POV JOOST
Ik ben totaal niet voorbereid op dit gesprek, maar ik moet het weten. Voorzichtig zet ik me neer op Rose's net opgemaakte bed. Haar paniekerige ogen kijken recht door mijn ziel, alsof ze - zonder dat ik iets zeg - de weten wil komen wat ik wil zeggen.
"Jeremy" zeg ik kort wanneer mijn adem stokt. Onschuldig wendt ze haar blik af en doet alsof ze me niet gehoord heeft. Ik zie aan de manier waarop ze staat, haar gekromde rug, dat haar spieren verkrampen en ze haar tranen in bedwang houdt.
Ik haal diep adem en vraag het nog is. "Wie is Jeremy en vanwaar ken je hem". "Ik weet niet waarover je het hebt" liegt ze, nog steeds met haar rug naar mij toe gericht. "C'mon je weet hartstikke goed waarover ik het heb" kreun ik lichtelijk geïrriteerd.
Ze draait zich om en kijkt me aan. Haar blik is nog steeds angstig, maar ook bedenkelijk. "Okay fine ik vertel het je wel, maar vertel mij eerst hoe jij ervan weet".
Shoot, daar had ik helemaal niet over nagedacht. Wat moet ik zeggen 'oh ja mijn vriendje Link, een sapiens, vertelde het me', ja dat gaat even niet gebeuren.
"Vertel mij eerst hoe je die Jeremy kent en wat er gaande is en dan vertel ik wel hoe ik het weet". "Fine" zucht ze en zet zich naast me op haar bed neer, "maar dit blijft allemaal onder ons."
POV ROSE
"Het begon allemaal toen ik met Nala ging wandelen en verdwaald raakte in de bossen en zo uitkwam aan het uiteinde van de muur" begin ik. Ik weet niet of dit zo een slim idee is, waarschijnlijk gaat hij me verbieden om ooit terug naar Jeremy te gaan, maar ik kan gewoon niet liegen.
Joost luistert aandachtig naar mijn verhaal. Er komen soms wat 'ooh's en een paar simpele vragen maar hij stelt niet duizenden vragen, wat ik nochtans wel van hem verwacht had.
"En ja nu zijn we dus een stel" eindig ik mompelend, niet zeker of ik dat deel ook moest vertellen. Joost reageert niet echt, waar ik wel mee kan leven want ik heb liever een stille Joost dan een razende Joost.
"Maar nu jouw beurt, hoe ben je het te weten gekomen?". Een lichte paniek verschijnt in zijn ogen, de eerste emotie die hij tot nu toe heeft getoond in dit gesprek.
Een zachte zucht verlaat zijn mond. "Je zegt het tegen niemand, right?". "Zolang jij niets zegt, zeg ik niets". Hij glimlacht een beetje en knikt. "Eerst moet je weten dat ik gay ben" flapt hij eruit.
Geschrokken kijk ik hem aan. Niet dat ik iets tegen homoseksualiteit heb, maar het komt zo plots en ik had het echt niet van Joost verwacht. Nerveus schuifelt hij heen en weer op het bed, wachtend op mijn reactie.
"Dat is euhm" mompel ik, niet wetend wat te zeggen. Joost wendt zijn blik af, alsof hij zich schaamt voor zijn geaardheid. "Dat is fantastisch. Als jongens je gelukkiger maken als meiden, vind ik dat prima" glimlach ik.
Zijn onzekere blik verandert in een fractie van een seconde in een blije, opgeluchte glimlach. "Maar euh pas wel op voor fuckboys" voeg ik er grinnikend aan toe. "Nou bedankt voor de goede raad" lacht hij.
"Maar dus, ik ben samen met een jongen, zijn naam is Link en hij is een Sapiens" vervolgt hij. Terwijl ik het vorige nieuws nog was aan het verwerken, komen er alweer twee dingen bij. Hij heeft dus al een vriendje én dat is een Sapiens.
"Oh" breng ik uit. Het is allemaal een beetje veel, Joost die weet dat ik met Jeremy ben, Joost die gay blijkt te zijn, Joost die al een vriendje heeft, dat vriendje dat een Sapiens is...
"Dus Link zijn zusje, June, is samen met Harm, een Exspectans." begint hij weer. En dan vallen alle puzzelstukjes in elkaar. "En Harm is dus de beste vriend van Jeremy en ja zo weet ik het".
De cirkel is rond. Best grappig eigenlijk.
"Dit blijft onder ons, toch?" vraagt Joost die mijn bedenkelijke blik opmerkt. "Zeker" lach ik. "Love you sissie" fluistert hij wanneer hij me in een grote omhelzing trekt. "Love you" lach ik.
Joost ziet er gelukkig en opgelucht uit. Ik weet niet hoelang hij Link al kent, maar ik weet wel wat voor een opgave het is om je grote liefde geheim te houden. En om eerlijk te zijn, het voelt voor mij ook als een hele last minder.
***
"U bent toegevoegd door "Broertjee" in de groep: Ola mensen van de ander kant :)"
12 gemiste berichtenBroertjee: Helloooo x
+57 543 67 54 00: Hiii :)
+57 890 45 76 22: Oh hi Link en Joost wat is dit hahaha
Harm: Wacht ik snap em al, secondje.
Harm heeft "Jeremy ♡" toegevoegd
Broertjee: Thanks Harm, had mn schoonbroer z'n nummer nog niet lol
+57 543 67 54 00: Had je mij toch nog kunnen vragen sweetie x
+57 890 45 76 22: iel klef
+57 890 45 76 22: maar even serieus wat is dit
Jeremy ♡: Huh wat is dit en waarom ben ik opeens iemand z'n schoonbroer
Jeremy ♡: En wat is deze naam zelfs lmao
Broertjee: Die "iemand" ben ik hoor jongeman en de naam is leuk bek houden
+57 890 45 76 22: Huh ik snap het nog steeds niet, ik ken Link, Harm en Joost maar wie zijn die andere mensen
Me: Hi ik ben een ander mens
+57 890 45 76 22: Aangename kennismaking ander mens
Me: Haha nee ik ben Rose, Joost z'n zusje :) En jij bent?
+57 890 45 76 22: Oooooh got ittt! June, Link z'n zusje.
Me: Oh Hi June :)
June: Olaa
Me: En dan neem ik aan dat die andere nummer Link is
+57 543 67 54 00: Dat heb je juist haha
Me: Yeah :D
Link: Best wel slim voor een Paxje
Me: Tss, paxen kunnen ook slim zijn hoor :)
June: Ja net zoals sapiens ook dom kunnen zijn *kuch me af kuch*
Harm: Awh je bent wel slim hoor babe :3
Jeremy ♡: Huh ik snap em nog steeds niet
Me: Dacht het al dat ik het moest uitleggen aan meneer de slimmerik
Me: Atroxen zijn dus niet zo slim hihi ^.^
Jeremy ♡: Fu x
-
Cute
JE LEEST
Forbidden love || Fanfictie
Fanfiction[on hold]: A story about a girl and her forbidden love ••• Started: 9th of April 2017 Ended: unknown ••• © xfloorheselmans All rights reserved