Harry:
Jag vaknade sent den morgonen. Ginnys tröja som var dränkt i parfym låg på golvet. Jag plockade snabbt upp den. Jag hoppades på ett svar från henne. Jag ville veta när jullovet började. Min mage kurrade så jag gick ner för att äta frukost. När jag kom in i köket såg jag Ron med ett brev i händerna. kuvertet låg på bordet och regnet hade gjort att adressen inte syntes. "Euw Euw Euw Euw!!!!" Ron släppte brevet och stirrade på mig. "Vad är det du gör med min syster!?" Han var mörk i blicken och såg farlig ut. "Vad?" Frågade jag. Han sträckte ut brevet mot mig och jag läste det. Det var från Ginny.
13 December
Jag slutar den 19:e, så inte alls långt kvar nu!! Drömde om dig inatt. Vi gjorde en grej... Du vet...Skulle kanske vilja göra det någon gång... Haha! Älskar dig min snuttegris! // Din Ginny"Varför!?" Vrålade jag.
"Jag såg ingen address och skulle kolla vems det var"
"Och varför fortsatte du läsa? Du måste ju ha fattat att det inte var till dig!?"
"NEJ.Jo. Kanske. INTE VET JAG!?"
"Ta det lugnt småpojkar... " George kom in i köket, tätt följd av Charlie som kommit tidigt för julen. Molly kom släntrandes efter dem.
" Vad är det som händer" Frågade hon förvirrat.
"Äh, Ron läste mitt brev och jag blev lite sur bara!"
"RONALD!" Molly spänner ögonen i honom.
"Adressen var utsedda och jag skulle kolla vem det var till!"
"Nåja, men du kan ju fråga om nån väntade brev innan du kollar själv nästa gång."
"Mamma jag är arton, du behöver inte behandla mig som ett småbarn.. "
"Ibland behövs det. Men varför blev det sånt ståhej? Vad handlade brevet om?" Hon lät nyfiken men försökte att behärska sig.
"Inget särskilt, som du behöver veta.." mumlar jag. Molly var den jag minst ville skulle få se det.
"Jo, mamma kan gott få se det, hon kan få veta vad du gör mot hennes dotter."
Sa Ron surt.
"Gör mot min dotter? Vad har du gjort mot Ginny? SESÅ UT MED SPRÅKET!"
"Inget, det är bara Ron som inte fattar"
"Harry. Om detta är något mot min dotter så måste jag få veta det. Seså ge mig nu brevet!"
"nej.. "säger jag och backar." Ron överdriver. Han förstår helt enke...." Längre hann jag inte förrens George sträckte ut trollstaven. "accio brev" mumlade han. Inom en sekund höll han brevet. Charlie lutade sig över honom och de läste. "Nej! Ni förstår inte!" Försökte jag. Charlie och George blev blossande röda om kinderna och lämnade tillbaka brevet. "Här Harry... Det var inget du behöver veta mamma" Jag rusade upp för trapporna och slängde mig i sängen. Varför ska Ron vara så jobbig? Varför skulle Ginny skicka det där? Jag skrev ner det som hänt och skickade till henne. Det var ialla fall inte långt kvar tills vi skulle få ses nu.Jag hörde att det var någon utanför dörren. För en gångs skull öppnades den inte utan personen där bakom knackade först. "Kom in" ropade jag. Ron gläntade försiktigt på dörren. "förlåt" Sa han. "Jag vet att jag inte skulle ha läst det och jag skulle absolut inte ha sagt alla det jag sa till mamma. Jag bara. Du är min bästa vän. Hon är min syster. Det är konstigt okej!?" "Det är lugnt" Sa jag. "Och det som stod i brevet" "STOPP JAG VILL INTE HÖRA!" Sa han och höll för öronen. Jag drog bort hans händer. "Det var ett skämt" Jag visste ärligt talat inte om Ginny skämtade eller var seriös. Men hur det än var så behövde ju inte Ron veta det. "Säkert? Okej!" Ron såg lättad ut när han gick där ifrån.
ČTEŠ
En till Potter
FanfikceHarry älskar Ginny. Mer än allt. Han börjar jobba som auror med Ron. Ginny och Hermione går sitt sista år och Ginny saknar Harry enormt mycket. När det äntligen blir jullov händer något som förändrar deras liv. En del tycker att det är för tidigt...