Tajuk : Kasih Fareez
By : Pink Heart
Episode : 10Sebulan selepas kejadian kemalangan langgar lari fareez,pihak polis telah berjaya menangkap suspek yg melanggar fareez.Shiqa dan Asran dipanggil ke balai polis bagi mengenal pasti kereta yg melanggar Fareez.
“Abg Asran,Shiqa takutla bang.”tiba-tiba Shiqa bersuara selepas sebulan shiqa tidak bercakap langsung dengan Asran.
“Abg ada Shiqa.Jgn takut ya..shiqa kuatkan semangat.Ingat,ini utk Fareez juga.”Jawab Asran memberi semangat kepada Shiqa.Shiqa hanya memandang Asran dengan pandangan mata yg kosong.Lalu mereka berjalan masuk ke bangunan Balai polis itu.Mereka berjumpa dengan pegawai polis yg menyiasat kes Fareez.
“Puan Shiqa Dan Encik Asran ke?”Tanya pengawai polis itu.
“Ya tuan.”Jawab Asran.
“Ok,mula-mula kita akan mengenal pasti kreta suspek.Lps tu,kita akan mengenal pasti suspek.Mana tahu kamu kenal dengan suspek tu.”kata pengawai polis itu.Lalu,mereka berdua dibawa ke garaj tempat meletak kereta yg dirampas.Shiqa memerhati semua kereta yg berada di situ dan ternmpk kereta yg melanggar Fareez sebulan lepas.Lalu menunjuk kereta Isawar hitam itu.
“Betul Puan.Itulah kereta yg melanggar suami puan sebulan lepas.Mari kita masuk ke dalam utk mengenal pasti suspek pula.”kata pegawai polis itu.
Shiqa yg sudah banjir dengan airmata dengan segera masuk ke dalam utk melihat siapa sebenarnya yg telah melanggar Fareez.Asran hanya mengikut dari belakang.Mereka masuk ked lm 1 bilik yang terhalang dengan cermin di mna ada 6 orang suspek sedang berdiri utk dikenal pasti olh Shiqa dan Asran.Sedang Asran melihat-lihat suspek tu,tiba-tiba Shiqa menunjuk seseorang yg dia kenal yg sedang berdiri di bilik tahan suspek itu.“Azman?”kata Shiqa pendek.
“Azman?Tuan knp dia ada bersama dengan tahan suspek yg lain ni?”Tanya Asran.
“Encik Asran kenal ka dengan suspek itu?”kata pengawai polis itu kehairanan.
“Apa tak knlnya,dia tu bekas abg ipar adik sya Shiqa.”Jawab Asran.
“Ohh jadi kamu knlkan dengan suspek ni. sebenarnya dia lah yg telah melanggar Encik Fareez.Bulat mata Shiqa terkejut bila dengar pegawai polis tu kata Azman lah yg telah melanggar Fareez.
“Tuan,izinkan sya jumpa Azman tu..sya nak Tanya knp dia langgar suami sya.”rayu Shiqa.
“Tak boleh puan,biar kami jlnkan siasatan punca kemalangan Encik Fareez.Sebab apa Azman buat perkara sebegitu.”kata pegawai polis itu lagi.
“Tuan!!!sya nk jumpa jga dengan manusia tak guna tu.Tk perlu nak siasat-siasat sebab dia langgar suami sya.sya sendiri boleh bagitahu sebabnya.Sekarang izinkan sya jumpa dengan Azman tu!!!”bentak shiqa.
“Sabar puan sabar.”kata pegawai polis tu.Lalu membawa shiqa masuk ke dlm bilik soal siat.Asran cuba menenangkan Shiqa utk kawal kemarahannya.Takut nanti mengeruhkan lg keaadaan.
Di dalam bilik soal siasat,Shiqa menunggu dengan hati yg membara.Sampai hati Azman buat macam tu.Apa sebenarnya niat Azman.
Pintu bilik dibuka.Muncul Azman di muka pintu dan terkejut melihat Shiqa ada dlm bilik tu.Azman senyum gembira melihat shiqa datang kepadanya,lalu dduk menghadap shiqa.ditatapnya wajah shiqa yg ayu dan pucat tu,alangkah bahagiannya Azman klau dia dapat memeluk Shiqa.
“Shiqa sayang,Shiqa sihat?Abg rindu sangat kat Shiqa.”kata Azman.Tiba-tiba muka Azman ditampar kuat.Azman terkejut dengan apa yg baru shiqa lakukan.“Sayang?siapa sayang kau!!!kau sudah hancurkn hidup aku.Kau tak layak sebut nama aku dengan mulut kau yg jijik tu.Manusia tak guna.Kenapa kau langgar Fareez???”tengking shiqa.
“hahahahahaha…baru padan muka kau Fareez.Itulah akibatnya ambil hak aku.Shiqa kau hanya milik aku seorang.”kata shiqa sambil ketawa terbahak-bahak.
“Kau memang manusia tak guna.Kau fikir kau boleh selamat?Jgn mimpilah.”kata shiqa lagi menengking-nengking Azman.Azman hanya ketawa mendengar shiqa membebel di depannya.Lalu Azman dibawa kluar dari bilik itu.Shiqa hanya mampu terduduk dan menangis.Bersambung…….
YOU ARE READING
Kasih Fareez
RandomMengisahkan seorang janda bernama shiqa yang diceraikan olh suaminya hnya kerana inginkan kehidupan bebas..tetapi dalam masa yg sama bekas abg iparnya dtg ke rumah utk merisik dirinya mjadi isteri kpd bekas abg iparnya itu Azman.tetapi shiqa tdk mne...