~=~26~=~

54 16 0
                                    

"Ból to uczucie..

Uczucia, nawet te negatywne, jak ból, smutek, dają nam poczucie, że dalej żyjemy;
że nasza dusza, choć zepsuta   i można by rzec - przeterminowana, to dalej jest z nami, pokazując się od czasu do czasu.

Ale czasami te przykre i obojętne uczucia wypełniają nas całych. Sprawiają, że na widok uśmiechu, nie odwzajemniamy go, a tylko pomyślimy:
Kiedy to ja ostatni raz się uśmiechałam?

To jak z jabłkiem. Najpierw jest małe, okrągłe, wręcz idealnie estetycznie, nie patrząc na niedojrzały kolor.
Z czasem przeistacza się w smaczniejszy, większy i zdrowy owoc o kolorach czerwieni, zieleni lub żółci.
Każde jest inne, ma różny smak, fakturę, wielkość, ale patrząc na każde z osobna, można stwierdzić, że są idealne.

Podobnie jest z człowiekiem.
Każdy kreuje swoją drogę,
patrzy na rodziców, rówieśników i idoli.
Wybieramy to co naszym zdaniem, jest dla nas dobre.

Zmieniamy się; wyglądem;
charakterem; wnętrzem;
Przeistaczamy się w kobietę, mężczyznę, ucznia, rodzica, czy idola, chuj chcąc być idealnym w dzisiejszym świecie.

Wróćmy do jabłka.

Każdy zapyta: A co z robakiem?

Ile razy natrafiliśmy na "zdrowe i dojrzałe jabłko", a gdy wzięliśmy gryza, wiedzieliśmy, że to jabłko, kryło w sobie coś "niesmacznego i niedobrego"?

Są również jabłka, które psują się na zewnątrz. I od razu wiemy, że trzeba je wyrzucić, zostawić. Nie martwimy się nimi, bo są już dla nas obojętne, bezużyteczne.

Czy nie przypomina wam to czegoś? Czy lepiej poznać, która zawsze jest uśmiechnięta, wesoła i dodaje nam koloru do życia, niż osobę, która jest przygaszona, zamknięta, a jej blask nie bije tak bardzo, aby nas zachęcić?

Odpowiedź jest prosta:
Idziemy na skróty.

I zostawimy ją. Tę samotną, bo nikt się nią nie interesuję i nikomu nie chcę się tracić czasu na zdobywanie zaufania, ostrożności , czy na dotarcie do takiej osoby.

Kto wziąłby do ręki zepsute jabłko?

Każdy ma swoje problemy. Większe, mniejsze, ale są. I nikt nie zaprzeczy, że łatwo z nimi sobie poradzić. Gdyby tak było, nikt nie nazwałby siebie "samobójcą".

A co z nasionami tych jabłek? A jeżeli to zepsute na zewnątrz jabłko, ma lepsze, trwalsze nasiona, niż to zdrowe, zjadliwe? Lub to, które wygląda na jadalne? Czy warto je zmarnować?"

Cytaty | CitationsOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz