Dit wordt de perfecte week. Pffffff.
"Summie, mag Finn bij ons spelen?" Vraagt Jason. "Hoezo, je ziet hem volgende week. Dan kan het ook nog."Nouhou!" En hij rent boos naar boven. Lucy rent ook naar boven.-die volgende maandag-
TUUT TUUT TUUT! Mijn wekker gaat. Snel zet ik hem uit. Ik wil niet opstaan. Toch sta ik langzaam op. Ik kijk in mijn kast. Snel pak ik wat kleren. Een witte short en een lichtroze croptop. Ik loopt naar beneden. Ik maak wat ontbijt. Eerste dag van school, wordt weer leuk. 😒 Eigenlijk werdt het wel tijd. Jason was de hele week boos op mij. Ik eet mijn ontbijt op, poets mijn tanden en pak mijn tas. Ik kijk op de klok, tijd om te gaan. Ik roep naar boven:" Nathan jij moet Jason en Lucy naar school brengen. En ik ga naar school met mijn fiets.Op weg naar school rijdt er een auto naast mij er gaat een raampje open. Rachel! "Rachel!" Roep ik." Sinds wanneer rijdt jij auto." "Sinds mijn broer zijn rijbewijs heeft gehaald." Zegt ze. En ze rijdt weer weg.
Op school zie ik Rachel al op mij afrennen en ze zegt: "Sum, kom mee. Naar de kluisjes. Snel!" Straks zijn we te laat. We rennen naar binnen. Plots ren ik regen iemand op. Ik kijk op iemand met bruin haar en groene ogen kijkt me aan:Chris.Hij is de 'badboy' van de school. Met zijn maatje Dylan(17 jaar) en mijn broer Nathan(19 jaar). Hij is 17 jaar. Ook zit hij in mijn klas. "Godver... o, he Summer."Ik sta op en zeg:" Sorry, Chris." " Waar is Nathan?" Vraagt hij. "Geen idee." Zeg ik. En ik loopt weg. Hij blijft roerloos staan. Dan loopt iedereen opzij. Daar komt Melanie aan samen met Charlotte en Lola. Haar meelopers, want zij is de badgirl. Melanie is blond en heeft blauwe ogen.Waarom Melanie en Chris geen koppel zijn? Ze zijn een tweeling. Het gerucht gaat dat Melanie haar haar blond heeft geverfd. I don't care. Dan roept Melanie boos:" Ik ben in een hele slechte bui, want ik moest de hoofdpersonage Mila spelen in de nieuwe serie, maar iemand heeft mijn rol afgenomen. En als ik diegene krijg dan, dan..." dat ben ik nu, toch? Ik moet niet met haar te maken krijgen. Gelukkig komt Chris aanrennen. En zegt:" Rustig!" En hij loopt met haar naar het lokaal. Ik loop samen met Rachel ook het lokaal binnen. Ze zitten in dezelfde klas. En dus ook bij ons. Als we zitten komt onze nieuwe mentor binnen. Miss Fire. En ze zegt: " Vandaag is er iemand hier nieuw op school." En ze wijst naar een meisje achterin met bruin haar in 2 vlechtjes. Ik zie dat ze ook een beugel heeft. Ze zegt:" vertel is iets over jezelf." Zelfverzekerd gaat het meisje staan en ze zegt:" Ik ben Chloë, 16 jaar en mijn hobby's zijn paardrijden en Netflix kijken." En ze gaat weer zitten.
Na de eerste lesuren hebben we eindelijk pauze. Yes. Ik ga naast Rachel zitten. Opeens komt Chloë naast ons zitten "Hey girlzzzz!" Zegt ze. Ik snap er niks van en zeg: "Hey, Chloë wat doe je hier?" En ik wijs naar onze tafel. "Nou ik dacht:zij zien er aardig uit, laat ik kennis met ze maken." En ze glimlacht breed. "Wat doen jullie losers hier aan onze tafel?!" Ik kijk achterom en zie Melanie boos kijken samen met Charlotte, Lola, Chris en Dylan. "Nou wij zaten hier eerder bitch!" Zegt Chloë op een stoere toon. Ik schrik. Melanie kijkt ook gechoqueerd en loopt boos weg ze zegt:" Wij komen later wel terug losers, jullie krijgen er nog van langs." Als ze weg is kijken ik en Rachel Chloë aan met open mond. Ik ben de eerste die wat zegt:" Waarom deed je dat?" Chloë zegt blij:" Zagen jullie niet dat ze ons weg wilt en dan haar zin krijgt, dus ik dacht laat ik even iets terugzeggen." Ik was vergeten nog iets tegen de directeur te zeggen over mijn tijd die ik heb. Dus zeg ik:" Ik moet gaan, ik kom terug. Bye." En ik loop weg.
Net als ik naar de gang wil afslaan van de directeur voel ik twee handen mij tegen de muur aanduwen. Ik begin te spartelen. Als ik merk dat het niet helpt kijk ik op. Ik zie dat Chris me tegen de muur aan drukt hij zegt boos:" Summer, laat je vriendin mijn zusje niet meer tegenspreken anders ga ik haar wat aandoen." Ik begin te slikken." Oke?" Vraagt hij. "O-oke" zeg ik in shock. Hij laat me los en loopt weg. De directeur gaat ook niet meer lukken. Dan maar weer naar de les.
Eenmaal in de klas zie ik dat Chloë en Rachel naast elkaar zitten waardoor ik naast Lola moet zitten heel dichtbij Chris en Melanie. Dan begint de les. Ik zie dat Chris op zijn mobiel zit te appen met Melanie en Dylan die dan weer aan de andere kant van het lokaal zit net voor Chloë. Hopelijk gaat ze niks zeggen. En nog net voordat ik ook maar iets kan doen steekt Chloë haar vinger op ze zegt:" Miss, Chris en Melanie zitten op hun phone." Miss Pancake zegt:" Chris en Melanie, eruit. Als ik het nog een keer zie of hoor gaat er iemand anders weg." Voor ik nog maar iets kan zeggen loopt Chris samen met Melanie boos weg. Hij kijkt mij met een dodende blik aan. Niet dat blikken kunnen doden,maar je weet wel wat ik bedoel of kunnen blikken doden. En hij loopt boos uit het lokaal. Wat haat ik klikspanen. Waarom wilde Chloë onze vriendin worden? En wat heeft zij tegen Chris? We gaan verder met de les. Gelukkig is dit de laatste les. Dan gaat de bel. Ik loop samen met Rachel naar de kluisjes die zegt hoe aardig Chloë wel niet is.😧 Ik stap op de fiets en fiets zo snel mogelijk naar huis. Dan zie ik dat er een motor voor me gaat rijden, hij rijdt mijn straat in. Dan zie ik dat de motor onze oprit op rijdt. Ik rij achter hem aan. Op de oprit zie ik dat het Chris is. Hij kijkt mij blij aan en gaat naar binnen. Ik loop ook naar binnen. Als ik binnen ben. Kijk ik in de woonkamer. Wacht, wat doet hij nu?!
Dit is het volgende hoofdstukje. Vinden jullie het nog leuk?
XOXO Esmée
JE LEEST
My wish come true
ChickLitMijn naam is Summer Benson. Ik ben 16 jaar oud en woon in Los Angeles Californië. Mijn droom is om actrice te worden. Ik heb één beste vriendin, Rachel, en daar doe ik alles mee. Op school ziet niemand me staan. Maar dat gaat allemaal veranderen, t...