(Haejung pov)
"Haejung. Saya suka awak. "Ok ni dah kali ke 20 juta orang lelaki cakap ayat yang sama. Ya ampun maaf maaf aku tipu je ni kali ke 20 orang senarnya. Bulan puasa ni ya allah aku nak taubat bye.
Krik
Krik
Krik
"Awak ni kenapa hanbin? Gila eh pagi pagi ni "balas ku sambil ketawa. Buang tebiat ke budak ni?
"Saya serius ni "aku terus berhenti ketawa. Tak masalahnya kenapa aku gelak?(͡° ͜ʖ ͡°)
"Daripada awak merepek kat sini. Baik awak tolong saya hantar ikan ni ke pasar. "kataku sambil menghulurkan sebakul ikan kepadanya.
Dia tersenyum.
"Arraseo. "
"Gwomawo. "Ucap ku sebelum dia beredar.
+++
"Uwahhh! Sedap weh sup ni. "Puji Jimin. Taehyung menoleh ke sebelah kanan.
"Inspektor Jeon berhentilah kerja tu dulu. Sekarang kan masa rehat. Kau ni ada peluang tak dak guna. "Kata Taehyung yang masih dipenuhi makanan dalam mulut.
"Kau diam boleh tak? Kau makan je lah senyap senyap. Kau bercakap tu sampai tersembur makanan tu kat kertas kertas ni. "marah Jungkook.
"Ahh mian mian. "
"Kotor kertas aku. Euwwww najis! "Perli Jungkook. Taehyung menjeling tajam ke arah Jungkook.
"Jungkook pasal pembunuh bersiri tu aku ada jumpa satu benda kat lokasi pembunuhan tu. "Kata Jimin. Jungkook memandang Jimin yang ingin mengatakan sesuatu.
"Aku jumpa cincin. Tak tahu lah siapa punya. Tapi cincin tu susah nak dapat kat sini. Cuma kat kawasan pendalaman je yang ada. "Jelas Jimin.
"Weh jom kita gi lokasi tu balik. Aku rasa macam ada yang tak kena lah. "Kata Jungkook lalu bangun dari duduknya.
"Weh buat apa?! Kita baru je balik dari sana! "Taehyung membantah.
"Sedar lah Tae kau tu dinaikkan pangkat jadi inspektor sejak 2014 dan sedarlah kau bukan ditakdirkan untuk makan sepanjang masa. "Kata Jimin.
"Korang je lah gi aku nak makan! "Taehyung terus sambung hirup sup didalam mangkuk nya. Jimin dan Jungkook sudah pergi dibiarkan nya.
Jimin datang semula ke meja makan lalu menarik baju Taehyung yang sedang khusyuk menghirup sup. Terbatuk batuk dibuatnya.
"Weh jap! Nak minum! Last last! "
Taehyung menyedut minuman berstraw tu. Tapi belum sempat rasa air Jimin terlebih dahulu menarik Taehyung keluar dari restoran.
---
"Ya tuhan! "
"Siapa punya kerja ni?! "Kata Encik Han sebaik sahaja tiba di rumah.
Rumahnya telah diselongkar habis. Semua nya bersepah.
"W-wae rumah kita yang kena?! Bukan ada apa pon dalam rumah ni " kata Haejung dengan nada tidak puas hati.
"Haejung call polis. " Haejung mengangguk sebelum mengeluarkan telefon nya.
(Haejung pov)
[Balai polis, seoul]
"Memang tak ada sorang pon kat rumah? "Soal seorang lelaki yang serupa mayat hidup.
aku mengeleng.
"Kami sedang bekerja masa tu di pasar dan memang tiada sorang pon kat rumah. "Lelaki yang dikenali min yoongi itu mengangguk.
"Emm Jungkook kau tolong selesaikan ni. Aku nak kena gi meeting ni. "Katanya. Lalu dia beredar.
"arraseo. "
Lelaki yang dipanggil Jungkook itu duduk dihadapan ku. Abah hensem gila!
"Wokey!! Kau tahu siapa perompak tu???!!!!! "Soalnya dengan beria.
Krik
Krik
Krik
"soalan apa aku ni dah sah sah lah kau tak tahu HAHAHAHAHHA "suara ketawa Jungkook memecahkan suasana senyap
3. 24242625252662828262 saat."Ok lupakan. "Setelah itu keadaan kembali senyap.
Krok
Krok
Krok
"Jap aku lupa nak tanya apa. "
"HA! "Dia menghentak meja nya seperti mengingati sesuatu yang ingin dikatakan.
Dia ni dah kenapa?! Kena rasuk dengan setan pelik mana ni?
"Emm aku rasa siasatan sampai sini je emm dah malam tak baik anak dara balik lambat aku hantar kau balik. "Katanya dengan pantas.
Pulak dah.
Satu soalan pon kau tak tanya aku.
Astaga benggapnya[facepalm]
Aku hanya mengikutinya dari belakang sehingga tiba di kereta berwarna hitam.
Bersambung
YOU ARE READING
Crime ❀jjk
Fanfiction+mengisahkan seorang perempuan dituduh membunuh seorang pegawai polis Kisah yang tak ada kaitan dalam hidup kau🗿 Start ; 29 May 2017 End ; ???