nog net voordat de deur open ging sprong ik tussen de struiken. ik hoorde mijn vader zich voorstellen en zeggen 'en dit is mijn dochter Leonie.' toen ik mn vaders gezicht zag schoot ik in de lach, maar ik moest niet te hard lachen anders hoorden ze me. ik hoorde mn vader verbaasd vragen of iemand mij had gezien. toen hij naar binnen stapte voelde ik de opluchting in me opkomen. ik was zo bang om Niall te zien, hij vond me toch een lelijk iemand en hij vond me niet eens aardig. ik keek door het grote raam aan de voorkant van het huis. zou ik ooit ongezien weg kunnen lopen. ik probeerde het gewoon, ik had echt geen zin om totdat het donker was buiten in de struiken te blijven zitten. ik ben niet gek! ik sloop over straat en liep toen via de achterdeur weer naar binnen. gelukkig was mn moeder naar een paar vriendinnen van haar gegaan, anders kreeg ik natuurlijk weer van die irritante vragen. ik besloot om maar tegen mn vader te zeggen dat ik me niet lekker voelde. ik ging snel naaar mn kamer en legde alvast dingen klaar om snel onder de dekens te gaan liggen zodat het net leek of ik me echt niet lekker voelde. ik keek uit mn raam en zag mn vader lachend met de moeder van Niall bij de deur staan. na een poosje wees de moeder van Niall naar mijn raam, ik dook zo snel als ik kon naar beneden. ik sprong in mn bed en deed oordoppen in. ik wist van mijzelf dat ik snel in slaap viel als ik muziek luisterde. ik hoorde mn vader de deur openen en naar boven lopen. het enigste wat ik dacht was 'Leonie NU slapen,slapen,slapen!' maar helaas ik val nooit in slaap als ik dat wil. ik zag door spleetjes met mn ogen dat mn vader mn slaapkamerdeur openede en naar me toe liep. hij trok mn oordoppen uit mn oren, maar ik reageerde er niet op. ik hoopte zo dat hij dacht dat ik sliep. 'Leonie doe je ogen nu open, ik weet dat je wakker bent!' schreeude mn vader in mn oor. ik schrok me helemaal kapot en schoot omhoog in mn bed. ik zag aan mn vader dat ik nu geen grapjes moest maken. ik keek mn vader aan met onschuldige ogen. 'Leonie, i het gevolg doe je wat ik je opdraag! en je loopt ook niet zomaar weg! begrepen?'mn vader schreeuwde knonhard door mn kamer heen. ik zag dat hij echt boos was. ik haalde mn schouders op en liet me weer op mn kussen vallen. ik had het ermee gehad, waarom moest Niall nou net bij mij in de klas komen. mn vader vertrok uit mn kamer en ik hoorde hem nog mopperen op de gang. na een poosje kon ik nog niet slapen en stapte ik mn bed uit. het was intussen al zo laat geworden dat mn moeder al was thuis gekomen en dat ze ook al naar bed was gegaan, samen met mn vader. ik hoorde mn vader snurken door het hele huis heen. ik deed de gordijnen voor mn open en deed het raam open. ik ging in de vensterbank zitten. ik had geen zin om te lezen of iets anders te doen, dus staarde ik gewoon voor me uit. ik keek naar de sterren in de lucht, een vliegtuig kwam voorbij vliegen. ik voelde me moe worden maar ik had het warm en bleef in de vensterbank zitten. na een poosje merkte ik niks meer van de omgeving om me heen en was ik in slaap gevallen. ik droomde over Niall die verliefd op me was en me daarna voor gek zette op school. ik werd de volgende ochtend laat wakker. ik was al veel te laat voor school. ik besloot om naar school te bellen en net te alsof ik mn moeder was. ik belde het nummer van de school. ik wist dat ik hier slecht in was, omdat ik of in de lach schoot of onnozele opmerkingen maakte. 'hallo kan ik u ergens mee helpen?'vroeg iemand. "hallo ik kom mijn dochter Leonie ziek melden.'zei ik. ik bedacht dat ik er misschien toch nog goed in kon worden. 'oke is goed ze, ik heb haar voor vandaag ziek gemeld, wenst u haar beterschap, tot ziens'tuut tuut. het gesrek was afgekapt. wat waren ze op school toch weer aardig *sarcasme* ik wenste mezelf met een glimlach beterschap en liep naar mn kamer. ik ging vandaag er een leuk dagje van maken. maar natuurlijk wel buiten. ik trok snel mn kleren aan en liep naar het bos. ik had mn tekenblok bij me. dit ging leuk worden !!!!
heeey!!!
was het ee beetje goed :)
vote/comment
xxx
JE LEEST
Your life can change every second (Niall Horan-1D)
FanfictionLeonie zit in de 2e en net als bij iedereen gaat haar leven door, totdat er een nieuwe leerling in de klas komt. Ze leert Niall kennen en weet dat ze gevoelens voor hem heeft gekregen, maar haar zelfvertrouwen is laag. Ze hoopt op het moment dat ze...