Amikor kicsi volt, nagyon biztos volt magában. Olyannyira, hogy tudta; egyszer nagy ember lesz belőle. Az álmát pedig nem hagyta elszállni, megragadta, és addig vigyázott rá, dédelgette, amíg az valóra nem vált.
Ez Shawn Mendes története.
Már vissza sem tudna emlékezni arra a napra, amikor minden elkezdődött. Pelenkás korától kezdve szeretett örömet szerezni az embereknek, s mikor elég idős lett ahhoz, hogy önállóan gondolkodjon, tudta, hogy tenni fog valamit. Ahhoz, hogy az emberek tudjanak róla, el kellett érnie, hogy felfigyeljenek rá. Ezért regisztrált facebookra és nyitott egy youtube csatornát, alig tizenévesen, amikor az arcán még jele sem volt a kamaszkor velejáróinak.
A következő években pedig próbálkozott. Kisebb sikerekkel. Néha elfelejtette, hogy pontosan mit is tervez a jövőjével, néha pedig teljesen megváltoztatta az elképzeléseit. Ezért gyakran nem is adott hírt magáról az interneten, hiszen szívesebben töltötte a barátaival az időt, vagy faragott varázspálcákat, hogy aztán a lakásban kommandózva eltüntesse a sötét varázslókat a birodalmából.
Még gyerek volt.Amikor komolyabban kezdett érdeklődni a zene iránt, minden megváltozott. A szülei kezdetben viccelődve vállba bokszolták, mondván neki nincs is jó hangja, de egyszer sem fordult elő, hogy csendre intették volna, ha zenélni próbált.
Fogszabályzósan, az akkori divatnak megfelelő - a fiatal JB által inspirált - hajjal, még fogalma sem volt arról, hogy tényleg ezt szeretné-e csinálni.
Mégis gyakorolt, mert szerette.
Megtanult gitározni, és játszani kezdte az akkori kedvencei, például Ed Sheeran dalait. Később pedig énekelt hozzá. Először egészen halkan, aztán mikor látta, hogy próbálkozásai kezdenek egy egészen jó dallá alakulni, kieresztette a hangját. Persze nem ment neki zökkenőmentesen. Mégsem hátrált meg, hiszen minden sejtjével érezte magában azt a bizonyos dolgot, ami a zene felé hajtotta.
A nap, amikor feltöltött egy alig hat másodperces, éneklős videót a vine-ra, teljesen megváltoztatta az életét.
Az emberek hirtelen megismerték, nézték, reagáltak rá, ami szinte megrészegítette. S míg ő rájött, hogy folytatni akarja ezt, a családja - az édesapja, az édesanyja és a húga - végig támogatta.
Természetesen így is voltak nehéz pillanatai. Az iskola sosem könnyű, főleg ha az ember átdolgozásokat tölt fel a videómegosztóra. A többiek gyengének tartották az énekes kölyköt, ugyanis mindig lesz minimum egy személy, aki szeretne belekötni abba, amit csinálsz, főleg ha az másoknak tetszik. Sok negatív visszajelzést kapott, amiket viszont elnyomtak a dicsérő, elégedett vélemények. A névtelen internetes rajongói ott voltak neki. És a barátai. A barátai mindenben támogatták, és segítettek neki, ahol tudtak. Na és az a lány...
Aztán jött a magcon. Shawn Mendes valóban híres lett. Az emberek szerették őt, s az ettől való kábulatában néha rossz útra lépett. Ezek az apró hibák segítettek neki abban, hogy rájöjjön; sosem könnyű, ha az embernek a saját családján kívül van egy másik, sokkal szélesebb körű is, amely ugyanolyan gondoskodást éredemel. Ő pedig megfogadta, hogy másodlagos családját - a rajongóit - mindig a tőle telhető legjobb módon fogja kezelni.
Már fiatalabb korában is hatalmas szíve volt. Hiányzott belőle a kamaszfiúktól megszokott, fűszeres rosszindulat, nem piszkált másokat és nem kereste a lehetőséget, hogy más kárán egy jót nevethessen. Azt mondták érettebb a koránál, ami sokszor akadályokat jelentett a kortársaival való kommunikációban. Talán ezért kezdett érdeklődni a nála idősebbek után. Igen, az idősebb lányok után is.
Akkori, kezdetleges dalaiban is nyomot hagyott a vágyódás valaki után. Shawn is szerelemre vágyott, mint a fiatalok nagy része. Ő azonban valóban szeretett volna szeretni valakit. Egy lányt, aki vicces, aki megérti őt, aki viszontszereti.
Egy évvel a Handwritten debütálása előtt találta meg a szerelmet.Fiatal celeb volt, több tízezer követővel, felelősséggel a vállán, s mégsem tudott tisztán gondolkozni, amikor az a lány a közelébe került.
Lauren egyik legkedvesebb ismerőse lévén mindig megnevettette, s nem mellesleg gyönyörű is volt sötétbarna, hullámos hajával, atletikus testalkatával és megnyerő mosolyával. Mivel idősebb is volt nála, jól megértették magukat egymással.A lányt lenyűgözte, hogy Shawn milyen lelkiismeretesen építgeti a karrierét, a fiút pedig az, hogy Laurenben semmi hátsó szándékot sem látott. Egyszerűen szerette a lányt, amit aztán be is vallott neki.
Így kezdődött a kapcsolatuk.Shawn megtudta milyen a szerelem, s attól fogva valóban megállíthatatlanná vált a dalok készítésében. Valós érzelmekkel átitatott sorokat hagyott a papírokon, naphosszat a gitárját pengette, s a lelkesedése minden egyes dalában visszhangot vert. Az emberek mit sem tudtak a magánéletéről, de érezték, hogy mennyi minden megbújik a dalok ritmusában, a szövegekben, a le nem játszott akkordokban.
Imádták a zenéjét.Egyre idősebb fejjel Shawn rájött, hogy nem biztosít megfelelő körülményeket a barátnőjének. Nem sétálhattak az utcán kéz a kézben, nem ülhettek be csak úgy egy kávézóba, vagy egy moziba, hiszen a fiú akkor már híres volt, és minden áron meg akarta védeni Laurent attól, hogy őt is beszippantsák. A lánynak ez nem tetszett, és persze nem is sikerült titokban tartaniuk, hogy ismerik egymást.
Amikor Shawnban tudatosodott, hogy képtelen megvédeni őt, vagy mellette lenni bármikor, amikor szüksége van rá, még mindig nem akarta veszni hagyni azt, amit eddig elértek.
Mégis eltávolodtak egymástól. Shawn kétségbeesetten próbálta jóvá tenni a hibáit, s nagy igyekezetében csaknem a rajongóit is elhanyagolta. Ez a kapcsolatuk végét jelentette. Két év után szakítottak. Vége volt.
Most, ha Shawnnak eszébe jut a lány, csak mosolyog. Azóta is barátok, de már nem hánytorgatják fel a múltat. Ugyanolyan jóban vannak, mégis élik a saját életüket. Külön-külön.
Minden egyes nap, amikor Shawn felébred, ott motoszkál a tudatalattijában, hogy erősnek kell lennie. Az évek alatt összegyűlt tapasztalatainak köszönhetően mára már természetessé vált, hogy még a legidegesítőbb rajongójával is mosolyogva csinál közös képet. Az intenzív érzelmek, amiket a koncerteken átél új dalokat ihletnek benne, és soha, de soha nem fogynak el majd az ötletei. Ez lett az élete, és egyszer sem bánta meg.
Mégis, mindezekhez nem csak testi, hanem lelki erőnlétre is nagy szüksége van. Mindig nehéz lesz erősnek lennie, ha a nap eltűnik élete egéről, és esőfelhők kezdenek gyülekezni felette. S akármilyen pusztító vihar fogja tépázni a szívét, ő továbbra is egyenesen fog állni, és kitart. Tudta.
Így azt teszi, amit tenni szeret, és vár. Vár, hogy a sors végre elküldje hozzá azt a lányt, akit neki teremtett. Akinek az érintése apró darabokat fog kiszaggatni belőle, hogy azokból összeállva valami egészen gyönyörű, szemmel láthatatlan csoda jöjjön létre. Arra vár, aki majd okot ad neki arra, hogy neki ajándékozza a szívét és mindenét, amilye csak van. Türelmesen vár, amíg csak kell, s nem telik el úgy nap, hogy ne gondoljon a még arctalan kiválasztottjára.
Az ő reményébe kapaszkodik.Ahogyan felnő, a hite is vele együtt fejlődik. Még mindig olyan biztos magában, mint kiskorában volt.
KAMU SEDANG MEMBACA
Doesn't matter
NonfiksiRövid sztorik az igazságról, amit mindenki tud, de senki nem akar elfogadni. Shawn Peter Raul Mendes szereplésével.