-Szerintem át kéne ezt gondolni. -rázom a fejem.
-Átgondoltam.
-Frászt! Csak elhatároztad!
-Mi a különbség? -Johnny széttárja a karjait.
-Sok. -összefogom a hajam, nehogy a nyakát kezdjem el fojtogatni. -Nem lehetsz olyan felelőtlen, hogy egyenesen belesétálsz egy csapdába.
-Van jobb ötleted?
Csavargatni kezdem a copfom és beharapom a szám. Egy ötlet formálódik a fejemben. Még kezdetleges, de látom benne a lehetőség.
-Ami azt illeti...Én szakértőnek számítók az ilyen ügyekben, ezért a megfelelő embertől kérdezed. Már van is egy ötletem, hogy mit csináljunk.
-Csináljunk? Mi ez a többes szám? -felvonja a szemöldökét, válaszképpen én is ugyanezt teszem.
-Ugye, nem gondoltad, hogy hagyni fogom, hogy egyedül csinálj valami hülyeséget? Kell valaki, aki vigyáz a hátadra.
-Ha fordított esetben lennék...
-Tudod, mi a jó a ha kezdetű mondatokban? -vágok közbe. -Hogy nem számítanak, mert sosem az az eset áll elő, amit felvázol a ha-val kezdődő mondat.
-Értem. Nem tudok megszabadulni tőled.
-Úgy áll a dolog. -bólintok.
-Akkor halljam azt a tervet!
-B. akar találkozni az apjával... -Johnny grimaszol egyet, ezért kijavítom magam. -...Félixet, ami azt jelenti, hogy nem mondhat nemet, ha mi szabunk meg egy időpontot és egy helyszínt. A levélben bizonygatta, hogy nem tartózik az exfalkához, hanem hozzánk, ezek szerint bármit megtenne, hogy alátámassza az állítását és meggyőzzön minket.
-Nem rossz. Keresztbe teszünk neki azzal, hogy mi szabjuk a feltételeket.
-Pontosan.
-Ne hagyjunk sok időt a találkozó és az értesítés között, hogy minél kevesebb ideje legyen felkészülni, ha netán csapdába akar csalni.
-Jó ötlet! Megy ez neked! -dicsérem meg.
-Csak azt nem értem, hogy juttatunk el egy üzenetet B.-nek, mikor azt sem tudjuk, hogy kicsoda...
-Opsz. Erre nem gondoltam.
Johnny összecsapja a tenyerét. Összerezzenek.
-Mi van?
-A találka!
-Tessék? Nem értem.
-Tuti, hogy elmegy a találkára!
-Ó! Értem! Ott hagyhatunk az erdőben egy üzenetet. De meg fogja találni?
-Megoldom.
-Hogyan?
-Szokatlan szagnyomot hagyok...nem fontos. Azt csak bízzad rám! Te írd meg a levelet, amit átadunk.
-Persze! Legyen az enyém a munka neheze.
-Ez egyáltalán nem igaz, amúgy a te ötleted volt, szóval ne rinyálj! -rázza felém az ujját.
-Rendben. Megírom a levelet Félix nevében, hogy biztosan eljöjjön.
-Remek! Még a találkozó előtt el kell rejtenünk az üzenetet!
-Jó, jó! Már csinálom is.
Az asztalhoz ültem, papírt és tollat ragadtam, hogy megvalósítsam a tervünk első részét. Sok papírgalacsinnal később sikerült egy elfogadható levelet gyártanom:A 20:00 nem jó. Legyen 22:00 a templom melletti réten!
Ha igazat mondasz, ott leszel.
F
-Mit gondolsz? -vártam Johnny jóváhagyását.
-Szuper lett! Szerintem jó lesz.
Bedörzsölte a papírt valami furcsa löttyel, amire inkább nem kérdeztem rá.
Johnny folyamatosan dobolt a lábával. Furcsa, ilyet még nem láttam tőle.
-Mi van a többiekkel?
-Alszanak vagy az edzőteremben gyúrnak.
-Alszanak? Nincs is edzés. -értetlenül kutattam az agyamban.
-Nincs.
Megfogtam Johnny lábát, mert az idegeimre ment vele.
-Nem értem.
-Telihold lesz.
-Most lenne az a rész, mikor felkiáltok, hogy: "Áhá! Már mindent értek!" ? Csak, mert én még mindig nem értem. Lehet, hogy ennek magyarázattal kéne szolgálnia a számomra, de nem szolgál.
Most a másik lába dobol idegesen.
-Bár a hiedelem szerint ilyenkor változunk át, ez nem egészen igaz.
-Hallgatlak! -biztatom a folytatásra.
-De hatással van ránk. Van, hogy nyomottak leszünk és mást sem tudunk csinálni csak aludni. Máskor előre felpörgünk és idegesek leszünk, nyughatatlanok. -magyarázza.
-Mint te most?
-Igen. Mikor feljön a Hold, az érzékeink kiélesednek, nem muszáj átváltoznunk... Olyan, mintha...mintha...
-Szuperfarkasemberekké válnátok? -segítettem.
-Tulajdonképpen igen. Ilyenkor a szemünk sárgán világít egyfolytában és gyakran rohamok törnek ránk, mert túl pörgünk.
-Rohamok?
-A testünk át akar változni, de ezeket általában könnyen vissza lehet szorítani, elnyomni. Legtöbbször...
-Aha. Remekül hangzik. Igazán biztató. -motyogom.
-Nyugi, ez nem tesz keresztbe a tervnek.
-Oké.
Johnny felpattant a székről és kiviharzott a szobából. Körbenéztem a szobában. Mit csináljak? A skacok vagy alszanak vagy erősítenek, így velük nem lóghatok, amíg Johnny visszatér. Ha anyuékkal vagyok, tuti megérzik, mire készülök. Mallal talán elüthetem az időt. Ha kerülöm a témát, nem lesz gond.
ESTÁS LEYENDO
Jószomszédi (v)iszony
ParanormalMia és családja megbarátkozott az új szomszédokkal. Együttes erővel túlélték a vadászokat és egy fajta szövetség alakult ki köztük. Azt hitték, hogy a megpróbáltatásoknak már vége, de tévedtek. Új szomszédok tűntek fel. Johnny szüleinek exfalkája. A...