Rabu
6 March 2020, 11:59pm(Jungkook pov)
Setelah mengangkatnya ke dalam kereta aku menutup pintu. Hujan masih tidak berhenti tapi tidak terlalu lebat.
"Tutup kawasan ni. Jalankan siasatan sekarang. "Arah ku. Tak lama kemudian taehyung ntah muncul dari mana datang menghampiri ku sambil membawa payung.
"Kau basah basah ni kenapa? "Apa ke bodoh soalan dia.
"Dah tu tak kan aku nak tangkap pembunuh tu sambil pakai payung? "
"Ahh ye tak ye jugak eh. Ha yelah yelah. Ha apa jadi ni? "
Aku memandang kereta ku. Taehyung terkejut apabila ternampak haejung yang tidak sedarkan diri di dalam kereta.
"Dia mangsa ke?! "
---
Aku mengangkat haejung yang tidak sedarkan diri ntah nak cakap mampus ada nafas lagi. K aku bawak masuk dia ke dalam rumah aku. Dah malam sangat tunggu dia sedar baru aku hantar balik rumah dia kat busan.
Aku melangkah masuk ke dalam rumah "okay. Line clear! "Aku segera melangkah ke anak tangga dan masuk ke dalam bilik.
Aku menutup pintu bilik aku dan meletakkan haejung di atas katil.
"Tak kan dia tidur pakai baju basah? "Aku menggaru kepala ku yang tidak gatal.
---
Khamis
7 March 2020, 11:00am
Matahari menyinari bilik Jungkook. Haejung yang berasa silau membuka matanya perlahan lahan.
Alangkah terkejut dia berada di sebelah seorang lelaki tidak berbaju yang tidak dikenali selama 10.5223262891926 saat.
Yahhh kau siapa?!
Jungkook yang tersedar itu membuka matanya.
"KAU SIAPA?!!! MACAM MANA AKU BOLEH ADA KAT SINI?!!! "Haejung memukul badan jungkook bertubi tubi menggunakan bantal.
"Yah yah yah! Ni aku la Jungkook! "
"JUNGKOOK MANA HAH "
"INSPEKTOR JEON LA!!! "serta merta Haejung berhenti memukulnya.
"Hah?! In-inspektor jeon? Apa awak buat kat sini?! "
"Jap! Saya kat mana?! Dan dan wae awak tak pakai b-baj-- "
"Kau ni banyak tanya la. Pahal bangun awal gila ni. Kau lupa ke kau dah kawin dgn aku semalam hah aduh hilang ingatan ke apa "tipu Jungkook.
"Hah?! Kawin?!! Kita dah kawin?!!! "Jungkook tersengih jahat kerana sudah berjaya mengenakan Haejung.
"Aah. Pastu an semalam kita.. "Jungkook tersengih nakal.
"Kita?! "Haejung hanya suspend menunggu kata kata Jungkook.
"Kita... "
"Kita apa?!!!! "soalnya dengan geram.
Tiba tiba Haejung tersedar suatu perkara.
"Jap bukan ke semalam saya dilepaskan dari hukuman and then saya-- "
"Lembab la. kau pengsan semalam brr "Jungkook terus memotong kata kata Haejung yang tergantung
"Awak ni kan!! Saya mati mati ingat kita ni kawin lari tau tak!!! "
"Kau memang nak kawin dengan aku ehhh "usik Jungkook. Haejung memandang tajam ke arahnya.
"Ehh mana ada!!! "Balas Haejung dengan getam
Tok tok tok!
Klise nya bunyi dia
"Yahh jungkook apa bising bising tu?! "Puan Jeon bertanya dari luar pintu bilik yang berkunci.
Berkunci?(͡° ͜ʖ ͡°)
"Shhh!!! "Jungkook lantas menutup mulut Haejung yang tidak habis habis membebel macam jiran dia.
"Ni ha tengah video call dengan kawan sebab tu bising! "Balas Jungkook dengan sedikit kuat supaya eomma nya dengar.
"Lah ingatkan apa lah tadi "
"Ha dah pukul 10 kamu tak kerja ke?! "Kata kata Puan Jeon membuatkan Jungkook hilang ingatan 1. 125282962981 saat.
"Jap sekarang pukul 10 ke? "Jungkook bertanya pada Haejung disebelahnya.
"Eo. "
"HAH?! "Serta merta Jungkook turun dari katil dan berlari masuk ke dalam bilik mandi.
"Yah yahh yahh! Saya macam mana?!! "Soal Haejung yang masih lagi di atas katil.
"Kau pergi lah siap ke apa mandi ke apa yang patut aku dah lambat hala hala mati la aku "
"Apa ke bodoh jantan tu tak tak kan aku nak mandi dengan dia? "
---
(Haejung pov)
"Habis tu saya macam mana?! "Jungkook diam lalu memandang ku.
"Aah ek? "
"Macam mana aku nak bawak kau keluar? "Soalnya sendirian.
"Eomma kat luar "
"Kalau kita keluar sama sama kantoi la. "Katanya lagi. Macam mana kalau mak dia nampak aku pastu mengamuk pastu dia cekik aku--
"Ha redah je la "kata kata Jungkook membuat aky aku terkejut semut.
"Ha? Apa-- woii jap j-- "dia terus memimpin tangan ku lalu melangkah keluar.
Ohmaigad
Aku dah keluar dari bilik dia yall
Dah tak selamat
Mati--
"Yahh apa awak buat ni?! "Aku memarahinya dengan nada perlahan.
"Jungkook? "Tiba tiba aku terdengar suara seorang wanita. Entah entah mak dia.
Omg aku tak sanggup nak tengok.
Sesiapa tolong aku bawak pergi dari sini
"Dah nak perg-- jap siapa dia ni? "Aku masih berada di belakang Jungkook memegang kuat tangan Jungkook.
Biar patah tulang dia padan muka.
"Err eomma jungkook dah lambat la nanti malam kita jumpa k! I love you! "Dia terus berlari secara mengejut.
Eh bapak la dia ni angin ke laju gila dia pecut. Nasib baik aku atlet kat sekolah dulu.
(Author pov)
"Yah jungkook kau bawak perempuan masuk bilik ke hah! Yahhh bertuah punya budak! Jungkook balikk nanti siap la kamu!!! Oh dah pandaiiii "Jungkook dan Haejung hanya berlari menuju ke kereta yang diparking Jungkook di garaj.
"Siapa yeoja tu? "Puan Jeon hanya memerhati Jungkook menolak kepala Haejung supaya masuk ke dalam perut kereta.
Dia tersenyum.
-bersambung-
--
Hi still ingat saya?🙂
YOU ARE READING
Crime ❀jjk
Fanfic+mengisahkan seorang perempuan dituduh membunuh seorang pegawai polis Kisah yang tak ada kaitan dalam hidup kau🗿 Start ; 29 May 2017 End ; ???