18 år

264 6 1
                                    

3 år senere.

Jeg er lige fyldt 18. Jeg har planer om at flytte hjemmefra i næste uge. Eller det har været planlagt i over et halvt år. Marcus og Martinus fyldte 18 får cirka 10 måneder siden men er ikke flyttet hjemmefra. Jeg har dog en plan om at spørge tinus om han vil bo med mig fordi vi er kærester. Jeg har også en lille overraskelse som i får lov til at høre. Jeg ved godt at det altid er manden som skal fri men i år bliver det anderledes. Jeg har aftalt med tinus familie hvordan det hele kommer til at foregå. Hele hans familie kommer over til middag hvor jeg gør det. Så nu må vi se hvad han siger.

Senere på dagen

"Tillykke skat" sagde tinus. "Tak" sagde jeg. Alle de andre kom over og sagde tillykke og vi gik ind og spiste. Lige om lidt sker det. Jeg er pisse nervøs.
"Tinus jeg glemte jo at give dig en gave på din fødselsdag så jeg tænkte at jeg vil give dig den nu" sagde jeg. Martinus øjne lyste helt op da jeg sagde ordet 'gave'. Jeg gik op på værelset og fandt ringen som Gerd Anne var med ude og finde. Nu sker det. "Tinus jeg ved godt at du tænker du er manden i alt. At du kan klare det hele men ikke idag. Jeg vil gerne have fornøjelsen af dette store øjeblik. Vil du ikke gøre mig glad og gøre mig så lykkelig og være min mand" spurgte jeg. Alle de andre klappede. Martinus sad med åben mund. "Hvad siger du så" spurgte Marcus. "Ja det vil jeg gerne" svarere han. Alt gik som planlagt. "Men Maria" sagde han. Åh nej sig ikke der er noget galt. "Hvad er der" spørger jeg. "Jeg har altså også købt en ring til dig fordi det var meningen jeg skulle fri til dig" svarede han. Det er min mand. Vi tænker ens. Vi er jo Twins. Marcus begyndte at grine af os.

Martinus synsvinkel

Tænk at hun gjorde det. Hun friede til mig. Jeg sagde selfølgelig ja men jeg er overrasket. Det skal jo være manden der frier. Jeg havde også købt en ring. Det var meningen jeg skulle fri til hende idag. Jeg elsker hende. Jeg fandt ringen frem og puttede den på hendes finger og hun puttede den hun havde på min finger. "Tinus jeg har to gaver mere" sagde hun. Åhh nej hvad er det nu hun kommer med. "Den første er vi skal bo i et hus som jeg har købt. Det ligger en times tid væk herfra. Og den anden ting er en ny" "en ny hvad" afbrød jeg hende. "Hvis du vil lade hende tale færdig vil hun jo sige det" sagde Marcus som om det var ham der skulle have gaven. "En ny hund" sagde Maria. "Hvilken race" spørger jeg. "En husky" svarede hun. "Den er oppe på mit værelse så jeg kan sagtens hente den" sagde hun. Jeg nikkede stort. Hun kom tilbage med den sødeste hvalp i hænderne.

 Hun kom tilbage med den sødeste hvalp i hænderne

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Blå smukke øjne som Maria. Den var smuk. "Tak men nu skal du se din gave" sagde jeg. Jeg gav hende den og hun pakkede den op. Det var en lille gave som var pakket ind i mange papkasser. Der gik 10 min og så var hun kommet til den sidste pakke hvor gaven lå i. "Ihhhhhh" råbte hun som en lille pige. "Hvad er det" spurgte Kjell Erik og Gerd Anne på samme tid. "Et dankort" svarede hun. Alle grine af hende fordi hun skreg som en lille pige. "Tusind tusind tak skat" sagde hun. Endelig. Nu kalder hun mig skat. Yes.

Marias synsvinkel

Han gav mig et dankort. Fedt. "Tusind tusind tak skat" sagde jeg. Hans øjne lyste op igen da jeg kaldte ham skat. Det var jo noget nyt. "Det var så lidt smukke" sagde han. Han er så sød. Kl blev mange og alle tog hjem undtagen tinus. Eller jeg tvang ham til ikke at tage hjem. "I morgen skal vi tog ud og se vores nye hus" sagde jeg bestemt. Han nikkede. Vi gik i seng. Eller det gjorde vi ikke. Vi hyggede os lidt.
Altså jeg kan ikke gå i detaljer.

Næste dag.

Idag skal vi ud og se vores nye hus. Efter det skal tinus og Marcus til Oslo i en uge begrund af de skal lave musik. Ja de laver stadig musik. Huset var rigtig smuk og vi flytter ind i morgen.

Os to 2Where stories live. Discover now