Nasib Seorang Isteri ~ Part 7
**
🎶Bertahun sudah ku menunggu diri mu ,
Akhir nya Kau Datang kepada ku ,
Sukar nya Utk ku Melupakan Kan mu ,
perginya kau kerna Kesilapan ku🎶Berbulan Berlalu.. Genap 80hari Sandra Tinggalkan sa.. Mama sama dady sllu dtg rumah kasi teman sa.. Biarpun durang selalu bizi.. Sampai rumah sa , tiada lain Durang Minta ..Durang mau sa Makan.. Sa jdi pendiam.. Kadang sa bkurung d bilik sampai Rumah pun Bersepa ni.. Nda tekemas.. Sa Melayan perasan sa yg masi Berat tuk terima anak sa tiada sudah..
Kadang juga sa terfikir , Ada baiknya sandra pergi drpda terus terima Cacian dr Mil n noel.. Tapi , Hati sa belum sedia tuk terima Tiada nya sandra d sisi.. Sbb smua salah sa..
**
Mnggu Lalu Mama ada dtg rumah.. Dia kemas Bilik Sandra.. Semua Barang di Angkut.. Bawa pigi mana sa pun nda tw..
"Maa ! Cukup la tuhan ambil sandra.. Jangan la Mama lagi mau ambil Barang² dia maa 😭 "(me) sa tarik Baju sandra sama mainan dia sllu main..
"Jess.. Jangan bgini ba nak.. Nda tenang nnti cucu mama Pergi.. simpan la baju tu sja.. "(mama)...
Akhirnya sa Akur dgn keputusan mama.. sa dpy simpan baju trakhir dia pakai sama mainan dia suka gigit2 tu..
**
Genap 100hari , Last kenduri Tahlil sandra.. sa okok sudah ni.. cuma tidak banyak becakap.. ramai kluarga dtg sblah sa sma noel ni. Yg sedihnya , Mil & noel tiada sampai rumah ni.. Noel jalan dr start 2 hari sebelum kenduri tahlil ni.. ada menanya.. tapi sa bilang outstation.. Kenduri bjalan sperti biasa.. lepas tahlil smua org pigi makan.. tiba2 sa dpt call.. tapi Bukan sa yg angkat.. Mama sa yg angkat...
"Wasalam.. Yaa.. Apaa??!!"(Mama) semua tetamu tgk mama.. Sa rasa ada something yg BUAT mama tekejut.. Lepas tu sa nampak mama bcakap2 sama dady.. Mama nangis ni..
"Maa.. Knpa ?"(me) Mama terus peluk sa.. Dady cakap , Bsabar Jess.. Tapi sa masi bingung.. Apa yg jadi ?...
**
Mama masi diam.. Seakan smua orang tau.. Tapi sa masi blur.. tidak tau apa².. sa nekad mau Ambil tau juga..
"Knpa kamu smua ni ?! Apa jadi ? Maaa!! knapa mama Nangis.."(me) mama peluk sa.. Baru pelan dia bcakap..
"Jess.. Ingat.. Apa Pun yg kau tau ni.. tolong tabah dan jangan buat Tak elok.. Ingat Allah ya nak.."(me) singut2 lagi mama..
"Mama.. kasi tau la sa baa.. apa jadi sbnarnya.. "(Me) sa takut Ada benda buruk berlaku sama nOel.. tapi apa yg sa dengar Buat sa Pengsan , Dan nda sedarkan diri😭..
**
Sedar² sa di hospital sudah.. sa tsedar.. Tiada siapa ni d sblah sa.. lepas tu sa teringat apa mama kasitau.. Nangis lagi sa balik.. Sampai Patients lain tgk sa ni.. Last2 doktor dtg..
"Puan Jessica.. Jafa kesihatan.. Jangan Fikir yg brat²... Tak baik...."(doktor) nda sempat abis dia bcakap sda sa mcm gila Meroyan !
"Kau apa tau !!!?.. Sa yg rasa semua ni.. Kamu smua tidak tau apa sa rasa.. 😭 Sa hilang anak.. Skrg sa akan Hilang suami !! aaarrggghh!!!!"(me).. tebesar mata Doktor..
"PUAN !!!! Yg pergi biar pergi.. Yg skrg puan kena Fikir Kandungan Puan !! Kandungan sangat lemah.. Sbb Kesihatan puan Tidak stabil.. Apa?! lepas ni Puan Mau Anak Puan lagi Pegi?!"(Doktor) Lepas jak dia Cakap Kandungan.. Auto sa tdiam dr mnangis.. Airmata yg keluar skrg , Airmata Gembira..
"Doktor.. Betul ka Sa mngandung??Allahuakbar.."(Me) Sa pegang2 perut sa.. Sa mnangis gembira skrg.. Bukan Bersedih.. Tuhan dgr rintihan sa terlalu rindu Sandra.. tuhan Ganti Sandra dgn anak Kandung sndiri..
"Betul puan.. Puan sudah Mgandung Sebulan Lebih.. tpi di sebab kan puan slalu stress.. Tanda2 mengandung tu tidak di sedari.."(Doktor) kali ni doktor tu senyum.. sa senyum sambil pegang perut , Airmata mgalir.. telampau Bahagia baa.. 12 Tahun Kawin.. Ini La penantian yg sa tunggu² sama Noel.. Apa lagi mil sa kan ?
**
Noel ? Cakap Pasal noel ? Ohh tidak !! berita gembira ni mesti sampai dgn dia scepat mungkin.. Sbelum smua nya terlambat !!
**
2 Hari kemudian.. sa masi di wad.. Doktor cakap sa boleh Keluar hari ini..
"Jess.. Macam mana keadaan anak mama sama cucu tok ma ni ? sihat ?"(Mama) senyum mama.. Gembira betul dia.. Kesian mama.. Banyak susah sbb sa😢..masa ni dady tiada... Outstation..
"Sa sihat maa.. Baby pun smakin ok.. Terima kasih selalu ada d sisi jess ya maa.."(Me)
"Sudah la jess.. Jangan sedih2 lagi.. See.. Adilkann tuhan tu nak.. Akhir...."(Mama) Nda sempat abis cakap..
"Maa.. Cepat la kita keluar dr sini.. sa mau jumpa Noel.."(Me) Muka minta Simpati..
"Nak.. Jangan la.. Mama tia mau jess terluka lagi.. Redha kan saja nak.. "(Mama) bkaca sda mata dia..
"Mama.. Sa tau smua ni Jerat C zati sama Mil sa.. Mama jangan Tertipu.. "(ME)Bkaca jga mata sa sdah..
"Nak.. Apa pun Jadi.. smua sda Terlambat.. Durang akan...."(Mama) Nda sempat lagi sii mama kasi abis cakap dia..
"Tidak !! Semua akan Stop kalau Durang dpat Tau sa sdah Mgandung maa.. Pcaya la...Bawa sa jumpa Mereka.. Tolong la maa.. sa merayu.. Kalau ini kali terakhir.. sa terima.. "(Me) Mgalir sdah airmata sa.. Nangis sdah.. Tiba2 doktor masuk..
"Puan jess.. Kan sa sudah pesan.. Jangan stress.. Dan jangan fikir....."(doktor) mimang sa suka nda kasi abis Urang bcakap ba kan ?Hahaha.. nda lagi abis dia cakap..
"Ok doktor.. Sa sudah stop mnangis.. skrg sa Happy.. dan sihat.. Bila sa boleh kluar ? Heheheh.."(me) sa buat muka happy ni.. Sa tnampak Tag nama dia.. Wilson..
"bgitu la.. boleh keluar sudah ni.. tapi janji Dgn sa , Tolong Jaga Kandungan Elok2.. makan healty punya makanan.. jangan Kerja berat2.. boleh?"(Doktor Wilson) terus dia senyum ni.. Sa pun senyum2 mnjawab..
"Boleh ba kalau Kau doktor.. "(me) Hahahaha... Ktawa jga mama..
**
Keluar saja dr wad.. Mama bawa sa Pigi Balik rumah dia.. Mama mau rawat sa Debilang.. semua Mesti fikir.. Apa Jadi sama Noel kan ?..
**
Sa duduk2 sana depan tv.. Makan bubur.. Tiba2 ada Wasap masuk.. - Suami Ku -
"syg.. Maafkan Abg.. Abg Khilaf.. Abg bersalah dn berdosa.. Maafkan Abg.."(Noel)
Terus sa nangis.. sa Panggil mama.. Ngam mama dtg sama Satu sampul Surat.. tapi dia cuba Tapuk ni..
"Maa.. Bg sa !!"(Me) sa mendesak ni.. terus sa Buka..
YOU ARE READING
NASIB SEORANG ISTERI By Lyka Miyuki
Não Ficção(I DO NOT OWN THIS STORY-SS FAY) Kisah ni , kisah sa sendiri..tapi sa minta Sis Fiona yg kasi Share sama kamurang..sa bgtau dia Apa sa lalui..dan smua dia olahkan jdi sbuah novel..ponsikou Kio Mandak.. ** Nasib seorang isteri yg teraniaya.. Berhenti...