Tajuk : Kasih Fareez
By : Pink Heart
Episode : 12“Shiqa,jom kita pergi ke kafeteria.Shiqa belum makan lagi tu.”Tegur Qewa.
“Shiqa tak lapar kak Qewa.”jawab shiqa pendek.
“Jgnlah mcm tu,ksian kat baby dlm perut tu.Ni klau Fareez tau mmg Fareez mrh jga Shiqa tk jaga kesihatan Shiqa.”kata Qewa lagi kesian melihat keadaan Shiqa.
“yela kak Qewa.shiqa tk mahu abg Fareez risau.jomlah kita pergi.”jawab shiqa.Lalu Shiqa berjalan keluar dari bilik wad bersama-sama dgn Qewa.Asran plak mengantikan shiqa utk menjaga Fareez.
Sesampai di kafeteria,Shiqa teringin nk mkn roti canai lalu memesan roti canai kosong 2keping dan memesan air milo ice.mereka duduk meja yg berada dkt dgn pintu.Qewa senyum melihat shiqa berselera mkn roti canai tu.kesian Qewa melihat adik iparnya ni.Sudah suaminya terlantar d wad,bdn shiqa pn sudah susut wlupun mengandung kerana trlalu memikirkan Fareez.Tiba-tiba berbunyi hp Qewa.Qewa tengok nma Asran yg memanggil.
“Asran,ada apa?”jawab Qewa
“Qewa,cpt bawa shiqa naik..Fareez kritikal ni.”kata Asran.Qewa panic terus memimpin tangan shiqa keluar dari kafeteria tu.
“Knp kak Qewa?Ada masalah ke?”Tanya Shiqa kehairanan.
“Fareez kritikal Shiqa.Mari kita naik cpt.Akak nak call Mama dan Papa dulu.”kata Qewa.Shiqa terdiam,tanpa mepedulikan Qewa yg sedang membuat panggilan itu,Shiqa terus berlari meninggalkan Qewa.Qewa mengejar Shiqa masuk ke dlm lif tetapi belum sempat Shiqa melangkah masuk,tiba-tiba shiqa merasa sakit yg teramat sangat di bahagian perutnya sehinggaterduduk ke lantai.
“Kak Qewa!!!!!sakit tlg Shiqa kak.”jerit Shiqa.Qewa yg terkejut dengan jeritan shiqa cpt-cpt mengangkat Shiqa tapi,Qewa tak mampu utk mengangkat shiqa lalu meminta pertolongan daripada kakitangan hospital.
Shiqa di bawa ke bilik bersalin kerana mengalami pendarahan yang banyak.doktor kata nak dihantar ke likas mmg dah tak sempat.Shiqa mengalami pendarahan yg teruk.setelah memastikan shiqa telah msuk ke bilik bersalin,Qewa berlari naik lagi ke tingkat ats utk melihat keadaan Fareez.
“Asran,knp blh jadi mcm ni?”Tanya Qewa.
“Qewa,tadi msa sya nk ke tandas,sya tinggalkan Fareez skjp sja.Bila sya keluar sya dah nmpk nurse dan doktor berkumpul dlm bilik tu.Sya pun tak tahu apa yg berlaku.apa yg sya dengar ada yg cabut alat bantuan pernafasan Fareez dengan kasar.”jawab Asran.
“Siapa lagi yg cabut ni?aduhhh Mcm-mcm hal berlaku.Skg lagi Shiqa kat bilik bersalin nk di hantar ke likas dah tak sempat sebab Tadi dia mengalami pendarahan yg byk.Asran baik kau pergi tengok Shiqa,biar sya yg tunggu kat sni.Kjp lg mama dan papa sya smpi.Nnti sya ke sna ok.”kata Qewa lg.Asran hanya menganggukkn kpla tnda faham.lalu Asran berlari menuju ke tingkat bwh utk melihat keadaan shiqa.Sesampai d luar bilik bersalin,sudah ada nuese yg mnunggu di depan pintu yg mundar mandir tak keruan.
“Ada mslh apa nurse?”Tanya Asran
“Kmu Ahli keluarga Puan Shiqa ke?”Tanya nurse itu cemas.
“Iya,sya abgnya.ada apa nurse?”Tanya Asran
“Kmi ingin minta kebenaran utk mbuat pembedahan ke ats Puan Shiqa.Puan Shiqa tdk sedarkan diri.Sukar utk kmi mengeluarkan bayi itu.Lagi pn puan Shiqa sudah khilangan byk darah.”terang nurse lg.Asran terkejut dan risau shiqa.Tanpa menunggu ketibaan mak mertua shiqa,Asran telah menandatangani surat persetujuan pembedahan shiqa.
“Nurse,tlg selamatkan adik sya.”kata Asran yg sudah menangis memikirkan nasib adiknya.
“kmi akan cuba ya Encik.skg Encik byk-bykkn berdoa dan bersabar ya.sya msuk dulu.”kata nurse iti.Asran terduduk di lantai dpn bilik bersalin sambil meraung-raung memanggil nma shiqa,adik kesayangan itu.Datuk Ahmad Alzam,Datin Wainur,Pak Arul dan Mak zah tiba lalu berlari mendapatkan Asran.
YOU ARE READING
Kasih Fareez
RandomMengisahkan seorang janda bernama shiqa yang diceraikan olh suaminya hnya kerana inginkan kehidupan bebas..tetapi dalam masa yg sama bekas abg iparnya dtg ke rumah utk merisik dirinya mjadi isteri kpd bekas abg iparnya itu Azman.tetapi shiqa tdk mne...