Stemmen

28 8 0
                                    


Ik plof neer op de bank. Papa en mama zijn uit eten en Rianne is aan het logeren bij de buren, dus ik heb het hele huis voor mij alleen. Ik pak mijn laptop en open popcorn time, want ik ben te skyr voor Newtflix. Ik klik voor de duizendste keer op the Maze Runner en sluit mijn laptop aan op de tv. Voor de film start pak  ik alvast een zak chips, popcorn, een bak mango ijs en een fles ice tea. Omdat ik en honger heb en omdat het kan en omdat ik een vreetzak ben. De film start en ik pak alvast een kussen omdat ik weet dat ik het nodig ben. 


Net als Thomas aan het rennen is voor zijn leven, ik mijn hele kussen fijn knijp en hem toeschreeuw dat hij moet rennen ook al weet ik al wat er gaat gebeuren, gaat mijn telefoon af. Natuurlijk ligt dat stomme ding weer aan de andere kant van de tafel. Ik zet de film op pauze en sta zuchtend op. "Wat?!" vraag ik geïrriteerd tegen de persoon aan de andere kant. "Hei, kan ik langs komen?" hoor ik mijn neefje vragen. Ik glimlach,  het is altijd gezellig met Tim. "Ja, tuurlijk. Als je nu komt is er nog wat chips over en kun je de Scorch met me kijken" zeg ik glimlachend. "Ga jij de deur opendoen dan?" vraag hij lachend. Daar heeft hij een punt ik ga sowieso niet meer opstaan van die bank. "Pak de sleutel onder de nep plant" zeg ik. "KAKA!" schreeuwt hij door mijn telefoon. "KAKA" zeg ik terug. Ik hang glimlachend de telefoon op. Ik loop weer naar de bank en pak mijn kussen van de grond. 


Na een uur is de film afgelopen en veeg ik de tranen van mijn gezicht. Ik moet mijn altijd huilen als Chuck en Gally dood gaan. Ook al weet ik dat Gally niet echt dood is. Dat maakt het eigenlijk alleen nog maar erger want Chuck gaat wel dood en hij is zo lief en schattig en Gally was een klootzak en gaat wel dood. De acteur die Gally speelt is wel echt fantastisch want die is super grappig daarom vind ik het ook een beetje erg voor Gally. Tim vond het vreselijk de eerste keer dat hij the Maze Runner met me keek want hij vond Chuck het leukste. Ik Newt maar dat is een ander verhaal. In ieder geval ik heb Tim helemaal meegesleurd mijn Maze Runner fase in. Ik ben er nog niet uit en Tim ook niet, vooral omdat ik steeds de films met hem kijk. Ik zucht Tim is er nog niet en hij woont maar een half uur hier vandaan. Ik pak mijn telefoon en stuur hem weer een appje. 


TMR FAN BOI: Waar de shuck blijf je?

FROZEN FAN GURL: Sorry er was iets mis.

TMR FAN BOI: Nou schiet op dan shuck-face, anders begin ik de film zonder jou..

FROZEN FAN GURL: #KAKA ja ja ik kom zoooo....

TMR FAN BOI: Ben je nog niet eens weg?!

FROZEN FAN GURL: Er  was iets mis zeg ik toch?


Ik kijk fronsend naar het gesprek normaal zegt hij wel wat er was en doet hij niet zo pissig. 


 TMR FAN BOI: Ik  zet nu de film aan okay?

TMR FAN BOI: Halllooooo???

TMR FAN BOI: Tim?

TMR FAN BOI: Ik zie dat je het leest hoor.....

TMR FAN BOI: -_-

TMR FAN BOI: Answer meee!!!

 

oke nu begin ik pissed te worden want ik weet dat hij ze leest en hij laat nooit zijn whatsapp openstaan. 


TMR FAN BOI: Why won't you answer me?!

FROZEN FAN GURL: Sorry de wifi deed het niet maar ja je kunt wel beginnen zonder mij


Oke dat is het slechtste excuse ooit want hij kreeg alles binnen.


TMR FAN BOI: Oki tot zoo. 

TMR FAN BOI: #KAKA


Hij heeft het gelezen en antwoord weer niet. Ik zucht en zet Scorch Trails alvast aan. Ik eet de popcorn op maar laat de chips wel staan anders heeft Tim straks niets. 


Ik hoor de deur open en dichtgaan, dat moet Tim zijn. "Hoi!" schreeuw ik  naar hem terwijl ik mijn ogen niets van het scherm haal want het is net zo spannend. "Hei" zegt Tim terwijl hij binnenloopt.  Hij ploft op de andere kant van de hoekbank en schopt zijn schoenen uit. Hij legt zijn voeten op de bank en gaat lang uit liggen. "Waar zijn we?" vraagt hij. "In de woonkamer" zeg ik lachend. "Ha ha" zegt hij sarcastisch. "Nee we zijn nu bij waar Minho bijna geraakt wordt door de bliksem" zeg ik. "Oke" zegt Tim en hij pakt chips en milka oreo uit zijn rugtas. "Delen" schreeuw ik. Ik gooi het pak onaangebroken chips naar hem en hij gooit de oreo naar mij.  Ik maak hem meteen open. Ik heb binnen een mum van tijd de reep opgegeten. "Mag ik ook nog wat?" vraagt Tim lachend. "Dan wil ik de chips" zeg ik lachend. Hij frummelt de zak in elkaar en gooit die naar mij, ik gooi de reep naar hem toe. 


Tim staat na een tijdje op en ik kijk hem vragend aan. "Ik ga naar de wc" legt hij uit. "Moet de film op pauze?" Hij schudt zijn hoofd. "Nee ik ben zo terug" Het rare is dat hij zijn rugtas meeneemt. Ik zeg er maar niks over want hij is gewoon raar. Ik ga verder met de Scorch te kijken. Fijn nu net nu Tim weg is komt dat stukje van de cranks ondergronds. Ik pak mijn kussen maar vast....


                                                           WORDT VERVOLGT!!




Ja,  het is niet heel spannend ofzo maar er komt een deel twee. Vergeet niet dat zielige grijze sterretje, vrolijk geel/oranje te maken! 

xx, ellicejee

Tim is the bad guyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu