Mavi Sakal

170 8 0
                                    

Parisin dar sokaklarında sakalı mavi, kendisi iri yarı, yaşlıca bir adam . Bu adam bütün kadınların korkulu rüyası. Çünkü genç kadınlarla evlenir sonra bir daha o kadınlardan haber alınamaz. O diyarda yaşayan üç kız kardeşe de musallat olmuş bu adam, hepsine kur yapıyor. Nihayet onunla evlenmek küçük kız kardeşe düşmüş. Küçük kız kardeş Mavi Sakal'ın o kadar da kötü olmayabileceğini düşünerek kendisini avuturmuş. Bir de kendisine sevdirebileceğine güvenirmiş. Nitekim evlendikleri birkaç gün içinde kocası ona iyi davranmış. Sonra bir gün demiş ki, "ben seyahate çıkıyorum bu şatonun bütün anahtarları sende dursun. Ancak şu küçük anahtar koridordaki odanındır, sakın ola ki oranın kapısını açmayasın..." Mavi Sakal seyahatteyken yeni gelin kız kardeşlerini çağırmış hep birlikte eğlenirlerken tek tek bütün odaları açıp içlerinde ne var diye bakmak düşmüş akıllarına. Dizginleyemedikleri merak yasak kapıyı da açtırmış onlara. Bir de ne görsünler her yer kan revan, Mavi Sakal'ın önceki karıları da odadaki darağaçlarında asılı... Küçük anahtarı yere düşürmüş genç kadın ve üzerine bulanan kanı bir daha temizleyememiş.
Mavi Sakal döndüğünde anahtardaki kandan genç karısının odaya girdiğini anlamış... Öleceksin demiş ona, tıpkı diğerleri gibi. Yapma dediğimi yaptın, merak etme dediğimi ettin, açma dediğim kapıyı açtın.
Mavi Sakal'dan ölüme hazırlanmak için on dakika zaman istemişti ...

Mavi SakalHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin