"Ok class, that's all for today. See you tomorrow!" Kata Korosensei sebelum dia terbang menuju kemana entah...aku tak kisah sebab apa yang aku kisah sekarang ni...kenapa semua orang pandang aku macam nak makan aku...serius dok aku dah meremang kat sini...aku mengemas barangku sambil pandang ke bawah sebab aku tak berani nak pandang ke hadapan sekarang ni...nak pandang dua kawan aku? Dah lari dah woiii...bagus sangatlah tu...macam tulah kawan kan zaman sekarang ni? Haihhhh...so sad.
Aku cepat-cepat kemas barang aku...angkat beg dan angkat kaki sekali fuhhh...aku perhatikan sekeliling kelas....dan semuanya kosong. Aku menghembuskan nafas lega.
'Ok line clear let's go,' bisikku perlahan. Aku melangkah kaki keluar dari kelas dan menuju ke padang. Masa nak balik tu...ada suara lembut memanggilku...suara yang amat aku kenali dan kalau boleh aku taknak jumpa dengan suara tu.
"Um, Miyo- bukan Haruka...boleh kita bercakap sebentar?" Tanya suara tu. Aku taknak pandang ke belakang...so aku stop kejap langkah aku tu...still tak pusing belakang...dan terus menolak ajakan suara tu dengan suara yang lembut sikit...
"Thanks, but I have to go somewhere right now...so I can't sorry...," jawabku still tak pusing belakang lalu terus tinggalkan suara tu sorang-sorang...tapi ada orang stopkan aku dengan sindiran...haish, boleh tak sesiapa jangan kacau aku hari ni? Ish, menyampahnya.
"Wah, Miyori kenapa berspeaking pula? Kau tak ingat kami ke? Ke kau pelupa?" Kata suara tu. Aish...memang mintak pistol suara ni...aku dengan geram terus pusing ke belakang and OMG satu kelas tengah pandang aku...Korosensei, Karasuma dan Irina?! Apakah?! Bukan diorang balik ke tadi?! Ok aku minta bantuan sekarang ni...
Earbud on
"Woi, korang aku perlukan pertolongan!!!" Jeritku menandakan aku tengah panik.
"Woah woah apahal ni? Kau kat mana? Apa dah jadi?" Tanya Yume bertubi-tubi...amboi prihatin betul.
"Biar aku teka, satu kelas tengah pandang kau kan? Dengan guru sekali? Dan kau tengah panik macam mana diorang ada kat situ? Kan?" Kata Hikiko.
"Yes pandai pun! Cepat datang!" Jeritku dan aku terus offkan earbud sebelum mereka merespon.
Conversation off...
Ok condition aku tengah parah sekarang ni...aku still static kat situ dengan muka selamba...saja nak tunjuk sombong sikit but now what?! Apa aku nak buat sekarang...
"Ok, what are you guys want? Did I do something wrong?" Kataku memecahkan sunyi. Kalau diorang taknak cakap baik aku yang cakap..laku tengah lapar ni...jangan sampai aku jadi raksasa hari ni...dah la first day aku kat sekolah jahanam ni...tak ingin aku nak duduk lama-lama kat sini hish..
Still, takde siapa respon...mata diorang memandang kat aku seolah-olah aku ni baru bunuh orang well...aku memang bunuh orang apalah hahahaha.....
"Awak tak ingat kami ke? Miyori?" Soal Kurahashi dengan muka yang sayu...amboi aku rasa dah banyak orang panggil nama aku tu Miyori sini Miyori sana aish nama aku Haruka! Haruka Tomatsu! Yelah aku tahulah nama palsu but aku ada nama tu...dah cantik letak nama Haruka pergi panggil Miyori pula.....sedih!
"What? Hey, my name is Haruka Tomatsu...not Miyori. I think you find a wrong person....I gotta go somewhere now," kataku dan kali ni aku naikkan suara aku ke tone tegas macam komander tapi tak jerit just tegas sahaja.
Kurahashi tersentak mendengar responsku...ahh lantaklah bukannya aku nak rapat dengan korang pun. Tiba-tiba budak rambut biru a.k.a Nagisa tampil ke hadapan menuju ke arahku dengan muka yang serius..oh ingat aku takut....aku lagi seriuslah dari korang. Ni budak top ni apa nak takut?
YOU ARE READING
Assassin's Team! (Assassination Classroom)
FanfictionSilent Assassin, Cold Assassin dan Dead Gamers adalah pembunuh upahan yang dihantar oleh pengetua sekolah Japan Assassin High School untuk membunuh satu makhluk raksasa yang meletupkan separuh bulan dan seorang Prof. yang menciptanya. Setiap daripad...