kasih Fareez

1.4K 25 0
                                    

Tajuk : Kasih Fareez
By : Pink Heart
Episode : 11

Azman dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup setelah Shiqa merayu kepada hakim utk tdk menjatuhkan hukuman gantung sampai mat ke ats Azman.Shiqa nk  Azman rsa bila disebat dan dikurung seumur hidup.

“Knp Shiqa buat rayuan?”Tanya Azman.
“Aku nak kau rasa terseksa.Hukuman Gantung tdk cukup buat kau Azman.Aku nk tengok kau sengsara.hukuman di dunia belum cukup utk kau tebus kesalahan kau ni Azman.mgkn hukuman di dunia kau blh lepas.tp tidak hukum neraka.Aku bg kau peluang utk bertaubat nti di penjara sbelum kau mati.”jawab Shiqa panjang lebar.Mendengar shiqa berkata begitu,Azman terunduk memandang lantai.Azman menyesal ats perbuatannya.kerana ingin memiliki Shiqa,dia telah membuat kesilapan yg besar.

Shiqa malas nak berlama-lama di dlm bilik perbicaraan itu lalu,shiqa keluar meninggalkan bilik itu.Di luar,berdiri Alfan di dpn pintu.Shiqa memandang dan terkejut melihat Bekas suaminya itu hadir ke mahkamah.

“Shiqa,sayang..”kata Alfan.Bulat mata shiqa bila dengar perkataan Sayang keluar daripada mulut Alfan.
“Apa sayang-sayang?Kita dah tak ada apa-apa lg Alfan.”Kata Shiqa.
“Kita rujuk nak?Abang menyesal sebab tinggalkan sayang.Ternyata  Lara hanya nk kikis duit abang saja.”kata Alfan lagi.Mendidih darah shiqa mendengar kata-kata yg kluar daripda mulut Alfan.

“Pakkkkkk.”Shiqa menampar Alfan.semua orang yg ada di mahkamah itu memandang mereka berdua.Kebetulan Asran baru keluar dari bilik perbicaraan dan nmpk Alfan menggangu Shiqa.

“Alfan!!!jgn kau ganggu lagi adk aku.”kata Asran lalu menarik  shiqa ke belakangnya.

“Asran,aku masih sayangkan shiqa.bagila aku peluang utk tebus kesalahan aku.”kata Alfan.

“Ehh..kau dah gila ke?Shiqa ni isteri orang.”tengking Asran depan muka Alfan.

“Suaminya dah terlantar mcm mayat hidup di hospital tu.Buat apa lg shiqa tunggu lelaki mcm tu.”jawab Alfan dengan nada suara yg keras.

“Abg kau yg buat Fareez jd mcm tu.Kau dan abang kau sama saja gila.”marah Asran lagi.Alfan marah dengan kata-kata Asran.

“Aku tak akn lepaskan Kau Shiqa.Korang tunggu!!!Teriak Alfan dari jauh.Shiqa dan Asran hanya memandang saja dan mereka berdua berangkat pulang.Sebelum pulang,shiqa nak melawat Fareez di wad.Asran hanya mengikut kemahuan Shiqa lalu memandu menuju ke hospital Queen 1.

“Abg Asran,rsanya tak perlu la abg tunggu Shiqa.Shiqa nk temankn Abg Fareez mlm ni kat wad.”kata Shiqa.Asran hanya mengganguk tanda faham.

Setiap hari Shiqa menjaga Fareez.Tidak pernah dia meninggalkan Fareez lama-lama.Paling-paling pn pergi ke cafeteria ataupn ke tandas.minggu berganti minggu,bulan berganti bulan.Cukup sda usia kandungan shiqa 9bulan.Shiqa menghampiri Fareez dan mengambil tangan Fareez dan mengusap-usapkan tangan Fareez ke perut Shiqa yg besar itu.

“Abg,anak kita dah tak lama lagi nak lahir ke dunia ni.Abg cepatla sedar,tak kesian ke kat ank kita ni.”bisik Shiqa ke telinga Fareez.muncul Qewa di depan pintu bersama-sama abg Asran.Qewa menghampiri shiqa dan memeluk bahu Shiqa.

Shiqa terus memeluk Qewa kerana sedih melihat Fareez yg belum pernah sekalipun memberi tindak balas.Shiqa sudah membuat keputusan,andai kata ank dlm kandungannya tu lahir,selepas sja dilahirkan.Shiqa akn suruh Papa Fareez mencabut alat bantuan penafasaan Fareez.Shiqa tdk sanggup melihat Fareez meninggal dunia di depan matanya.Cukupla kesengsaraan yg dia dan Fareez lalui.Shiqa nak Fareez pergi dengan tenang tanpa melihat dirinya menangis meratapi kepemergiannya utk selama-lamanya.


bersambung.....

Kasih FareezWhere stories live. Discover now