Hidden Gem: Avontuur

760 67 2
                                    

       Hallo allemaal!

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Hallo allemaal!

Na een korte periode van heel Wattpad doorstruinen, kunnen wij jullie ook weer met trots de eerste Hidden Gem van deze maand (april) presenteren. Deze winnende schrijfster heeft de Hidden Gem zéker verdient met dit pareltje van een boek.

 Deze winnende schrijfster heeft de Hidden Gem zéker verdient met dit pareltje van een boek

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"My Pirate Adventure" van Eviken!

Om de schrijfster toch nog even extra in de spotlight te zetten, hebben we een klein interview met haar gehouden, dat je hieronder braaf kan lezen.


1. Kun je misschien iets over jezelf vertellen?

Ik ben een 19-jarig Vlaams meisje, die naast studeren verschrikkelijk veel tijd doorbrengt op Wattpad. Naast mijn liefde voor schrijven, houd ik ook ontzettend veel van lezen. Als ik dan toch nog wat tijd over heb, kijk ik series. Mijn favoriete genre is Fantasy.

Het is het enige genre waar ik me echt kan uitleven zonder te moeten nadenken of iets in de realiteit wel zou kunnen gebeuren. Vooral die vrijheid zorgt ervoor dat ik zoveel van schrijven houd.


2. Inderdaad, Fantasy is zeker een erg mooi genre. Hoe ben je dan eigenlijk op dit verhaal gekomen?

Ik was eigenlijk op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik heb al heel veel boeken geschreven rond weerwolven, maar soms is het ook moeilijk om aan nieuwe inspiratie te komen. Toen ik op zoek ging naar nieuwe boeken om zelf te lezen, kwam ik uit bij enkele boeken die over piraten gingen. Zodra ik die begon te lezen vond ik het best fascinerend om die wereld te ontdekken. En opeens kwam er eigenlijk een idee in me op. Over hoe het zou zijn moest iemand zelf die wereld van piraten ontdekken, als je ook in die tijd zou leven


3. Je hebt dat idee dan erg goed uitgewerkt en nieuwe inspiratie helpt zeker, maar je schrijft ook zeer goede weerwolfverhalen. Hoe zou jouw weerwolvenleven eruit zien, als je er zelf een was?

Goh, da's een moeilijke vraag om te beantwoorden. Wat ik zeker weet is dat ik een gewone weerwolf zou zijn. Niet een weerwolf van een hoge rang, zoals de Afa of Luna. Die hebben iets te veel verantwoordelijkheid. Ik zou teveel stress hebben om voor zoveel mensen/weerwolven te moeten zorgen.


4. Goed, nu even over naar je boek en je nominatie. Had je verwacht dat je boek iets zou winnen?

Absoluut niet. Ik schrijf ook niet echt om prijzen te winnen. Ik doe het vooral om mensen blij te maken, voor mijn eigen plezier en om fantasie wat kwijt te kunnen. Het verbaasd me dan ook dat ik nu iets gewonnen heb. Ik ben er dan ook ontzettend blij mee.


5. Ben je trouwens bekend met de Netties?

Ik weet wat de Netties zijn. Ik heb er af en toe al eens iets van zien opduiken hier op wattpad, maar ik had zelf nooit gedacht dat ik ooit een prijs zou winnen.


6. Vele mensen zijn verrast als ze een prijs gewonnen hebben. Nieuwe schrijvers net zo goed als oude. Wat is een tip die je aan iedereen mee zou willen geven hier?

Blijf geloven in jezelf. Het is heel makkelijk om je hoofd te laten hangen als het even moeilijk gaat, maar het is belangrijk dat je blijft doorgaan. Zodat je echt trots op jezelf kan zijn als je je doel dan toch bereikt hebt. Met schrijven is dat ook zo. Soms heb je wel eens een moment dat je geen inspiratie hebt. Het makkelijkste zou zijn om er dan mee te stoppen. Alleen ga je veel meer voldoening hebben in je werk als het uiteindelijk toch gelukt is.


7. Dat is zeker zeer goed advies! Vooral voor beginnende schrijvers. Hoe lang zit jij eigenlijk al op Wattpad?

Ik zit nu iets meer dan 2 jaar op wattpad. Het eerste halfjaar was ik hier vooral om zelf boeken te ontdekken en te lezen, maar nu hou ik me eigenlijk het meeste bezig met schrijven.


8. Dat is al best wel een lange tijd! Als je voor één dag iemand anders mocht zijn, wie zou je dan kiezen en wat zou je dan doen?

Da's echt een moeilijke vraag. Als ik echt zou mogen kiezen, dan zou ik ervoor kiezen om één dag iemand te zijn die het script schrijft van series en films. Dan zou ik twee zaken kunnen combineren waar ik van hou; schrijven en series kijken. Het moet volgens mij ook echt boeiend zijn dat je een belangrijke rol kan spelen in een groter geheel. Als jij een verhaallijn wil veranderen, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de rest van de serie of de film. Het lijkt me echt wel iets leuks om te doen.


9. Dat lijkt mij ook geweldig! En geen zorgen hoor, er komen er nog 2 aan. ;) Deze is weliswaar iets makkelijker. Ben je meer een honden of - kattenpersoon?

Ik ben absoluut een hondenpersoon. Ik heb zelf één hond, een jack russell. Die liefde voor honden heeft er volgens mij ook deels voor gezorgd dat ik in het fantasy genre ven terecht gekomen. In dat genre werd ik als eerste verliefd op de weerwolven. Het zou heel anders kunnen gelopen hebben als ik via die weg niet bij fantasy terecht was gekomen. Dan schreef ik nu misschien wel algemene fictie, zoals ik eerst van plan was.

10. And last but not least: Welk dier beschrijft jouw het best?

Dan zou ik waarschijnlijk weer hond antwoorden. Of toch zeker die van mij. Een hele dag binnen liggen in de zetel, doen wat je wil en verwend worden. Zo een leven zou ik wel zien zitten eigenlijk. Geen stress en geen verantwoordelijkheden. Dat zou nog wel iets voor mij zijn.

Heel erg bedankt voor dit interview @Eviken . De sticker wordt zo snel mogelijk naar je toegestuurd. Dan kunnen wij nu in volle spanning wachten op de andere prijzen!


Wattned 2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu