Chapter 8

1K 32 10
                                    

"Ben jij dit met Matthijs?" Opeens staan zijn mooie lieve blauwe oogjes vol met vuur. Op de foto zie je mij en Matthijs zoenen. Zachtjes knik ik ja.
"GODVERDOMME!" En hij pakt een glas en smijt hem tegen de muur aan.
Ik schrik van zijn reactie.
"I-ik hij was." Kasper onderbreekt mij.
"Begrijp je het verdomme niet?!" Ik haal me schouders op.
"Ik vind je leuk Nina of moet ik nu zeggen vond."
Hij gaat de deur uit. En net voordat hij de deur dicht smijt fluister ik: "Ik vind jou ook leuk Kasper." Maar het is te laat. Hij is al weg. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Mijn kansen zijn verpest. Ik besluit om Matthijs te bellen om te vragen of ik naar hem kan.

Matthijs neemt op..

"Hallo Nina?"

"Matthijs kan ik alsjeblieft naar jouw huis?"

"Uh ja tuurlijk waarom niet."

"Als je het liever niet hebt kan je dat ook gewoon zeggen hoor."

Ik vraag dit puur omdat ik een soort van twijfel in zijn stem hoor.

"Nee het is oke."

"On my way." Lach ik aan de telefoon.

"Tot zo Nien."

"Tot zo Thijssie."

Gesprek beïndigd.

Ik loop richting Matthijs zijn huis.
Ik kom aan in zijn straat als ik daar in de verte Kasper zie lopen. Hij is te ver weg om naar hem te roepen dus laat ik het maar gaan. Ik bel aan bij Matthijs zijn huis. Hij doet de deur meteen open. Ik zie hem staan met een muts ver over zijn hoofd heen. 
"Kom binnen." En hij kijkt naar de grond. Hij ploft op de bank en geeft de bank een paar klopjes als teken dat ik naast hem moet gaan zitten.
"Sorry van toen straks." Begin ik.
"Nee, het spijt mij."
"Ik vond het helemaal niet erg." Fluister ik een beetje wegkijkend.
Ik hoor hem lachen.
"Ik ook niet Nina." Glimlacht hij.
"Ik voelde iets tintelen daar binnen." Zeg ik zachtjes.
"Nina, ik vind je leuk heel leuk zelfs."
Ik kijk hem voorzichtig aan.
Een ongemakkelijke stilte breekt aan.
"Je hebt wel een sappig mutsje op hoor." Lach ik. "Uh ja vind ik ook." Zegt Matthijs vaag. Ik pak hem af om hem vervolgens op mijn hoofd te zetten. Tot mijn grote schrik zie ik dat Matthijs zijn wang en voorhoofd helemaal blauw en rood is.
"Oh my god Matthijs wat is er gebeurt?" En ik streel voorzichtig over zijn wang. En traan rolt over zijn wang. "Kasper." Zegt hij vol van angst.

~27-05-17~

My Brother's Best Friend Ft. Kasper DolbergWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu