°6. Tolik nemocí

691 96 14
                                    

„O žádném Debilníku jsem v životě neslyšel. Budu se muset podívat do pár knih, jestli jsem ho náhodou nepřehlédl, ale-"

„Neville, ujišťuju tě, že ta rostlina prostě neexistuje. Mluvil o ní Krum a i když to nerad přiznávám, nejsem si jistý, jestli je víc dutá halloweenská dýně nebo Krumova lebka, takže vážně nic hledat nemusíš." Šel jsem vedle Nevilla po schodišti a uvažoval nad tím, jak si vůbec může myslet, že něco jako Debilník skutečně existuje.

„Přece je neučili o něčem, co neexistuje, i v Kruvalu musíš-"

„Právě že v Kruvalu nemusíš nic. Těžko by Krum s jeho znalostma udělal nějakou jinou školu," prohlásil jsem a snažil se přehlížet zvědavý pohled Penelopy Goofové, čarodějky, která mě zaujatě pozorovala ze svého portrétu, a vrhala na mě nenávistný pohled. „Ale to je vlastně jedno, hlavní je, že mám teď novou nadávku pro Weasleyho."

„Raději bychom už o tom neměli mluvit," zašeptal Neville a já se na něj nechápavě podíval, přičemž jsem z očí ztratil Penelopu, o které se vsadím, že mě stále pozorovala.

„A to jako proč? Já jsem Malfoy, Neville, já můžu úplně všechno. Klidně i udělat z Kruma dinosaura," začal jsem pobouřeně, ale Nevill ukázal před sebe. Na konci tmavé chodby už byly pouze jedny dveře, které vedly do umývárny Ufňukané Uršuly. „Jo, takhle, ty máš strach, že nás uslyší Uršula a bude-"

„Ne to ne, ale před chvílí do té umývárny šel Weasley a Krum, takže bychom možná měli jít pryč, abychom-"

„Weasley a Krum šli spolu do dívčí umývárny?! No nekecej! To je skvělé" vyhrkl jsem a dřív než mi stačil dojít zbytek toho, co Nevill říkal, jsem už téměř rozrážel dveře umývárny. „Weasley! Roníku, sloníku, copak tu děláš s Krumoušem?" Těžko popsat jak moc jsem se při tom bavil. „Vy si tady užíváte bouřlivý podvečer, co? Učíte se spolu o Debilníku vy dva cukroušci?" A v tom jsem se zarazil a zmlkl.

Weasley stál uprostřed místnosti, v ruce držel hůlku a mířil jí přesně na Kruma, který vypadal dost překvapeně. „No ty bačkoro, tady je to ale dost ostrý, to abych zase šel. Nebudu rušit, když tu máte takovou intimní chvíli, jen bych chtěl říct, že fandím tobě Krume, protože Weasleyho mám míň rád než tebe, takže pokud bys ho chtěl zabít, běž na Astronomickou vež a odtamtud ho šoupni dolů. Jen takový menší kamarádský tip a ty Weasley, nedělej problémy a nech se zabít, v rámci dobrých mezinárodních vztahů."

„V rámci dobrých mezinárodních vztahů vás nechám všechny vyhodit!" zasýpal za mými zády známý hlas a já nadzvedl obočí. „Já jsem říkal Mcgonagallové, že vy tři jste pohromou! Jeden víc neschopný než druhý, ale tomu je konec, tohle já nedopustím! Nechám vás pověsit za uši v mém kabinetu a následně půjdete tam, odkud jste přišli."

„Weasley může jít k Hagridovi, mám pocit, že bydlí ve stejné chatrči," nadhodil jsem a sám se zasmál mému vtipu, jelikož Ronald nesdílel můj smysl pro humor.

„Vy půjdete první Malfoyi!" prskl Filch, ale já jen zvedl prst a varovně jim zamával.

„To není tak úplně pravda, pane Filchi, je sice pravda, že kdybychom někam doopravdy šli, šel bych milerád první, jelikož druhý nikdy nikde nechodím, ale já se bohužel nikam nechystám. Nemáte sebemenší důvod nás vyhodit, takže-"

„Pořádání neoficiálního kouzelnického zápasu je ve škole zakázáno! Tenhle zákaz jsem si vymohl ještě na samotném Brumbálovi, když žil a rozhodně nedopustím, aby někdo porušoval pravdila téhle školy!"

„Neoficiální kouzelnický zápas?" zopakoval jsem a pousmál se. „Žádný kouzelnický zápas zde neproběhl, pane Filchi. V rámci mé pravdomluvnosti vám musím říct, milý příteli, co se tu skutečně stalo." Velevýznamně jsem přešel po umývárně sem a tam a nadechl se. „Ano, je to vskutku zvláštní, ale musím vám to povědět. Moc nerad to na svého dobrého kamaráda Ronalda Weasleyho říkám, chápejte je to citlivá záležitost, ale okolnosti si to žádají. Rone, kamaráde, nezlob se, já musím, pan Filch nás jistě pochopí a nikomu tvé tajemství neřekne."

„Řekni mu vše, Dracosaure!" přitakal Krum a já měl chuť ho praštit záchodovým prkýnkem za to oslovení.

„Začnu tedy od začátku, Tyranosaure Krume," zavrčel jsem a otočil se ke Krumovi zády, ,,on má Ron pár zdravotních problémů, pane školníku. V první řadě je nahluchlý, špatně vidí, má vyrážku na zadku, občas neví co dělá, má malý mozek, což má za následek že jeho IQ je tak nízké, až byste si z něj mohl udělat nížinu a taky je polovlkodlak, proto má tak chlupaté nohy. A ty vlasy má rezavé, protože ho jeho maminka má s dýní ale to mu neříkejte. Ovšem to není vše. Weasley je totiž taky poloblbý, magor, kentaur bez kopyt, obr, a když se narodil měl tři hlavy, avšak v neposlední řadě Weasley trpí chorobnou žárlivostí."

„U Merlina! Tolik nemocí?" vyjekl Krum a já jen dramaticky přikývl.

„To jsou jen ty hlavní, ostatní nedokážu ani vyjmenovat, jak jsou otřesné. Ale abych pokračoval, Weasley až nemožně žárlí a proto když zahlédl Kruma s mopem, myslel si že ten mop je zakletá Grangerová a že si ji Krum odnáší do umývárny. Proto se za Krumem rozběhl a-"

Weasley, nežárliKde žijí příběhy. Začni objevovat