Gala (2)

39 12 9
                                    


Bradley en Tim komen aangelopen met de drankjes. Bradley slaat een arm om Lisa heen. "Laten we dansen!" schreeuwt hij boven de muziek uit. Lisa knikt enthousiast en ik lach. "Gaan jullie maar ik heb niet zo'n zin om te dansen." Bradley trekt Lisa mee en ik voer mijn plan uit, als er echt een geest bezit heeft genomen van Tim kan ik er zo achter komen. En als hij echt bezeten is wil ik hier meteen weg. Want dan is geest Tim hier vast niet om te feesten. "Hei Tim!" zeg ik keihard. Hij kijkt me vragend aan en ik wenk naar buiten. "Zullen we een luchtje scheppen?" vraag ik, hij knikt en we lopen naar buiten. 


Als we buiten staan begin ik meteen met mijn plan. "Wist je TBS kwam gisteren in Nederland ik ging dood toen ik er niet heen kon." Hij kijkt me even verward aan maar glimlacht dan. "Waarom kon je niet?" Ik glimlach, nep omdat dit allemaal niet waar is. "Ik moest mijn kamer opruimen van mijn moeder dat weet je toch?" Hij knikt en bluft want ik hoefde mijn kamer helemaal niet op te ruimen. "Heb je nou eindelijk al een keer the Maze Runner gezien? Je zou het doen je had het belooft." Weer knikt hij. "Ja, ik heb hem vorige week nog gezien." Dat is ook niet waar aangezien the Maze Runner nog steeds niet op Netflix staat en Tim kijkt alleen maar via Netflix. "Wie vond je het leukste?" vraag ik zo enthousiast als ik kan. "Ehhh, die met het zwarte haar hoe heet hij ook al weer."

"Newt?" vraag ik. Als hij deze vraag fout beantwoord is het sowieso niet echt Tim want ik heb hem duizenden, nee miljoenen foto's van Newt gestuurd en hij heeft blond haar. "Ja, die ja." Oké, ja Tim is dus een geest. Ik moet hem hier wegkrijgen maar ik wil het toch nog zeker weten. "Weet je nog wat mijn lievelingsliedje van Shawn is?" vraag ik hem. Hij knikt. "Believe toch?" Ja, niet dus. De echte Tim had geweten dat als Thomas in Nederland was geweest ik echt niet door mijn stomme kamer had laten tegenhouden. De echte Tim had geweten hoe Newt eruit ziet. De echte Tim had mijn lievelingsliedje geweten en Geest Tim heeft net het liedje opgenoemd wat ik het stomste vind. "Kunnen we gaan? Ik voel me niet zo goed." vraag ik Geest Tim. Het is niet helemaal niet waar, want ik voel me behoorlijk misselijk worden als ik eraan denk dat dit niet meer de echte Tim is. "Wat nu al? Nee, laten we nog even blijven." zegt Geest Tim. Ik schud mijn hoofd. "Ik voel me echt niet lekker Tim." zeg ik zo klagend mogelijk. Geest Tim pakt mijn arm ruw vast en trekt me mee naar binnen. "Tim stop je doet me pijn!" Hij draait zijn hoofd om en ik zie nu dat zijn ogen vuurrood zijn net als op de foto's. "Laat me gaan jij freak!" schreeuw ik zo hard als ik kan. Dan komen we weer in de versierde gymzaal. De muziek stopt en iedereen kijkt ons raar aan. 


"Ellice? Wat is er aan de hand?" vraagt Lisa terwijl ze naar voren komt. "Ik ben er aan de hand." zegt Geest Tim, met een vervormde stem. "Jullie gaan allemaal dood! Wahaha" vervolgt hij. "En jij bent de eerste!" zegt hij vals tegen Lisa. Hij loopt dreigend op haar af maar ik houd hem tegen. "Dood mij maar eerst en laat de rest dan alsjeblieft gaan. Please, geest Tim ik smeek je." Hij wrijft bedenkelijk over zijn kin en kijkt me grijnzend aan. "Ik maak een deal met je, als vijf mensen zich opofferen net zoals jij deed dan mag de rest blijven leven." zegt Geest Tim grijnzend. Dat gaat toch nooit lukken? Niemand wil vrijwillig dood, ja behalve ik maar als ik daarmee de rest kan redden. "Drie" zeg ik. Het is niet  slim om te onderhandelen met een Geest  die je neefjes lichaam heeft overgenomen maar ik moet het gewoon proberen. "Vijf" zegt hij met een ijzeren gezicht. "Vier" zeg ik dan. "Goed, je krijgt dan ook vier minuten." zegt hij, hij is duidelijk een beetje boos. 


Ik draai me om en al bijna meteen stapt Kirsten, een meisje uit mijn klas naar voren. "Ik bied me aan als u daarmee de rest laat leven" zegt ze bijna in tranen. Daarna komt Tristan naar voren, een jongen die vaak wordt gepest. "Ik bied me ook aan als u de rest laat gaan." zegt hij. Dan bied ook Mia, een brugklasser zich aan en als laatste stapt Lisa naar voren. "Ik bied me ook aan, als u de rest laat leven." Ik schrik ik had niet verwacht dat Lisa zich zou aanbieden. 'Lisa nee.' zeg ik zonder woorden. 'Het is niet erg, ik red de rest.' lees ik op haar lippen. Geest Tim loopt als eerst naar Lisa en steekt zijn hand uit naar haar borstkas. "Vaarwel." zegt hij grijnzend. Zijn hand verdwijnt in Lisa. Lisa hapt naar adem en niet veel later valt de op de grond. In Tims hand zie ik een hart en hij knijpt het fijn boven Lisa's levenloze lichaam, ze begint te kronkelen en niet veel later is haar hart kapot gedrukt en zit Lisa's witte jurk onder het bloed. "Jou beurt" zegt hij tegen mij. Hij komt op me af en ik wil bijna een stap naar achter zetten. Dan bedenk ik me dat ik hiermee zo'n vijfhonderd mensen red dus ik blijf staan. "Adios" zegt hij en zijn hand verdwijnt in mijn borstkas. Het doet veel pijn maar ik blijf staan waar ik sta. Als ik op de grond val en Tim in mijn hart knijpt wil  ik kronkelen en schreeuwen maar ik doe niks. Omdat ik het hem niet gun. Niet veel later wordt alles zwart....


                                                             THE END!!!

Tim is the bad guyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu