Rabu
6 March 2020, 8:00 pagi"Berita terkini. Polis didapati menjumpai mayat berdekatan di sungai Daegu. Han Haejung yang dikenakan hukuman berat telah dilepas dari hukuman. Sekian dari saya. Selamat hari raya kbye "jelas pembaca berita yang tidak bertamadun itu.
"Serius la Jungkook bukan Haejung yang buat? "Taehyung masih lagi was was dengan keputusan Jungkook.
"Semua dah jelas tae. Aku tak kira aku akan cari jugak pembunuh tu. Dia dah bunuh appa aku aku tak akan lepaskan dia. "Tekad Jungkook yang masih mempunyai dendam terhadap pembunuh misteri itu.
---
"Banduan 0109. "Panggil pegawai polis yang bertugas kepada Haejung yang masih blur.
"Awak dilepaskan "kata kata polis itu membuatkan Haejung terkejut lalu dia terkentut.
"Dae? "
"Kau dilepaskan kau ni pekak ke ataupun kes dah lama tak korek telinga "Polis wanita itu rasa macam nak sepak kepala Haejung yang masih tak tahu apa apa.
"Puasa mana boleh korek telingga batal la puasa nanti kau nak ganti? "
Maaf anak muda puasa dah habis skarang nak masuk raya haji kau ketinggalan zaman ke?
"Habis kau tu puasa ke? Tadi aku baru je nampak aku makan nasi lemak lima bungkus. "
"Nasi lemak mana satu yg besar atau kecik? "Byul menyampuk.
"Babi kau HAHHAHAHHA "
"Haejung bye.. Nanti jangan lupa aku tau. Aku lagi bape tahun kat sini. Aku doakan supaya pembunuh sebenar tu ditangkap. "Kata kata byul membuatkan Haejunh tersentuh. Hingus byul sudah mula meleleh.
"Arraseo. Gwomawo byul ah. "
"KAU JANGAN LA NANGIS BABI MATA AKU DAH BANJIR DAH NI!!!! "
Bermula lah drama bayaran mahal seposen di dalam penjara itu.
"WUAHHHHH "
"Woi. "
"APA?!! "
"Bape lama korang nak buat drama lesbian kat sini? "Polis female itu mula menyampah tengok drama tersebut.
Act dia anti drama HAHAHHAHA k x lawak.
"Mana ada buat drama! "Byul dan Haejung terus menjauhkan diri.
"K aku gerak dulu kbye. "
"Bye. "
----
Rabu
6 March 2020, 10:00pm(Hyujung pov)
Aku melangkah keluar dari kawasan penjara. Aku berjalan sambil memandang ke arah langit. Betapa aku rindunya nak hirup udara luar. Aku menarik nafas dalam dalam
"Astaga busuk. " aku terus menutup mulut dan hidung ku. Baru nak hirup udara segar tapi kenapa busuk. K ada taik anjing kat tepi tu. Ha lupakan.
Aku terus berjalan tanpa hala tuju. Nak balik rumah tapi tak ada duit tambang. So terpaksa lah jalan kaki.
Heh kau gila le dari seoul nak ke busan jalan kaki? Apa pun aku terpaksa k. Eh tapi serius la jalan kaki? Tak ada siapa sudi nak hantar aku ke?
Aku berjalan di kaki lima kedai dengan langkah yang perlahan sambil memandang tar jalan. Dalam masa yang sama aku rasa macam ada orang ikut aku.
Aku menoleh belakang tapi hanya tinggal aku seorang je yang ada kat kaki lima ni. Agak seram tapi aku ketepikan perasaan tu.
"Sepatutnya tunggu lah esok pagi ke ni malam ni jugak dia orang halau aku, dulu bukan main sumbat aku dalam penjara tu "bebel ku sendirian. Cuaca agak sejuk.
Aku meneruskan perjalanan dengan malas. Tiba di sebelah lampu isyarat aku terdengar bunyi guruh. Awan gelap mula muncul walaupun tak berapa nampak sebab dah malam sangat.
Kilat memancar secara tiba tiba. Aku mula risau. Aku masih dapat rasakan orang ikut aku. Jangan lah buat hal kau pergi balik lah. Kang aku sebat kau pakai batang lampu ni kang mmapus sia sia je hidup.
Tiba tiba aku menoleh belakang dan serta merta seorang lelaki serba pakaian hitam mendekatiku dan menutup mulut ku menggunkan kain.
+++
(Jungkook pov)
Aku masuk ke dalam perut kereta. Baru lepas singgah 7e. Aku ternampak seorang perempuan yang rasa rasa aku kenal.
"Macam haejung.. "Tekaan aku betul. "Dia buat apa malam malam jalan sorang sorang? "Soal ku sendirian. Ahh lupa dia dilepaskan hari ni. Tiba tiba aku mendapat idea untuk mengikutinya dari belakang.
Tiba di lampu isyarat. Aku ternampak seorang lelaki memakai serba hitam menutup separuh mukanya menggunakan mask sedang memerhati haejung.
Aku dapat rasa aura tak baik. Tak lama kemudian bunyi petir yang kuat buat aku rasa nak mampus dalam kereta tu.
"Aishhh nak hujan lebat ni. "Adu ku yang masih lagi terkejut dengan apa yang berlaku.
Aku sambung memerhati lelaki tadi. Lelaki itu berhenti seketika, lalu dia mengeluarkan sebilah pisau kecil. Mata ku membulat.
"Organ saller.. "Hujan mula turun. Semakin lama semakin lebat.
"Haejungggg... "Aku mula mencari pistol yang disimpan dalam dashboard. Aku melangkah keluar dari kereta dengan perlahan berserta pistol di tangan. Aku telah meminta bantuan polis bertugas untuk datang meminta bantuan
"ARHHHHHGHH!!!!!! "Suara jeritan haejung bergema di kawasan itu. Hujan turun lebih lebat.
Aku berlari ke arah lelaki itu. Aku menumbuk muka tempe basi nya. Lelaki itu terbaring segera bangun dan menghala pisau ke arah aku. Haejung berada di belakang ku memegang baju ku dengan keadaan menggigil.
Dengan basah kuyup akibat hujan lebat.
Aku menghala pistol ke arah lelaki muka tempe tu. Ah lelaki tu buat muka tempe lagi. Bunyi siren polis mula kedengaran. Lelaki itu cuba melarikan diri.
Bang!
Aku menembak kakinya membuatkan dia jatuh mencium tar jalan. Polis tiba dan menggari tangan lelaki itu.
Aku menoleh ke arah haejung yang berada di belakang ku. Dia masih lagi trauma dengan kejadian tadi.
Mukanya pucat. Aku memegang tangan nya yang sejuk.
"Gwenchana? "Soal ku. Dia mengangguk perlahan. Tiba tiba dia rebah. Aku sempat menyambutnya dari jatuh ke lantai. Aku memandang wajahnya yang masih lagi pucat.
-bersambung-
YOU ARE READING
Crime ❀jjk
Fanfiction+mengisahkan seorang perempuan dituduh membunuh seorang pegawai polis Kisah yang tak ada kaitan dalam hidup kau🗿 Start ; 29 May 2017 End ; ???