(Sofia's POV)
Voor de rest van de dag had ik Pan ontlopen, want ik had echt geen zin om met hem te praten over wat er s'ochtends gebeurt was.
Zoals gewoonlijk had Pan s'avonds weer een feest georganiseerd.
Weer zat ik alleen tegen een boom aan, ik was boos.
Boos op Pan, maar vooral op mezelf omdat het me steeds niet lukte om van hier te ontsnappen en Henry te redden en de rest weer te vinden.
Na een tijdje begon Pan op zijn panfluit te spelen, ik probeerde me sterk te houden om niet mee te dansen.
Maar het deuntje had me al in een trans genomen en ik begon mee te dansen.
Het kon mij niks meer schelen, Nobody cares! Dacht ik bij mezelf.
Uiteindelijk was iedereen uitgeput van het feest en het dansen.
'Iedereen naar zijn tent toe!' riep Pan.
Iedereen liep naar hun tenten toe, ik liep richting de grot maar bleef in de struiken zitten om te kijken wat Pan en Felix gingen doen.
Tot mijn verbazing gingen ze beide naar hun tent toe.
Ik bleef nog even in de struiken zitten en liep toen richting Felix zijn tent.
Voor de tent bleef ik staan en begon ik te twijfelen of ik het wel moest doen.
Ik liep toch maar voorzichtig naar binnen, ik hoopte niet dat Felix en Pan hier een plan aan het verzinnen waren voor Henry.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Gelukkig alleen Felix was er en lag gewoon in bed te slapen.
Ik liep voorzichtig naar Felix toe en maakte hem wakker.
'Felix, Felix, wordt wakker' fluisterde ik.
Hij deed rustig zijn ogen open en ging recht op zitten.
'Sofia, wat ben je hier aan het doen?' fluister schreeuwde hij.
'Alsjeblieft help me, ik hou het hier niet langer vol, laat mij gaan' zei ik met tranen ik mijn ogen.
'Het spijt me Sofia, maar ik kan dat niet' zei hij.
'Vraag dan aan Pan of hij me weg wil laten gaan, want ik loop hier toch alleen maar in de weg' zei ik.
'Nee! Ik kan dat niet zomaar doen' zei hij.
'Waarom niet?' snikte ik.
'1, omdat ik loyaal ben aan Pan en 2, omdat niemand weet dat we broer en zus zijn. Dus ik ga je niet helpen' zei hij.
Ik voelde dat mijn hart in duizenden stukjes brak en ik rende snel de tent uit.
Ik ging naar mijn grot en toverde een glas drinken tevoorschijn en ik dronk het op.
Ik was er helemaal klaar mee, met alles.
Uit woede gooide ik het glas tegen de muur en het glas viel kapot.
.
.
.
.
.
.
.
(Volgende ochtend)
Ik wordt wakker met hoofdpijn van depressieve gedachten.
Ik kijk rond in de grot en ik zucht, ik he, helemaal geen reden meer om te leven want niemand geeft om mij.
Ik tover pen en papier tevoorschijn en begin te schrijven:
Some of you cared, but not enough.
En ik legde het briefje op mij slaapplek en begon nog een andere brief te schrijven:
Hoi Emma, Hook, Regina, Mary en David,
Ik ben nu nog op het kamp bij Pan en de lost boys, met Henry gaat het goed alleen ik weet niet helemaal wat hun plan is.
Ook heb ik met Felix kunnen praten, het was heel fijn om hem weer terug te zien.
Maar ik heb hier niks meer te zoeken en geen reden meer om hier te zijn.
Dus ik ga weg, kom alsjeblieft niet naar mij toe.
-Sofia-
Deze brief toverde ik naar Emma en de rest.
Ik pakte een stukje glas en liep de grot uit en liep naar de boom van Pan.
Toen ik bij de boom was aan gekomen klom in er in.
.
.
