Incheon International Airport
Setelah sampai,Intan terus mengambil teksi dan menuju ke hotel yg telah ditempah.......disebabkan terlalu penat sebab 6 jam duduk dlm flight,Intan buat keputusan untuk berehat je hari ini..esok baru dia keluar nak cari Jimin dgn jalan2..
<<Skip>>
Keesokkan harinya
MB Hotel
Intan bersiap2 untuk keluar...dia buat keputusan nak jalan2 sambil cari Jimin.....dah alang2 dekat korea,baik ambil peluang untuk jalan2..bukan senang nak datang korea.....Intan menuju ke arah satu perhentian bas..dia buat keputusan nak naik bas je sebab dapat tengok pemandangan kota seoul......tiba2 Intan ternampak satu Iklan...................................
'Debut Showcase Bts
Bertempat di Times Square
Pada pukul 10 pagi
masuk adalah percuma'
Intan: 'debut showcase bts? mesti ada Jimin..aku mesti pergi..aku dah tak sabar nak jumpa Jimin' (dalam hati)....
Intan buat keputusan untuk pergi ke debut showcase Bts..dia dah tak sabar nak jumpa Jimin...dengan perasaan gembira tanpa berfikir apa yg akan berlaku kalau dia pergi ke showcase tersebut....
Di Times Square
Setelah sampai di Times square,Intan terus melangkah masuk...dia melihat ramai peminat Bts yg dah beratur untuk masuk....
Intan: 'wah..ramai gila peminat Bts..ni belum debut lagi..kalau diorang dah debut nanti mesti lagi popular' (dlm hati)....
Intan berkira2 sama ada nak masuk atau pun nak tunggu sampai showcase tersebut habis....so dia buat keputusan untuk tunggu sampai showcase tu habis sebab dia nak bagi surprise dekat Jimin....sambil nak tunggu showcase habis Intan berpusing2 di Times Square tu dulu....
Selepas 2 jam
Intan POV
Aku kembali semula ke tempat showcase Bts tadi dan aku lihat ramai fans yg tengah berebut2...apa yg direbutkan pun tak tahu la..baru aku tahu kenapa fans duk bertolak2...rupa2nya Bts dah keluar sebab showcase diorang dah habis....aku tengok Bts senyum je dekat fans diorang...ramah gila....haha..aku mencari2 kelibat Jimin....tiba2 aku ternampak satu figura yg aku kenal sangat....aku cuba melambai ke arah Jimin..tiba2 aku bertentang mata dgn Jimin....dan apa yg aku nampak Jimin macam terkejut tengok aku....dan dia melarikan pandangan dia dari aku....aku fikir dia mungkin tak nampak aku kot atau dia busy layan fans dia
End Intan POV
Jimin POV
Aku tengah layan fans aku..tiba2 mata aku terpandang kearah satu figura yg aku kenal dan aku rindui...dan aku bertentang mata dgn dia...aku terkejut gila la sampaikan aku larikan mata aku dari pandang dia..aku terfikir mcm mana dia boleh ada dekat sini..atau dia datang sini nak cari aku............
End Jimin POV
Intan: (berjalan mendekati Jimin)....Jimin!!!!!....
Jimin: (terkejut)....'Intan'....
Intan: Jimin....akhirnya aku jumpa kau (senyum)....
Jimin: err...awak siapa ye...awak kenal saya ke...
Intan: Ji...Jimin...ka..kau tak kenal aku ke.....
Semua pandang Jimin dgn Intan dgn pandangan pelik...pelik sebab macam mana Jimin kenal Intan...tiba2 Jin menyampuk...
Jin: chim..kau kenal dia ke (tengok Intan)...
Jimin: tak la...aku tak kenal dia pun..(tengok Intan)...saya rasa awak salah orang ni..saya memang Jimin tapi saya bukan Jimin yg awak cari....'mianhae Intan'(dlm hati)....
Intan: Ji..Jimin(mata berkaca)..
Disebabkan fans terlalu ramai secara tak sengaja diorang tertolak Intan dan Intan terjatuh......tiba2 seseorang menghulurkan tangan utk menolong Intan....
???: (hulur tangan)..sini saya tolong awak...
Intan: (pandang orang yg nak tolong dia)...'Taehyung...tapi aku harap Jimin yg tolong aku'(dlm hati)...(menyambut huluran tangan Taehyung).....gomawo(senyum)...
Taehyung: cheonma...(senyum)....
Jimin POV
Aku dah agak memang orang yg aku nampak tu Intan tapi tak sangka pulak dia sanggup datang sini cari aku..mesti dia rindu aku juga tapi aku mengaku yg aku tak kenal dia..aku nampak dia macam nak menangis..aku tak ada niat nak sakitkan hati dia tapi aku terpaksa buat mcm tu sebab tak nak fans tahu...aku tengok Intan jatuh sebab fans tertolak dia..aku nak tolong dia tapi si alien tu pulak yg menyibuk...ergg..aku rasa sakit hati pula bila tengok Taehyung tolong Intan..sepatutnya aku...ishh takkan aku cemburu pulak....
End POV
Intan: (pandang Jimin sambil tahan air mata)...saya minta maaf..mungkin betul cakap awak..saya salah orang...saya igtkan awak kawan saya yg saya cari sebab nama dia pun Jimin juga....saya minta maaf..tak apa lah saya pergi dulu...(berlalu pergi)...
Taehyung: ehh nanti..ishh aku tak sempat tanya nama dia...
Namjoon: yg kau apahal nak tahu nama dia pulak...
Taehyung: erkk..heee tak ada apa....
Jimin hanya mampu memandang Intan yg berlalu pergi dgn mata yg berair bila dia perasan Jin pandang dia terus cepat2 dia lap airmata dia..dia tak nak kwn2 dia tahu...kalau ikutkan hati dia nak je kejar Intan dan minta maaf tapi dia tak ada kekuatan...
Jimin: 'mianhae Intan-ah...aku tak ada niat nak sakitkan hati kau..aku minta maaf'(dlm hati)...
MB Hotel
Setelah masuk ke hotel Intan terus menangis di atas katil...
Intan: sampai hati kau Jimin...hiks...hiks...sampai hati kau buat aku macam ni..hiks..hiks..aku tahu tu kau Jimin..aku kenal kau...hiks..hiks.tapi kenapa kau cakap kau tak kenal aku...kau dah lupa aku ke..ke kau malu nak mengaku aku ni kwn kau..hiks..hiks....
Intan menangis sehingga dia tertidur.......
#to be continued..................
KAMU SEDANG MEMBACA
I'm Sorry but I Love You
RomanceCerita ini mengisahkan tentang Intan Nur Aina dan Park Jimin. Jimin merupakan kacukan melayu korea sebab mak dia melayu dan bapa dia korea..So jimin tinggal dekat malaysia sejak umur dia dua tahun...Jimin fasih berbahasa melayu dgn korea.. #kalau na...