Kai pov
Aku dan rakan-rakanku, Kazu dan Kiki sedang berbual rancak di dalam kelas. Kami lepak kat kelas aku lepas dah siap hias kelas untuk pesta nanti. Elok-elok kitaorang berbual tiba-tiba ada pengumuman pasal wakil untuk pertandingan menyanyi dan.......pasal girlfriend kitaorang.
Agak terkejut sebab dah lama diorang punya nama tak muncul dalam radio pengumuman tapi tak penting rasanya. Cuma apahal pengetua nak jumpa diorang?
"Wei, kau rasa apahal girlfriend kita kena panggil?" Tanyaku. Kazu dan Kiki memandang ke arahku dengan tenang.
"Alah sebab hal raksasa tulah," jawab Kiki sambil bermain permainan video dengan seronoknya. Muka macam nerd tapi perangai macam budak. Asyik dengan game je.
"Mana kau tahu?" Tanya Kazu yang sedang menyemak senarai nama untuk pesta nanti. Dia kan ketua pelajar kat sini so kerja dialah yang kena check senarai nama nanti. Kiki meletakkan PSPnya lalu memandang ke arah Kazu dengan serius.
"Aku tanyalah. Apahal kau bengong sangat hah?" Perli Kiki. Ada juga anak orang Kazu kerjakan. Sedap mulut dia perli orang. Diri sendiri taknak tengok kekurangannya.
"Hidup kau dah lama sangat ke? Nak aku pendekkan?" Tanya Kazu sambil merenung tajam ke arah Kiki yang tengah buat benda yang sama terhadap Kazu. Ok akan ada pergaduhan disini. Aku ulang akan ada pergaduhan di sini.
"Woi! Nak gaduh, gaduh kat luar bukan kat sini. Aku tembak mulut korang nanti," ugutku. Mereka berdua terus berhenti merenung. Tau takut. Jangan main-main dengan aku. Aku buat betul-betul nanti.
"Haihhh....kau tak rasa ke kita kena tolong diorang?" Tanyaku. Kazu dan Kiki hanya terdiam. Yelah, lepas kes Takaoka sensei, adik aku tak berani nak cakap dengan aku. Aku tak tahu kenapa dah tanya tapi dia kata takde apa. Macam mana tu? Si Mikaru pula diam membisu terus. Si Hikiko still remain the same cuma dia jarang dah main game kebelakangan ni.
"Aku rasa........patut kot?" Kata Kiki. Aku merenung tajam ke dalam matanya.
"Kot???" Tanyaku. Aku tak suka perkataan 'kot' tu. Macam nak ke taknak hah macam tulah lebih kurangnya. Kiki terdiam lalu menyambung permainannya tadi.
"I think we should because as a boyfriend, we must help our girlfriend when they in trouble...like that day," kata Kazu pula berspeaking. Dahsyatlah ayat dia. Nampak sangat dia care pasal Yume, adik aku sendiri. Macamlah aku bagi restu dia jadi teman lelaki adik aku ceh ceh ceh gurau saja.
Tapi aku tak menyangka yang dia akan cakap...
"Tapi rasanya takyah kot sebab diorang tu boleh handle punya," sambungnya dan dengan geramnya aku ketuk kepala dia dengan kuat. Kazu dan Kiki terkejut dengan tindakan aku.
"Kita patutnya tolong dioranglah...diorang tanggungjawab kita sekarang, jom!" Marahku. Kazu dan Kiki hanya diam. Faham ke tak aku cakap ni?
"Kau pergilah. Aku nak tengok sama ada tindakan kau tu betul ke tak," kata Kazu sambil mengusap kepalanya. Kiki mengangguk tanda setuju dengan Kazu. Aku mendengus geram.
"Ok kalau macam tu tengok abang buat hahaha...," kataku dengan bangga. Kazu dan Kiki buat muka facepalm. Aku dengan beraninya pergi ke depna bilik pengetua tapi langkahku terhenti apabila aku melihat mereka keluar dari bilik pengetua dengan gembiranya.
"Dah kenapa diorang tu?" Tanya sendirian. Aku mula mengorak langkahku menuju ke arah mereka. Dengan laju.
Hikiko pov
Sedang kami sibuk berborak, tetiba aku nampak Kai tengah jalan ke arah kitaorang. Ni mesti nak tolong kan? Nak tunjuk betapa carenya terhadap adik dan girlfriendnya. Huh nak tunjuk gentleman la tu. Huh lelaki!
YOU ARE READING
Assassin's Team! (Assassination Classroom)
FanfictionSilent Assassin, Cold Assassin dan Dead Gamers adalah pembunuh upahan yang dihantar oleh pengetua sekolah Japan Assassin High School untuk membunuh satu makhluk raksasa yang meletupkan separuh bulan dan seorang Prof. yang menciptanya. Setiap daripad...