03

411 68 24
                                    

(Haejung pov)

"Nama aku kim seokjin. Kau boleh panggil aku seokjin. "Aku mengangguk faham.

Jimin ni tak boleh ke amik peguam yang baik sikit ni dah macam apa dah aku tengok semua pink. Tapi hensem.

"Mulai sekarang aku peguam pribadi kau sementara kau berada kat tempat sampah ni. Aku akan pastikan aku menang dalam pembicaraan nanti. "Targetnya. Aku pon harap macam tu.

"Ha sekarang aku nak tanya kau satu soalan. "

"Apa dia "

"Kau sebenarnya bunuh Mr Jeon tu ke tak? "Soalan dia buat hati aku panas terbakar rentung hangus hitam legam brr

"Ani!!! "Jawab ku dengan sedikit marah. Aku mencebik. Jin agak terkejut dengan nada ku yang sedikit kuat sehingga bahunya terhinjut.

"Okey haha relax lah aku tanya je. "Kata Jin sambil mengurut dadanya.

Aku menundukkan kepala ku. Aihhh kenapa lah aku jumpa mayat Mr Jeon tu. Kalau aku tak jumpa semua ni tak akan jadi.

Kalau aku tahu aku tinggalkan je mayat tu biar tak ada sape tahu dia mati. Hah nyusahkan orang je.

"Kau tak payah lah sedih sedih. Nyampah aku tengok. Jangan risau lah. Dunia ni adil k. Orang yang tak bersalah akan dilepaskan. Semua ni just salah faham ke. "Pujuknya. Aku memandang nya.

"Kau asal pandang aku macam tu? "

"Gwomawo sebab sudi jadi peguam saya "

"Tch. Kau ni banyak layan drama lah. Tak payah lah sampai berterima kasih secara formal sangat. Hello ni memang kerja aku k! Lagipun aku dah kenal jimin tu lama. So aku sudi tolong dia yang dia nak tolong kau yang tak berapa ada orang nak tolong ni. Hah apa aku merepek ni? "Katanya dengan panjang lebar.

+++

(Author pov)

Isnin
26 Februari 2020, 2:00 pm

[Balai Polis]

"Wahhhh seokjin menang dalam pembicaraan tadi. "Taehyung datang kearah Jungkook yang sedang sibuk menghadap laptop nya.

"Bwo? "Jungkook memandang Taehyung seakan akan tidak percaya.

"Senang cerita. Perempuan tu bakal dilepaskan tak lama lagi. Tapi ada lagi satu pembicaraan nanti. "Jungkook mengenggam kuat kertas kerja nya sehingga renyuk macam sambal belacan mak aku. Bapak sedap.

"Haihh pom-- "

"AKU NAK POMPUAN TU MASUK DALAM PENJARA PASTIKAN DIA DIKENAKAN HUKUMAN BERAT!!! "Tengking Jungkook. Semua kertas di atas mejanya dicampak ke lantai. Habis bertabur.

"sabar Jungkook. "Jimin cuba untuk meredakan marah Jungkook. Jungkook melabuhkan punggung dengan kasar di atas kerusi kerja nya. Dia meraup kasar rambut di hadapan nya.

"Macam mana aku nak sabar kalau dia bunuh appa aku????? "Kata Jungkook dengan nada tidak puas hati.

"Kita tak tahu lagi kan? Kau boleh tak jadi profesional sikit? "Marah Jimin.

Crime ❀jjkWhere stories live. Discover now