Hoofdstuk 12: Iedereen eindelijk gerred?

61 8 0
                                    

"Ik hoop het". Zei Joost. Het leek net alsof de lopendeband steeds sneller ging. "We moeten hier weg". Fluisterde Julie in Joost z'n oor. Ze zaten allebei ingewikkeld met een touw. Julie pakte haar stokje en sneed het touw door van Joost. "Ga, red ze". Zei Julie tegen Joost. "Wacht moet ik alleen? Nee dat wil ik niet, ga met me mee". Julie probeerde haar eigen touw ook los te snijden maar het lukte niet. Joost pakte het stokje af en begon zelf in het touw van Julie te snijden. Ja, het is gelukt. Ze rende allebei weg van de lopende band zonder dat Pascall het zag. Pascall hoorde de touwen kapot gamaakt worden en dacht dat het Joost en Julie waren. "Hahaha het is me gelukt"! Pascall keek in de machine of ze wel echt waren versnipperd. "Huh, ik zie alleen maar stukjes touw"?! "Waar zijn jullie gebleven"!! Joost en Julie rende snel naar de kooi waar Link, Nikki, Harm en de overbuurman Henk in zaten. "Shit, we hebben een sleutel nodig". Zei Joost tegen Julie. "Ik gebruik m'n stokje wel om hem open te maken". Julie maakte de kooi open met haar stokje en Link, Nikki, Harm en Henk rende achter Joost en Julie aan naar buiten. Pascall zag het en rende achter hun aan. Hij gebruikte zijn krachten om Harm tegen te houden. Harm lag naast Pascall op de grond. Julie rende terug om Harm te redden. Julie deed een toverspreuk met haar stokje en zorgde ervoor dat Pascall voor een paar seconden niet meer kon bewegen. Julie pakte Harm op en ze rende samen naar buiten, gooide snel de deur dicht en iedereen was buiten. "Hoera"!! Joost keek voor de zekerheid of hij iedereen wel had. "Harm, 'check', Julie, 'check', Nikki, 'check', Henk, 'check', Link, huh, waar is Link"? Joost keek nog voor de zekerheid rond maar kon hem niet vinden. "Uhm mensen, we missen Link..."

Ontvoerd // Het avontuur van Joost en LinkWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu