Chapter 1

1.9K 42 7
                                    

"Schiet eens op Nina!" Hoor ik Davy schreeuwen vanaf beneden.
"Jaaaha 5 minuutjes Davy!" Schreeuw ik terug. Ik breng me haar nog even snel in model. Even mijn Ajax traingspak glad strijken.
Finally klaar, let's go dan maar!
Ik loop naar buiten als ik daar Davy zie klaar zitten achter het stuur in de auto. Ik doe de auto klep open en ga zitten. "He he Miss Amsterdam is ook weer gearriveerd." Zegt Davy met een nonchalant lachje. Ik kijk hem geïrriteerd aan. Ik geef me broer een stomp in zijn zij. "Auw? Ik moet nog voetballen weet je nog?"
"Ach joh, stel je niet zo aan 'grote' broer. Je lijkt nu net afgelopen seizoen in bijna alle wedstrijden wanneer je op het veld een klein schouder duwtje kreeg!"
"Tsss, zusjes zijn zo irritant."
"Love you brother wil je nooit meer kwijt." "Jaja zet jij nou maar even goeie muziek aan dan zie ik het deze keer door de vingers slijmbal."

Eenmaal aangekomen bij De Toekomst.

Ik gooi de auto deur dicht.
"Het is weer zo fijn om na zo'n lange stop weer hier te zijn." Zegt Davy tevreden. "Aah nu krijg ik ook echt zin om te voetballen."
"Nee Nina, je weet dat het niet kan vanwege je blessure!" Zegt Davy streng. Ik zucht.
We lopen naar het trainingsveld waar alle spelers al staan.
"Daaaavyyy!!"
"Daaaaveeeee!" Roepen alle spelers.
Ik moet lachen en hou me ook niet in.
Ik ken alle spelers van het eerste daarom ben ik best excited om ze allemaal hier te zien. Vooral de nieuwe aanwinst van Ajax 1 'Kasper Dolberg'. Ik had hem opgezocht op internet. Echt dé nieuwe hunk van Ajax 1. "Wie is die chick die je bij je hebt?" Vraagt Matthijs (de Ligt) brutaal. "Ja inderdaad, dat is toch niet je nieuwe aanwinst he?" Vraagt Donny (van de Beek).
Davy's wenkbrauw wenkt omhoog.
"Dit is mijn zusje." Zegt Davy droog.
Iedereen kijkt mij aan.
"Ehm hoi, ik ben Nina het zusje van Davy." "Oh uhm hoi Nina" Zeggen er heel veel tegelijke tijd.
In mezelf moest ik even giechelen.
Ik de vriendin van Davy? Lache!
Peter Bosz (coach) klapt in zijn handen. "Welkom jongens op de eerste training van het seizoen!"
Hij kijkt het kringetje rond, maar stopt als hij mij ziet staan.
"Uhm kan ik je helpen?" Vraagt hij nieuwsgierig.
"Oh nee ik ben het zusje van Davy" En ik schud hem de hand.
"Ja dat klopt Peter, ze ging even een keer mee kijken ze wilt je vast wel helpen denk ik" En Davy kijkt naar mij. "Oh ja dat zal zeker fijn zijn." En hij geeft een schouderklopje aan mij.
"Jongens begin maar als gewoonlijk met 6 rondjes om het veld en niet afsnijden!"
"Let's go mannen!" Zegt Davy en geeft een handgebaar met zijn arm zodat iedereen hem volgt.
Wat ben ik toch trots op mijn broer.
"Ah Kasper kom is even hier jongen."
De trainer legt zijn arm op de schouder van Kasper.
"Voor jou is het allemaal nieuw natuurlijk ,maar volg gewoon de jongens die helpen je onderweg. En als het even niet meer gaat of lukt kan je altijd even langs de kant gaan zitten. "Sterk plan!" Zegt Kasper enthousiast.

2 uur later...

"Kom er even bij jongens.
Laatste kwartiertje mogen jullie kiezen wat we gaan doen." Zegt de trainer. "Doelschietuh! Zegt Appie (Nouri). De andere jongens knikken goedkeurend mee.
"Nina? Zou jij dan hem terug willen leggen op de jongens zodat ze op het doel kunnen schieten?" Vraagt Peter aan mij. Ik kijk Davy aan.
Hij kijkt mij met een vooruit-dan-maar blik aan en knikt.
Ik ga alvast klaar staan.
"Klaar Andre (Onana)?" Vraagt Peter.
"Yeasss!" Roept Andre.
Ik geef ze één voor één af aan de jongens. Er wordt echt goed geschoten! Oh jeetje Kasper is aan de beurt. Hopelijk tik ik hem goed aan.
Gelukkig, het word me gegund.
Hij haalt uit, maar Andre houdt hem net tegen met zijn voet  waardoor de bal kei hard terug kaatst. De bal komt mijn richting op. Maar dan zie ik Kasper op me afrennen en houdt de bal nét tegen.
Daardoor valt hij wel op de grond. Precies op mij. Conclusie: Het beste moment uit mijn leven!


~17-05-17~

Vote voor meer!


My Brother's Best Friend Ft. Kasper DolbergWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu