Ayrılık , Açlık , Yasaklar içinde futbol

27 1 0
                                    

Talisca'nın mutsuzluk hikâyesi Bahia eyaletinin başkenti Salvador'a yüz kilometre uzaklıktaki Feira de Santana'da başladı. Kentin okyanus manzaralı turistik bölgesinin yakınında bile değildi. Gecekondu mahallesinde fakir bir ailede gözlerini açınca zaten maça handikapla başlamıştı. Çıkarması da kolay olmadı. Yaşadığı Rua Nova bölgesi, koloni döneminden gelen bir rivayet göre, Portekizli general Luis Barreto'ya suikast düzenleyen başarısız bir direnişçinin cesedinin, ibret olsun diye, şehrin ortasında sandalyeye bağlanıp tanınmaz hale gelene dek sergilendiği bir yerdi. Rivayetlerin zamanla gerçekler yanında sıradanlaşabildiği bir çukur. Kurşun, bıçak ve dehşetin adresi.

Henüz 5 yaşındayken Ivone ve Carlos çifti ayrılınca babası ve çok sevdiği babaanesiyle kalmaya başladı. 11 yaşına geldiğinde yeniden annesinin yanına döndü. Ivone'un yaşadığı Aviario da eski muhiti Rua Nova'dan pek farklı sayılmazdı. Sokaklarını zehirli otların çevrelediği, insanlık adına utanç tuğlalarıyla örülü, motosiklet sesinden bile irkilen şüpheci bakışların olağan olduğu, uyuşturucu çeteleri ve polislerin izinin karıştığı ama ölümün izinin çıkmadığı mahallelerden.Ivone, oğlu futbol için yanıp tutuşmasına rağmen böyle bir ortamda evde olabildiğince fazla zaman geçirmesini istediği için ona futbolu yasakladı. Hatta, varoşların ortasında dört duvarın parasını zar zor denkleştirmesine ve Talisca iki yıl boyunca genellikle bulgur, ekmek ve meyve suyuyla yarı aç hayatını sürdürmesine rağmen tehlikeli sokaklardan uzak kalıp okusun diye ona özel hoca dahi tutmuştu. Yine de başarılı olamadı.


Sergen'e at yarışı oynamasın diye göz kulak olmakla görevlendirilmiş Gökhan Keskin misali, öğretmeni Jessica Vasconselos sağolsun, iyi ki Talisca'ya futbol oynaması için destek vermiş. Onu, ödevlerini yaptıktan sonra fakir çocuklara rehberlik hizmeti ve eğitim veren bir kamu projesi olan FAMFS'ın desteklediği Astro takımının antrenmanlarına götürüyordu. Talisca bir yandan dersleri aksatmazken bir yandan da annesine yakalanmamak için kaçak göçek arkadaşının evinde duş almak gibi hınzır çözümler bulmuştu.

Anderson Souza isminin tarihe karıştığı dönem tam da bu zamanlar. Arkadaşları arasındaki ismi, bir bakıma nâmı, Doda. Talisca yeni habitatında sadece futbol değil, müzik ve kapoera da öğrenerek sınıfının en iyileri arasına girince ödül olarak İsviçre'de bir futbol turnuvasına gitme fırsatı yakaladı. Annesi de artık direnmeyi bırakarak yelkenleri suya indirdi. Talisca'yı, hep hayâlini kurduğu yolculukta destekledi.

Anderson TaliscaOnde histórias criam vida. Descubra agora