"RIJ TERUG, NU"!! Mama Bouhof reed terug naar Link's huis en had geen idee wat er aan de hand was. Snel weer terug bij Link's huis aangekomen stapte Joost uit de auto en rende bij Link's huis naar binnen. Link was er niet meer? Na 10 minuten zoeken liep hij teleurstellend terug naar de auto met zijn gezicht naar beneden, deed de deur van de auto open, stapte in en zei: "hij is weg". Joost keek zijn moeder verdrietig aan. Ze reden weer terug naar huis. Ze reden het hoekje om, Joost bleef achter zich kijken of er iets gebeurde. Nee, niks. Halverwege de rit viel Joost in slaap. Hij zag weer die man voor zich in zijn droom, nou het was eerde een nachtmerrie. Joost schrok gelijk weer wakker. "KUT HOOFD, ROT OP, GA WEG". Zei Joost net nadat hij wakker werd. Mama Bouhof wist even helemaal niet meer wat er aan de hand was. Het was heel stil. Geen auto te zien. Het was ook 2 uur 's nachts dus dat kan logish klinken. Op één auto na. Die reed de heletijd al achter hen. Joost vroeg zich af waarom dat persoon de heletijd achter hun reed. Hij keek achterom en zag iets bekends. "Mam, kan je ietsjes sneller rijden"? Mama Bouhof reed harder, maar het persoon in de auto achter ons ook..? Joost hem pakken, hij wist wie het was, zeker weten! Het enige wat Joost kon doen was uit de auto springen. En jahoor Joost springt uit de auto. Mama Bouhof trapt zo hard als ze kan op de rem en stapt ook uit. Joost rent op de andere auto af e slaat woedend en schreeuwend tegen de auto aan. De man in de auto stapte uit en zei: "wat is dit nou weer"? Joost keek verbazend op omdat hij dacht dat het iemand anders was. "Waarom achtervolg je ons"? Vroeg Joost. "Ik ben jullie overbuurman, ik moet ook gewoon thuis kunnen komen"? "Ooh ik zie nu pas dat u het bent". Denkend: wat vreemd, ik zag toch echt weer die vreemde man. Alsof er niks aan de hand was reden ze weer verder naar huis. De overbuurman had wel een paar krasjes en deukjes op zijn auto maar dat maakte hem helemaal niet uit. Meestal is hij heel zuinig op zijn spullen en als iets kapot gaat word hij meestal heel kwaad? Ze reden langs het meertje waar Joost en Link vroeger altijd zwommen. De overbuurman achter hun begon opeens heel scheef te rijden. Plons hij reed in het water. Joost sprong uit de auto en rende naar het water toe om de overbuurman te redden. Hij sloeg tegen het raam maar het lukte lastig. Hij zag een steen liggen en zwom ernaartoe. Hij zag weer een flits in zijn ooghoek. Wat nu weer? Hij pakte de steen en zwom snel naar de auto. Hij sloeg het ruit in en pakte de overbuurman vast en zwom weer naar boven met weinig adem. "Gaat het"? Hij keek zijn overbuurman aan en kreeg geen antwoord. Huh, je ziet er heel anders uit. Je lijkt op di-die e-ene mma-an. Ik had toch net m'n overbuurman gered? Hoe kan hij hier opeens zijn? Kk-ka-kan hij i-in alles ver-veranderen.....? Dat betekend dat dat daarnet ook niet de echte Link was! De man werd wakker. "Moehahahahahahaha, bedankt voor je hulp". Joost keek de man diep in de ogen aan en andersom ook. "Wat wil je van me". "Ik wil jou...."
JE LEEST
Ontvoerd // Het avontuur van Joost en Link
Mystery / Thriller{COMPLETED✔️} Samenvatting: Joost werd door zijn goeie vriend Link gebeld om op zijn verjaardag te komen. Hij komt bij Link's huis aan en er is niemand...? Alleen een dood eng iemand waarvan hij geen idee heeft wie het is. Er staat hem een heel avon...