Part 6

395 24 2
                                    

Nasib Seorang Isteri ~ Part 6
**
Malam yg bahagia betukar suram . Sepi dan sedih hanya segelintir yg Nampak dan rasa.. Kenapa tuhan ? Knapa sa tidak Seperti isteri lain ? Seperti dalam drama ? atau movie yg Bahagia.. Anak penyeri hidup . Tapi salah ka punya Anak Sekadar anak angkat ?.....
**
Pagi lagi lepas subuh , sa turun bawa kasi kemas2 barang Smlm.. Tinggal sikit.. bilang mama sa , Sdah anty lin n anak dia tolong kasi clear.. durang betulungan sama mama sa n adik2 sa.. lepas sa kasi bersih smua sa buat sarapan..
**
"Morning Jess.. Wahh.. rajin ohh kau.. Pagi2 lagi buat sarapan.. Sa lapar ni.."(zati) punya sa tekejut.. Bahapa dia nda balik ni..
"Apa kau buat sini ? Kau tiada rumah sudah ?"(Me) sa berani sda ni sikit pigi bantak dia.. Mcm Apa saja tu muka dia.. Ntah dia sarapan ada Brus gigi or cuci muka ka jga dia ni..
"Ohh.. Mil kau suruh sa kasi kawan dia tidur.. knpa ? Tergugat iman kau?Hahahahaha"(zati)
Silaka Punya Perempuan.. nda sa tw knpa baran btul sa Tgk muka dia.. Mgkin sbb mil sa Sbut nama dia smlm.. brassshhhh!!(Bunyi air knun.. sa nda pandai Taip ohh bunyi air.. Hahahaha..) Sa simbah dia air tea.. nda juga pns kio.. suam2.. Hahaha..
"Shitt punya perempuan!! Apa masalah kau sama sa !!"(zati) dia mo tampar tapi sa Sempat tahan..
"Ingat zati , jangan ingat sa Diam slama ni , sa Tidak pertahan kan Rumah tangga sa.. Kau bukan sesiapa...dan sa nda mau tau Kau siapa dgn noel dlu..Keluar kau dr rumah ni.. So shame la Apa sifat Murah macam kau !!!"(me) papp!!! sa yg tampar dia.. Tiba2 dtg Mama sa..
"Jess.. Knpa ni? Aihh.. Nda malu ka kamu bgaduh sini ni?"(mama) heran mama ni , Sii Zati bitch sapu2 pipi dia..
"Well.. Anak Kau yg tidak Malu.. Sudah la mandul , Trep suci lagi.. Ntah² dia dpt Karma sbb dlu sllu tidur dgn LELAKI!!"(zati) Punya mendidih sa dia cakap bgtu...Tapi nda smpat sa pigi tarik rambut dia kamaa.. Dluan mama sa p tampar dia.. Pappp!!! "Jaga sikit Mulut kau.. sa knal anak sa mcm mana.. Jangan sebab Kemurahan maruah kau ni , rumahtangga orang jadi Brantakan!! si*l punya Budak!"(Mama) sa kasi sabar mama sa.. Tukkui.. Lain sikit Kalau dia marah Kamaa.. Hahaha.. Si zati sapu2 pipi dia terus Dia Masuk bilik Mil sa.. Well, Sa bersedia sdah ni Kalau ada kemungkinan Mil sa menyerang.. Hahahaha... tapi... nope.. Tiada ni.. Sampai la c zati pulang..
**
zati tia pulang sendiri haa.. Dia di hantar oleh c noel.. skali dgn mil sa.. di sni sa cuba Harap , kepercayaan Sa sama c noel tidak Hancur.. Mimang Pikiran sa Selalu negative sda skrg.. Cepat naik angin.. Cepat Melenting balik.. Mungkin sbb Sa Sdah Tlmpau sabar sama Keadaan yg myakitkan..
**
dua hari berlalu , Baru keadaan sa rasa pulih.. well , Sa sangkah kan sja baa.. actually tidak sma skali.. Tapi sa pun mau Hidup normal mcm isteri Lain..
**
2 Minggu Kemudian..
**
Selalu sa sama Baby sandra saja d rumah... BIASA sdah sa.. lagipun sii noel Lambat balik hari ni.. jam8pm sda.. belum lagi dia balik Kamaa.. Risau jga sa.. call or sms pun tiada.. C baby sandra mcm faham ni.. nda dia pandai tidur..
**
Dekat jam10 , Belum lagi c Noel balik.. Makin risau sa ni.. sa call Voice mail pula.. Sa mnunggu sana ruang tamu , sambil tgk tv.. sampai sa tetidur..
**
Mcm biasa , Awal pagi lagi sa Bangun.. Belum lagi ada si noel.. Sa call lagi.. kali ni bedering..
"Ya ...Sa outstation ni.. Kejap lagi la sa pulang.. kalau senang"(Noel) terus dia end call..
Ya Allah , Knpa sda Laki sa ni.. nda pernah dia bcakap bgini.. Sllu dia call mesti tanya Sandra dlu.. ni tidak langsung.. Sedih sa.. apa jadi sma noel ni..
**
tiba2 sandra mnangis.. Kelam kabut sa pigi Buaian dia.. Pujuk2 dia.. Tapi Makin kuat ni dia nangis.. Mcm yg kesakitan Kamaa.. risau sdah sa.. Skali sa tinguk dalam Buaian dia Ada Anak lipan Kamaa.. Besar ibu jari.. Kena gigit c sandra di Betis.. Kelam kabut sa bawa lari sandra pigi Dapur ambil Pisau.. Kata urang tua.. Kalau ada anak lipan,mesti ada mama dia jga situ.. Punya gegar2 sa.. Terus sa bawa sandra pigi spital.. Masa ni ada sudah Kereta Sa.. si dady kasi.. request sa Dlu mo kerja knun..
**
kena tahan lagi c sandra.. Doktor mcm sedut ntah apa tu.. tapi Kata nurse kasi lari tu bisa knun.. kesian sandra , dua kali kena suntik.. kejap2 dia nangis.. Lepas susu dia tidur.. Nda lama Nangis lagi.. Kalau sda nangis dia Sbut Mii....mii...mi... itu sja dia sbut..
**
Jam1pm sda.. sa call2 c Noel...Sa sdah text dia , sandra d wad.. kna tahan...tapi nda ni dia balas.. wasap Blutick sja ni..
nda lama tu.. sampai sda Parent sa.. Adik 2 sa balik KL sda..
"Knpa Boleh ada Lipan? Bersih jga halaman rumah kamu tu.. tiba2 pula.. "(dady) terus sa pun blank.. sa pun nda tau mau jawab apa..
"adala ba tu sbb dia.. Bila c baby kluar.. mana sda dady dia ni.. tia muncul2 lagi ka dr td ?"(Mama)
"Belum lgi ni maa.. c noel nda angkat call sa.. dia bizi kali.. "(me) sa pun tia tau maa mana sda mnantu kamu ni.. sa bilang dlm hati..
**
Jam8pm , Baru C noel muncul...Ada mil sa.. parent sa masi ada.. tapi d luar...Di kantin kali..
"Abg.."(me)
"Knpa nda kluar lagi ni budak?"(noel)
"Abg.. knpan cakap bgtu?dia masi dlm rawatan...Esok mgkin boleh kluar kata doktor.."(Me)tekejut sa.. knpa dia Cakap gtu..
"Ohh bah.. ngam la tu...Kami balik la...tiada urusan sni..mari noel.."(Mil) cepat2 sa tahan tangan c noel...
"Bang.. Anak kita sakit kan.. Nnti mama sma dady boleh antar mama jga Blik Rumah.. durang masi d luar tu.."(me) mcm sa minta simpati.. sama sa mo pnjelasan knpa Laki sa brubah?..
"Ehh , Kau jangan pandai2 cakap ni anak c noel.. ni anak kau saturang.. Mgada2 kau ni.."(mil) di tepis ba tangan sa.. Mgalir sdah air mata sa..
ada mama sama dady sa masuk..
"Maria.. knpa bgtu kejam kau sama anak sndiri ? Salah ka dia jadi sorang bapa ? biarpun anak angkat..?!"(mama) mama peluk sa ni.. sa mnangis sda..
"Betul la apa mama sa Cakap.. Ni bukan anak sa.. Biarla budak ni jadi anak c jessica saturang.."(Noel) sambil dia pandang tempat lain.. Papp !! Dady sa Tampar dia ni.. tekejut kami smua.. "KAU jangan lupa noel...Sbb fitnah kau dpt Putri sa.. Kalau tidak , Kau yg tiada tanggungjawab ni tidak Layak jd mnantu saya !!"(Dady) turun naik ni Nafas dady sa.. Risau sa ni..
"Dady, sdah la.. jangan bgni.. malu kita kalau orang nampak.."(me)nda stop airmata sa , biar sa bcakap mcm biasa.. kamu pernah rasa kaitu?..
"Ehh Jessica.. sbb kau la Anak sa ni Kena kutuk2 orang dan keluarga.. Apa lagi kawan opis dia.. Kau jangan ingat sa diam.. Biar panas di pipi c noel hilang , Panas di hati saya ni tidak akan hilang.. Kau ingat tu!!!mari noel!!"(mil) terus durang keluar.. Sa mnangis mcm Yg mati laki😭 sakit tul dada sa mnangis bgini..
**
Malam tu parent sa Mginap d hotel dkat2 Hospital ranau Jga.. Tbangun sa Jam 3 pagi.. c Sandra mnangis.. skali sa pegang kepala dia.. Panas Btul ni.. risau Bcampur baur sdah prasan sa...sampai sa Bilang sandra jangan kasi tinggal mamy.. 😭 doktor cek.. dia demam panas.. Kna suntik lagi si sandra.. 😭 sa mau call noel.. tpi sa takut dia Marah lagi😭.. last2 sa call mama dama dady.. kesian durang tangganggu tidur oleh sa.. Sa nda mampu hadap smua ni.. mungkin sa belum paham masa ni kalau Baby skit apa mau buat..
**
sampai jak mama , Cpt2 dia ambil Towel.. kasi basah letak di Kepala c sandra.. Brapa Jam brlalu , turun sikit panas nya.. tapi Sesak nafas tiba²😭 ya Allah sandra.. Jangan kasi tinggal mamy nak.. Itu saja d mulut sa ni.. Nangis2 sa.. Dady sama mama Pun Nangis sda.. Last2 c Sandra kna bawa pigi kecemasan..
**
Di luar bilik kecemasan sa nda keruan sda.. Nangis terus sa.. Sampai sa teniat.. Kalau diinta Pilih Sandra atau Noel.. sa rela pilih sandra..
"Maaa.. sa ndamau kehilangan sandra ba maa😭.. Maa , Tolong kasitau doktor baa maa , kasi slamat anak sa ba.. Maa please ba maa.. 😭"(Me) Nangis sa nda henti.. Mama sa Nangis2 sda.. Dady sa pun nangis.. Tiba2 doktor Keluar..
"Puan Jessica.. Masuk.. Anak puan Dan beransur pulih , Dia sebut2 Mi..mi..mi.."(Doktor) Cepat2 sa masuk.. Kalau ikut Parent sa nda boleh masuk.. Tapi Durang mendesak jga ni.. tmasuk la durang.. **
"Baby.. Anak mamy syg.. Cepat sembuh syg.. Mamy rindu mau main sama baby.."(Me) Nangis sa tinguk anak sa Kna Pasang tu Oksigen Allah sja taw perasan sa masa ni..
"Mi...uhhh...mi...uhh...mi..uhhh.."(Baby sandra) itu sja dia sebut.. Sambil mgalir airmata dia.. Tapi Dia nda buka mata.. Sa peluk sandra.. sa cium Dia.. Panas2 suam ni badan dia..
"Baby.. sayangg mamy syg..😭"(Me).. Nangis lagi sa.. tangan c baby pegang bahu sa dia mau peluk.. sa peluk la dia.. " Maa.. kenapa sa rasa Baby mau kasi tinggal sa ni.. Baby jangan baa.. Kesian sama mamy syg..😭"(me) Nda lama tu.. Mcm Tiada sdah sa dengar suara Si baby..
Terus sa tengok dia.. Lemah ni.. tiada tindak balas.. Mama Sa panggil doktor.. sa nangis2 sdah pegang c baby.. Depan2 mata sa anak sa kna kasi kjut eletrik tu , d dada.. "Aduii doktor.. Jangan.. Kesian anak sa doktor.. dia sakit tu..😭"(Me) Nangis mcm orang gila sdah sa.. Last2 kna kasi keluar kami..
**
Lebih kurang setengah jam.. Doktor keluar balik..
"Puan jessica.. Maafkan kami.. Kami dah cuba sebaik mungkin..Tapi , Tuhan Sayang dia.."(doktor)
Terus sa pitam.. Rebah.. Kepala sa Berat.. "NASANDRAA!!!!!!!!!!!!"(ME)
**
Semua berlaku pasti ada hikmah nya.. sa cuba gagah kan diri.. biar hati sangat pedih.. Bukan ini yg saya minta.. bukan ini yg saya mau.. Nasandra.. Mamy rindu nak.. 😭
**
start dr Hari pertama kenduri sandra , Sampai Malam ke7 , Sa tidak makan.. sa Buat Kerja saja spaya kenduri Bjalan seperti biasa.. Setiap sudut rumah ini.. Kenangan sandra.. Nak.. knapa kasi tinggal mamy syg.. Mama sunyi..
**
Malam Ke7 Tahlil Nasandra..
Ingat kan Mil sa akan tutup mulut.. Tapi tidak..
di tambah dgn noel , yg langsung tidak peduli dgn keadaan sa..
"Memang bawa sial.. Sdah la mandul.. anak Lagi mati.. Bah.. Bagus2 kamu.. Sa balik dlu.. Panas btul rumah ni.."(Mil) terus dia tarik noel , Noel pandang sa.. sa tw.. d lubuk hati kecil nya jga Ada Belas kasihan utk sa.. tp dia Akur dgn Mil sa.. Mmbubut jga c zati.. Ikut skali.. Orang pegi Kenduri pakai baju kurung.. dia kenduri Pakai mini skirt..
**
Mil sa cakap bgtu.. Kamu geram sa nda mnjawab ? yaa memang.. sa nda kuat utk lawan !!
sa diam seribu bahasa.. sa nda mampu mau Mlawan.. Hati sa masi pedih.. KEHILANGAN SANDRA mncipta Noktah Hitam di ingatan sa.. knpa sa bgtu cuai !!
**
Masa kejadian.. malam tu sandra nangis.. tapi sa paksa dia spya tdur.. awal pagi , Sa kmas rumah , Sa nampak dia mau turun.. Sa angkat , Terus kasi masuk dalam buaian.. dan call Noel...Silap sa tidak cek tu buaian ok ka tidak 😭 SANDRA.. mamy minta maaf.. Sampaii saat ini Mamy tidak dapat maafkan diri sndiri sandra 😭
**
Sa telampau rindu sandra.. Sa taip ni pun , skerat2 tu la lambat update.. Setiap kali sa tekenang , Sa Nangis.. Biarpun keadaan skrg berubah...
**
*Ya Allah!! Kalau Masa Boleh putar kembali !! saya lindungi Anak saya Ya Allah !! kenapa terlalu Awal Ya Allah.. Knapa Begitu sekejap Engkau Pinjam kan dia dr Saya..😭..Nasandra ( Nama sebenar ) Sampai skrg Mamy Masi Rindu . Dan terlalu rindu!!😭*

Pelan2 sa update part 7 yaa.. terima kasi sudi baca..

NASIB SEORANG ISTERI By Lyka MiyukiWhere stories live. Discover now