Resten av lovet gick snabbt. Alldeles för snabbt. Den sista eftermiddagen försvann Ginny. Harry letade och ropade i säkert en timme medans en till början liten klump i magen växte sig så stor att det kändes som om att han skulle sprängas. Han hittade henne i Mr Weasleys garage där han förvarade alla saker han experimenterade med, bland annat stora högar med stickkontakter och en trasig dator. Hon hade gömt sig i ett hörn bakom en stor låda till bredden fylld med mugglarverktyg. Hon grät. Ögonen var röda och kinderna glänste av tårar. "Jag vill inte åka" snörvlade hon när hon tog emot Harrys hand för att få hjälp upp. Hon kastade sig runt honom och höll så hårt att han fick svårt att andas. De höll om varandra i nästan tio minuter innan Ginnys tänder som klapprade mot varandra påminde honom om hur kallt det var. "Vi måste gå in. Mrs Weasley håller på att bli galen. George 'råkade' tappa snabbmörkerpulver."
Harry hjälpte henne att packa kofferten. De hörde Rons steg i trappan. "Det är mat" Ropade han och försvann ner igen. Ginny suckade och kysste Harry innan de gick ner. Mrs Weasley hade lagat riktigt god mat, men varken Ginny eller Harry åt speciellt mycket av den. "Åt nu Ginny! Du också Harry. Du är ju så smal så man kunde tro att du varit utan mat i ett år. Du har ju vuxit klart!?" Sa Mrs och sköt fram kycklingen mot dem.
"Jag är inte hungrig mamma" Mumlade Ginny. Hennes röst var grötig av all gråt.När de några timmar senare stod på perrongen och sa hejdå till varandra var hon som tur var gladare. Der gjorde det lättare för Harry att skiljas från henne ytterligare en termin. Hon gav Harry en sista kyss och gick på tåget. Så fort det försvunnit utan synhåll sa Ginny; "Hermione" Det var något så annorlunda i rösten att Hermione såg aningen orolig ut när hon tittade på Ginny. "Ja?" sa hon frågande. "Jag. J-J-jag tror att jag är..." Hon tog ett djupt andetag. "...Gravid." Hermione ryckte till så häftigt att Krumben som lag sig i hennes knä väsande hoppade ner. "VA?" Ropade hon. "Jag tror det. Jag är inte säker." Hon var verkligen inte säker.
"Men. Va? När?"
"Första dagen på lovet"
"Men då kan du ju inte vara säker?"
"Men jag är sen!"
"Sen?"
"Min mens är sen. Nästan en vecka nu!" Hermione såg extremt chockad ut.
"Du måste gå till madam Pomfrey. Imorgon. Efter skolan. Okej?" Hon lät bestämd och Ginny vågade inget annat än att nicka"
"Ja. Jag ska."Första dagen segade sig fram. De fick nya scheman.
"Dubbeltimme i trolldryckskonst, dubbeltimme i förvandlingskonst, dubbeltimme i trollkonsthistoria och örtlära." Ginny suckade när hon läste det. Professor Snigelhorn lät dom göra veritaserum, vilket var läskigt eftersom man aldrig visste vem som kunde tänkas fylla en flaska och hälla ner i ens pumpajuice. Men det var bara en Hermione som lyckades. "Tio poäng till Gryffindor!" Ropade Snigelhorn när han rört runt i hennes kittel. Hon rodnade i hela ansiktet. McGonagall var ovanligt sträng och skällde ut dom för att ingen (förutom Hermione som fick fem poäng) lyckades förvandla sin stol till en uggla. Det var mycket komplicerat och de fick som bakläxa att skriva en två decimeter lång uppsats om de viktigaste stegen när man försökte förvandla så svåra saker. Professor Binns tröttnade ut dem med en föreläsning om F.U.T.T-examen genom tiderna som Ginny bara kom ihåg de allra första meningarna om. Hon slumrade till och hade en mardröm om att Madam Pomfrey sa åt henne att hon var gravid med en varulv som skulle födas om fyra dagar. Det var inte en vacker syn att se en liten ilsken varg med blodig päls födas. Hon vaknade av att Hermione puffade henne i sidan. "Vakna!" Mumlade hon ur mungipan. Ginny blev rädd att Professor Binns ställt en fråga till henne men när hon öppnat ögonen såg hon att klassen börjat packa ihop. "Å! Jag glömde nästan! Jag vill ha en 5 decimeter lång uppsat om F.U.T.T-Provernas början. Lämnas in om en vecka" Han gäspade stort och svävade ut ur rummet. De vandrade igenom grönsakslanden till växthus 3. Professor Sprout var munter och log stort när hon ställde fram krukor med enorma köttätande växter som de skulle få ut frökapslarna ur utan att bli bitna. Hon gav dom som tur var inga läxor. "Är du redo" Frågade Hermione på väg mot slottet. "Redo? För vad?" svarade Ginny.
"Madam Pomfrey. Kom här!" Hon fick nästan släpa Ginny mot sjukhusflygeln som turligt nog var tom. "Vad är det för fel på er då?" Muttrade hon när hon kom ut från sitt kontor. Ginny försökte säga vad som var fel men när Madam Pomfrey frågade om nån kastat en stammningsbesvärjelse över henne fick Hermione ta över. "Vi tror att Ginny kanske är gravid." sa hon enkelt. Madam Pomfreys sura min suddades omedelbart ut. "Jaså?" sa hon. "det är ovanligt på Hogwarts, har inte hänt mig förrens nu." Fortsatte hon medans hon tog fram olika grejer ur olika skåp. "Det är väl tack vare att ni har skilda sovsalar." Hon ledde fram Ginny till en säng. "Det hände på lovet, förmodar jag" Ginny förmådde inte svara så hon nickade bara lätt."Miss Weasley?" De hade väntat i en halvtimme på resultatet och när Madam Pomfrey vandrade fram mot dem blev Ginny kritvit i ansiktet.
"Du är gravid,miss Weasley. Men bara två veckor gången så vad som helst kan hända" Ginny kände hur ett leende spred sig i hennes ansikte. Hon skulle bli mamma.
"Grattis Ginny!" Sa Hermione.
"Du måste nog berätta för professor McGonagall. Hon kommer antagligen få hjälpa dig en del." Sa madam Pomfrey.
McGonagall trädde in i rummet fem minuter senare. "Goddag Minerva. Ginny Weasley har något att berätta" McGonagall gick fram mot dem och frågade vad som hade hänt. "E. Ee. Jo. Ja-ja-jag. Ginny stammade återigen och Hermione fick ta över."Ginny är gravid" sa hon kort. "Jisses. Ja det var bra att jag fick veta. Får jag fråga, vem är pappan?" Ginny kunde prata ordentligt nu. "Harry". "Harry Potter?" "Ja".
ESTÁS LEYENDO
En till Potter
FanficHarry älskar Ginny. Mer än allt. Han börjar jobba som auror med Ron. Ginny och Hermione går sitt sista år och Ginny saknar Harry enormt mycket. När det äntligen blir jullov händer något som förändrar deras liv. En del tycker att det är för tidigt...