Sorrylah kalau author melalut sangat kat first chapter tu hehehe harap readers vote ya...dan kali ni author takkan buat panjang sangat sampai 2000 lebih patah perkataan hahaha....kesian readers ok vote & comment ok? Bye!
____________________________________________"Oh? Begitu rupanya...bagus rancangan kamu baiklah...kamu boleh pergi...maaf sebab ganggu masa kamu dan...saya harap kamu dapat tempuhi segala cabaran semasa berlakon jadi amnesia...selamat jalan," ucap pengetua dan aku hanya balas dengan tunduk hormat lalu terus keluar dari pejabat pengetua dengan takde reaksi langsung.
Tiba-tiba time aku nak keluar dari perkarangan sekolah...ada satu susuk badan yang aku kenal sangat tunggu kat depan pagar sambil pegang machine gun kat tangan dia alaaa....takutnya mampuslah aku...itu Kailah...
Sampai je kat Kai, aku terus sapa dia dengan muka paling cute sekali. "Hai Kai~~~lama tunggu?"
"Lama nak mampus. Apahal lambat sangat? Kau tau tak? Berjam-jam aku tunggu hish...!" Kata Kai dengan geram. Aku hanya tersengih-sengih kat Kai tapi gagal. Dia memang tengah marah dengan aku memang susahlah nak pujuk kalau dia dah merajuk macam tu haih...
"Sorry~~~~~," kataku dengan latar suara yang cute...adoi tolonglah pandang aku Kai aku tadi ada urusan dengan pengetua kot...jangan salahkan aku salahkanlah pengetua.....Kai tiba-tiba mengalihkan pandangannya kat aku menyebabkan aku terkejut sikit...pergh laju betul dia toleh..
"Haihhhh...ok aku maafkan tapi kau kena cerita kat aku...apahal kau kena panggil dengan dua sekor tu...," minta Kai dan aku angguk dengan gembira...yay! Dia maafkan aku! Itu pun kena cerita kat dia well...tak jadi masalah kalau cerita kat dia lagipun....dia kawan aku hehehehe...
"Ok!" Jawabku dengan ceria. Kai tersenyum melihat aku....pergh hansemnya dia senyum ahh! Blushing blushing eh? Hello....aku ni bukan minah tergedik-gedik ok....aku ni minah paling garang dan menakutkan muawahahahaha.....
"Ok, kalau macam tu jom kita pergi kat agensi aku....aku dah belikan makanan untuk kau memandangkan kau lama sangat kat sekolah tadi...,"kata Kai...aku pun angguklah malaslah nak tanya pasal apa-apa kat dia....tak penting.
"Ok, jom." Balasku dengan senyuman manisku....kami berdua pergi ke agensi Kai...kalau nak tahu Kai dengan aku sama agensi itu yang aku selalu berlatih dengan dia. Kitaorang tinggal kat satu asrama dalam sekolah hahaha....kaya kan sekolah ni sampai nak buat asrama lagi hmm apa-apa jelah janji aku tak payah bayar...agensi aku bayarkan hahahaha...jimat.
AGENSI
Kami berdua sedang makan di agensi yang membuatkan aku happy sikit pasal tak payah belikan makanan guna duit aku....heheh..jimat lagi. Nasib baiklah si Kai ni belikan kek dan roti serta susu adui....dah macam budak kecil punya makanan aku tengok but It's okay, janji sedap...lepas kitaorang makan seperti biasa aku akan kemaskan makanan kat atas meja dan buangkan sampah. Lepas dah buat semua tu, aku masuk ke dalam dan duduk kat depan Kai.
"Ok, kau dah sedia nak dengar?" Soalku untuk mendapatkan kepastian...manalah tau tiba-tiba dia taknak dengar kan....
"Ya, ceritalah," jawab Kai sambil mengangguk.
Aku pun take a deep breath pasal nak cerita ni memerlukan udara yang banyak....takut nanti aku tak dapat bernafas hhahaha...macam tu pun ada jugak eh....oh whatever lepas dah ambil udara, aku terus cerita ka Kai dengan sepenuh hati aku sangatlah hati.....
"Ok, sebenarnya pengetua suruh kitaorang selesaikan TIGA kes bersama-sama....kes itu ada kaitan dengan makhluk yang hancurkan separuh bulan semalam...dan dia nak kitaorang bekerjasama! Kau tau tak....dah lah aku tak kenal diorang...jumpa pun first time kat pejabat tu...lepas tu pengetua nak kitaorang menyamar jadi pelajar kat Kunugigaoka Junior High School...sekolah yang penuh dengan arrogant student...aku nak bantah but dia kata tak boleh pasal makhluk tu ada kat sekolah tu so tak bolehlah...ok lepas kitaorang dah bincang-bincang tu semua kitaorang keluarlah tapi pengetua suruh aku tunggu...untuk apa? Sebab nak beritahu yang dulu aku amnesia dan aku tak ingat pasal aku ada abang kat sekolah situ so pengetua suruh berhati-hati but aku cakap aku akan pura-pura tak kenal diorang macam pelakonlah...lepas aku dah sudah aku keluar then ambik semua fail and kad IC baru sekali dengan baju sekolah tu....and aku jumpa kau....the end," bebelku selama dalam setengah jam! SETENGAH JAM! Pergh not badlah juga aku bebel tadi...aku ambil nafas kejap dan aku tengok Kai...yang tak gerak-gerak dari tadi macam tunggul...eh mamat ni dengar ke tak apa aku cakap? Jangan sampai aku kena bebel lagi kat dia waduiii...mampus aku.
YOU ARE READING
Assassin's Team! (Assassination Classroom)
FanfictionSilent Assassin, Cold Assassin dan Dead Gamers adalah pembunuh upahan yang dihantar oleh pengetua sekolah Japan Assassin High School untuk membunuh satu makhluk raksasa yang meletupkan separuh bulan dan seorang Prof. yang menciptanya. Setiap daripad...