Bahagian 8

36 5 5
                                    

"Haah kan dah kene..orang kejut tak bangun..kena simbah baru sedar" Ngomel Ad dengan gelas di tangannya.

"Aku kat mana?? Aku nak balikkk!!" Jerit Shila sambil memegang erat tangan Ad.

"Woiiii..kau pehall? Kau mengigau tadii..dah tak de pape..tidur cuci kakiiii...pegi mandi..solat subuh..aku nak kejut Ain pulak.."

Shila mengusap-usap mukanya berharap ia bukanlah mimpi. Bahagianya dia apabila mengetahu bahawa dia hanya bermimpi buruk sahaja. Lantas, mereka pon membersihkan diri dan solat subuh bersama.

"Weyh, shila share ah kau mimpi apa tadi..nak tahu..sampai nangis, peluh-peluh aku tengok.." Soal Ad setelah habis melipat telekungnya. Ain juga seperti tertanya-tanya apa yang dikatakan oleh Ad. Mereka berdua merenung Shila untuk mendapatkan jawapan.

Shila tidak mahu menakut-nakutkan kawannya itu. Dia risau jika diceritakan semula, mereka mula berfikir bukan-bukan. Terpaksa jugalah dia menipu hal yang sebenar.

"Owh..aku mimpi...urm..ala mimpi biasa je...aku mimpiii....RapMon kawin...tu je.." Tipunya sambil memandang ke bawah.

Ain dan Ad berpandangan satu sama lain. Apa lagi, ketawa sakan lah mereka. Bagi mereka, mimpinya itu bukanlah seram atau sedih, tapi lawak. Shila mendiamkan diri dan hanya tersenyum.

Mereka bertiga bersiap-siap untuk sarapan pagi di bawah. Shila cuba melupakan mimpinya itu agar tidak menjejaskan percutiannya.

Lain pula ceritanya di bilik 809....

"Hm..dah pukul bape nie? Dah subuh lah.." Kata Sor dengan matanya terkebil-kebil melihat jam di telefon. Dia segera bangun untuk solat subuh. Sor mengejutkan juga rakannya yang lain untuk solat bersama.

"Kilaa..weyh..jom solat weyh..dah subuh...farahhh..solat jom..rose? Jom bangunnnn..solat subuhh.." Hampir 5 minit Sor mengejutkan mereka namun hanya Farah dan Rose yang terjaga. Kila masih lagi dibuai mimpinya. Disebabkan masa tidak mencukupi, mereka teruskan sahaja solat subuh tanpa Kila. Lagipon, Kila uzur.

Usai solat, Farah segera mengejutkan Kila. Malangnya, dia masih tidak ada respon yang diberinya. Tiba-tiba mata Farah fokus pada leher Kila.

"Wuish..ape nie..merah bhai..korang tengok kat leher Kila.. Macam kesan tangann..." - Farah

"Eh ..pahal dowh? Macam kene cekik je.." - Rose

"Kila..bangun dude..kilaa...kau tak pape ke??" - Sor

Kila terjaga setelah dikejutkan Sor. Apabila matanya dibuka, Kila memandang rakannya dengan penuh hairan kerana riak wajah mereka.

"Kol bape dah???" Soalnya sambil menguap luas.

"Kau tak sakit ke? Ni leher kau ni sal?" - Rose

Soalan Rose membingunkan Kila. Lantas dia menyentuh lehernya.

"Tak lah..kenape?" - Kila.

"Tengoklah kat cermin.." - Sor

Kila pon bangun dan terus ke cermin. Alangkah terkejutnya dia melihat kesan merah di lehernya itu. Dia tertanya-tanya punca disebalik kesan tersebut. Mukanya berubah pucat sedikit apabila teringat akan kejadian semalam.

"Aku takleh gerak...and..sakit..?sebab tu ke? Ke aku kene him..pap?" soal Kila dalam hatinya. Dia mula berasa gelisah dan risau. Namun, Kila hanya mengabaikannya..mungkin dia tersalah tidur.

Mereka bertujuh bergegas menyiapkan diri untuk turun makan bersama di bawah. Seperti biasa, hanya mereka sahaja yang bersarapan. Tiada siapa selain mereka yang kelihatan di situ.

Hotel Kayangan..Where stories live. Discover now