katil.."(jordan)
samua hairan.. sa belek2 tu bungkusan..
**
lepas makan.. smua kami d ruang tamu.. Mau bincang pasal Pertunangan c Jane.. tiba2 mama Mnanya..
"Jess.. buka la adiah tu.. Apa jga tu?"(mama)
terus sa teringat.. iyakan.. Apa jga bungkusan hadiah tu.. sa ambil bungkusan tu.. c Mia nangis2..
**
sa buka .. ada kotak.. dalam kotak ada sampul surat.. dan satu buku.. ini buku diari sa.. Masa sa skolah.. dalam buku tu ada tulis.. Siap ada date..
( date buku sa hilang.. ) * sa buat gtu jak ahh.. date tu sa kasi rahsia la.. *
YOU ARE READING
NASIB SEORANG ISTERI By Lyka Miyuki
Non-Fiction(I DO NOT OWN THIS STORY-SS FAY) Kisah ni , kisah sa sendiri..tapi sa minta Sis Fiona yg kasi Share sama kamurang..sa bgtau dia Apa sa lalui..dan smua dia olahkan jdi sbuah novel..ponsikou Kio Mandak.. ** Nasib seorang isteri yg teraniaya.. Berhenti...