Part 1

906 30 3
                                    

Pagi yang indah disertai dengan kicauan burung,daun yg berterbangan,hujan renyai2.. menambahkan lagi suasana sejuk pada waktu pagi....tapi ada seorang makhluk ni yg masih tidur berbungkuskan selimut tak reti2 nak bangun kot.tak sedar lagi yg diri tu kena pergi kelas....maka masuklah seorang perempuan kedalam biliknya untuk mengejutkan mamat tersebut.....hehe....

Intan: hek eleh mamat ni...tidur lagi....(menuju kearah jimin dan menarik selimut yg menutupi badannya)..woii Jimin..(menggoncang badan jimin)...bangun lah..kau nak tidur sampai pukul berapa...nanti lambat pergi kelas....

Jimin: (no respons)...

Intan: BANGUN LAH GILA!!!!!!!!!!!

Jimin: (baling bantal kena muka Intan)...diam la!!!!

Intan: (memandang Jimin dgn perasaan geram)...kurang asam punya cekodok..dia baling bantal pula...okay...kau tak nak bangun kan..siap kau...(menuju ke arah Jimin)...tarik nafas..hembus...tarik nafas...hembus.......WOII..SANDARA PARK DATANG WOIII...SANDARA PARK DATANG NAK CIUM KAU....

Jimin: ha...sandara park...mana2...(bangun sambil memusing2 kepalanya)...

Intan: hotak kau la sandara park(baling bantal kearah Jimin)...

Jimin: (mengecilkan mata)..kau Intan...kecil besar kecil besar je aku tengok kau -_- buat terkejut aku je..igtkan sandara park betul2 datang...

Intan: jgn berangan la..sekarang kau pergi mandi..lepastu turun bawah kita breakfast..uncle dgn aunty dah lama tunggu kat bawah...

Jimin: haih..yela2 ( ambil tuala dan menuju ke bilik air)...

Selepas 10 minit

Jimin: morning you alls...

Mrs.Park: ha..chim sini breakfast...

Jimin: (duduk sebelah Intan)..woii(menolak bahu Intan dgn bahu dia)...apahal kau pecah masuk bilik aku tadi...(mengambil roti dan sapu dengan jem)...

Intan: dah aunty cakap kau tak bangun lagi..aku pecah je la...woii..lain kali aku datang bawak bom sekali biar dgn kau2 meletop...

Jimin: hek eleh kejam gila kau...(menolak kepala Intan)...

Intan: woii...katak..perlu ke kau tolak kepala aku..(tolak kepala Jimin balik)...

Jimin: kau apahal(pandang Intan)..

Intan: kau tu yg apahal(pandang Jimin)...

Mr.Park: dah2 tak yah nak mulakan perang ehh..nanti lambat nak pergi kelas....

Jimin: yela2..dah jom...

Intan: kitorang pergi dulu..aunty...uncle..annyeong...

Mrs&Ms Park: hati2...annyeong

<<Skip>>

MSU University

Prof.Farah: okay kelas..jgn lupa siapkan assignment saya dan hantar pada tarikh yg saya bagi...faham!!!!!...

Satu kelas: faham!!!!!!

Adam: korang (letak tangan atas bahu Jimin)...jom pergi kafe...lapar arr...

Aisyah: jom la..aku pun lapar....

Intan: weyh korang pergi dulu..aku nak pergi tandas jap...

Jimin: okay...jom...

Di MSU Kafeteria

Mereka membeli makanan dan mengambil tempat duduk...........

Ikmal: arhh..leganya dapat makan..(tengok Jimin)...woii chim..kau tak makan ke..

Jimin: (tengah tengok fon)..tak...aku kenyang lagi dah breakfast dekat rumah tadi.....

Jimin POV

Aku tengah skroll Ig aku dan aku buka email aku nak check mana la tahu ada maklumat2 penting masuk ke..lepastu aku ternampak satu email yg membuatkan aku rasa nak melompat,menjerit pun ada....emailnya berbunyi...............................

'Tahniah Park Jimin..anda telah terpilih untuk menjadi trainee di Bighit Entertainment...anda perlu berada di sini pada 23/6/2016'.

23/6? maknanya lagi 3 hari la tapi macam mana aku nak bagi tahu kwn2 aku especially Intan..mesti Intan marah aku...

End Jimin POV

Ikmal yg melihat Jimin tersenyum2 terus memandang Jimin dgn pandangan pelik + musykil....apa benda la yg kawan dia tengok smpai tersenyum sorang2 macam org tak waras...disebabkan terlalu curious dia skodeng sikit apa yg kawan dia tengok.....dan.........................................

Ikmal: Trainee bighit?

Disebabkan Ikmal cakap terlalu kuat semua kwn2 dia dengar.....dan salah satu kawan dia merampas telefon Jimin....

Puteri: 'Tahniah Park Jimin..anda telah terpilih untuk menjadi trainee di Bighit Entertainment...anda perlu berada di sini pada 23/6/2016' ..(memandang Jimin)....apa ni Jimin....apa maksud email ni...

Jimin: errr...aku....(Jimin tak tahu nak cakap apa)....

Adam: (mengambil telefon Jimin dan membaca email tu)...Jimin can you explain....

Jimin pun terpaksa explain dekat kwn2 dia dan kwn2 dia pun apa lagi terkejut la.......

Adam: maksudnya...kau nak jadi artis dekat Korea la...

Jimin: (mengangguk)..aah..

Aisyah: weyh Jimin...Intan tahu tak

Jimin: (menggeleng)....

Ikmal: what!!!!! kau tak bagitahu Intan..

Puteri: tapi yg aku pelik...bila masa pulak kau mohon untuk jadi trainee tu....

Jimin: hmmm...3 bulan lepas...

A,P,I: (melopong)...ha!!!!!

Tanpa diorang sedar Intan ada dekat belakang diorang dan mendengar setiap perbualan diorang...Ikmal yg duduk berhadapan dgn Jimin ternampak intan...........

Ikmal: errr...In...In..Intan....

Mereka semua memandang belakang bila dengar Ikmal sebut nama Intan..dan diorang terkejut kerana Intan berada dekat belakang diorang especially Jimin...kalau Intan kat belakang diorang maknanya Intan dengar la apa yg diorang bualkan....

Intan: (mata berkaca)...

Jimin: (terkejut tengok mata Intan yg berkaca)...Intan....

Intan: (memandang Jimin dan melarikan diri)...

Jimin: Intan!!!!!! (mengejar Intan)....


#To be continued..

mian kalau tak best........

I'm Sorry but I Love YouTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang