1.0 Hon är min vän

791 43 11
                                    

{Marcus}

"Vi kan väl gå och ta en fika?" frågade Elvira när vi tillsammans gick ut genom skolans portar.

"Visst" svarade jag henne enkelt samtidigt som jag kastade upp min väska högra upp på min axel.

"Marcus!!"

Jag vände mig och såg hur även Martinus kom ut ur skolan.

"Vart ska ni?" frågade han och kom upp bredvid mig.

"Varför undrar du?" svarade jag lågt och kollade ner i den tråkiga asfalten.

"Vi ska in och fika!" sa Elvira glatt och min mening var som bortblåst.

"Oh, får man följa med?" yttrade Martinus och jag kände hur min irritation mot honom steg.

"Nej!" svarade jag snabbt med en fräsande ton innan jag tog ett tag om Elviras arm och ökade våran takt.

"Varför inte?" utbrast Martinus och följde efter oss med halvt springande steg.

"För att hon är min vän! Sluta lägga dig i allt jag gör!" svarade jag honom argt.

"Okej okej, förlåt då" mumlade han. "Ses hemma sen då"

"Mm" mumlade jag till honom innan jag drog med mig Elvira bort från honom.

"Varför var du så hård mot honom?" frågade Elvira och kollade på mig med en undrade min och jag vek bort blicken från henne.

"Skulle han följa med så skulle det bara bli ni två. Han skulle babbla på och få med dig i samtalet medan jag skulle sitta där, helt osynlig som vanligt" förklarade jag.

"Men som jag sett i intervjuer är det du som pratar mer. Borde det inte vara så i verkligheten också?" sa hon och jag sneglade smått mot henne.

"Naej, jag känner mig mer bekväm framför kameror och han vet att om han börjar ta över så startas säkert ett bråk mellan oss" sa jag och hon nickade förstående. "Vänta. Brukar du se på våra intervjuer?" frågade jag och gav henne en lurig blick.

Hennes kinder blossade till och snabbt vände hon bort blicken.

"Neejj, asså, det har väl hänt någon gång" fick hon fram och ett skratt bubblade ur mig.

Retligt knuffade jag till henne i sidan och skamset mötte hon min blick. Jag vickade svagt på ögonbrynen mot henne vilket fick henne att även skratta till. Hennes ögon tindrade av det fina skrattet. Hon var fin, men inte på samma sätt som Josefin. Josefin var något helt annat.


---

Popcorn in my heart 4-ever <3

Invisible ~M&MWhere stories live. Discover now