Korosensei pov
Saya baru saja nak keluar beli rempah di India tapi singgah kejap nak hirup secawan kopi. Saya tercari-cari dimana kafe yang saya boleh singgah sekejap dan ya! Sweet Cafe jumpa pun. Sayaun terus menyamar jadi seorang pelancong lalu masuk ke dalam kedai dan terus mengambil pesanan.
Kling! Kling!
Tiba-tiba ada seorang gadis yang memakai hoodie dan cap warna hitam memasuki kedai dan duduk di hadapan saya. Saya tak kisah pun jadi saya terus makan dengan berselera...sehinggalah saya ternampak kamu tapi....bukan kamu pergi buat kerja ke? Apa yang dia buat kat Kyoto?! Saya perlu tahu.
"MIYORI! MACAM MANA KAMU ADA KAT SINI!!!???" Jeritku. Kamu hanya terdiam kat situ.
End of flashback...
"Apa???!" Soalku terkejut. Aduhhh....masalah dah timbul!!! Setan betullah!!! Sementara aku bersumpah serana. Korosensei sempat lagi mengambil gambar makanannya.
"Jadi...kamu buat apa kat sini?" Soal Korosensei smirk.
"Korosensei pulak? Buat apa kat sini?" Soalku balik.
"Saya datang sini nak hiruo kopi yang sedap!" Jawab Korosensei dengan gembira.
"Kamu?" Soal Korosenseu semula. Haihhh...nak taknak kena beritahu dia juga.
"Haihhh....saya akan beritahu...kalau korosensei tak beritahu sesiapa," kataku. Korosensei mengangguk tapi....aku tak cakap aku jujur nak bagitahu~~~
"Ok saya kesini untuk......cari kelemahan sensei!" Bohongku. Cari kelemahan sensei?! Bagus sangatlah tu Haruka...macamlah dia nak percaya haishhhhh!
"Hmmm.....
Aduh dia percaya ke? Tolonglah tuah....please be my side today.
......yeke? Wow kamu sungguh kreatif!" Puji Korosensei....fuhhh dia percayalah...nampak sangat dia sengal ahhahaahahah....aku pura-pura ketawa fake untuk cover diri.
"Walau apapun, kamu tak sepatutnya pergi seorang diri," kata Korosensei
Ah, sudah jangan cakap dia nak ikut sekali!!??
"Kamu sepatutnya bawa sekali rakan-rakan kamu memandangkan sekolah kita akan membuat lawatan ke Kyoto pada Sabtu ini!" Kata Korosensei.
OMG! Apa aku nak buat?! Macam mana aku tak tahu pasal benda ni. Harini
Dah hari Selasa tinggal 2 hari diorang nak datang Kyoto OMG I'm so dead....for real. Aduhhh...macam-macam masalahlah ishhhh!!!"Tapi Korosensei, arahan kerajaan saya kena buat sorang-sorang," balasku. Aku takkan nak bagi diorang tengok aku buat kerja kot...agak-agaklah memang aku kena ahhhhhh! Takpelah Haruka kua tipu sekali ni je and kau balik haihhhh....hari ni bukan hari aku rasanya...
"Tapi---
"Tak boleh Korosensei. Takde tapi-tapi...saya kena buat sendiri," aku potong ayat cikgu hahaha...sorry ya aku memang dah kronik ni nak tipu bagai.
"Alah....NANTI! Saya tak faham. Kenapa kamu nak cari kelemahan saya kat Kyoto sedangkan kamu boleh cari kat sekolah je...bukannya saya ada kat sini selalu," kata Korosensei. Hahahahah...aku dah mati ya ya matilah aku...aduiiii...apahal sotong ni bijak tetiba hah?!
"Ahh...ALAMAK SAYA DAH LAMBAT! Maaf Korosensei tapi saya kena pergi bye!" Kataku lalu dengan segera aku terus membayar pesananku dan terus keluar dari kafe tersebut dan menuju ke hotelku balik. Minta-mintalah dia tak ikut huhhh...
"NANTI!--- argh...dah terlambat hmmm...peliknya," kata Korosensei. Dia amat curiga dengan aku sekarang ni yang dah lari macam Lightning Mcqueen yang lajunya boleh kata macam aku kena kejar hantu...dia terfikir apa sebenarnya aku buat kat sini selain daripada mencari kelemahan sensei? Ah, sudahlah dia tak boleh tahu tentang ni! Takde siapa boleh tahu and that's it! I'm done...lepas benda ni habis aku kena set plan team aku NOKTAH.
YOU ARE READING
Assassin's Team! (Assassination Classroom)
FanficSilent Assassin, Cold Assassin dan Dead Gamers adalah pembunuh upahan yang dihantar oleh pengetua sekolah Japan Assassin High School untuk membunuh satu makhluk raksasa yang meletupkan separuh bulan dan seorang Prof. yang menciptanya. Setiap daripad...