(Ondertussen bij Pan, Felix en de lost boys)
'Iedereen wakker worden!' riep Pan en alle lost boys stonden op.
Felix werd wakker en liep naar Pan toe.
'Moet ik Sofia alvast gaan halen?' vroeg Felix.
'Ja is goed, maar ik ga ook mee' gaf Pan als antwoord.
.
.
Pan en Felix kwamen bij de grot van Sofia aan en liepen naar binnen, maar er was niemand.
'Sofia! Hier komen, NU!' riep Pan, maar er kwam niemand.
En ze begonnen de grot rond te kijken.
'Hier ligt iets' zei Felix tegen Pan en pakte het briefje op.
Some of you cared, but not enough, stond er op het briefje.
'Wat bedoeld ze daar mee?' vroeg Pan aan Felix.
'Ik heb geen idee, maar we kunnen haar beter gaan zoeken' zei Felix neutraal met toch een beetje bezorgdheid in zijn stem.
Pan vertelde tegen alle lost boys dat ze Sofia moesten zoeken.
.
.
.
(Ondertussen bij Emma en de rest)
Iedereen was net wakker geworden en er lag ineens een brief bij Emma.
'Hey, jongens kijken eens wat ik hier vind' zegt Emma tegen de rest.
Iedereen liep naar Emma toe en gingen er bij zitten.
'Van wie is dat?' vroeg Mary Margaret.
'Ik heb geen idee' zei Emma.
'Geen eens hier' zei Regina en trok het uit Emma's handen.
Ze maakte de brief open en begon te lezen:
Hoi Emma, Hook, Regina, Mary en David,
Ik ben nu nog op het kamp bij Pan en de lost boys, met Henry gaat het goed alleen ik weet niet helemaal wat hun plan is.
Ook heb ik met Felix kunnen praten, het was heel fijn om hem weer terug te zien.
Maar ik heb hier niks meer te zoeken en geen reden meer om hier te zijn.
Dus ik ga weg, kom alsjeblieft niet naar mij toe.
-Sofia-
'We moeten haar vinden, en zo snel mogelijk' zei Hook.
.
.
.
.
(Nu komt het stuk dat ze zich zelf pijn gaat doen, je kunt het overslaan als je wil, sorry dat het in het verhaal voor komt😁)
.
.
(Sofia's POV)
Ik zat boven in de boom en keek over Neverland, het zag er heel donker uit.
Ik pakte het stukje glas stevig vast en begon het scherper te snijden, terwijl er verschillende gedachten door mij hoofd spookte:
Waarom was Felix zo geworden? Waarom hebben mijn ouder mij weg gegeven? Geeft er iemand wel om mij?
En zo waren er nog meer gedachten.
Ik was er klaar mee, ik wilde niet meer kunnen denken, niet meer kunnen ademen en ik wilde me vooral niet meer druk maken om anderen.
Op dat moment had ik het glas op mij pols gelegd drukte er mee en maakte een snee in mijn pols, en aan de andere kant ook.
Een luide AUW schreeuw ontsnapte uit mij mond.
.
.
(Bij Pan, Felix en de lost boys)
We hoorde een luid geschreeuw en wisten meteen van wie die af kwam: Sofia, het geluid kwam van de denk boom van Pan.
Felix en Pan rende er zo snel als ze konden naar toe.
.
.
(Bij Emma en de rest)
We hoorde een luid geschreeuw en herkende Sofia er in, we rende zo snel als we konden richting het geluid.(Bedank voor het lezen, sorry dat het zolang duurde voordat ik update, ik had drukke weken op school en ik voel me al een paar weken niet helemaal goed. Plz laat een comment, en voet achter❤️)
JE LEEST
His True Love 💕
FanfictionFanfictie over Peter Pan van Once Upon A Time. (Dit is mijn eerste boek, dus het zal nog niet heel goed zijn.) Please Vote en zeg wat je er van vind :) Wordt langzaam geupdate🙂