When The Universe Hates You

32 4 2
                                    

When the universe hates you av @BokDuvan

*Cover: 8/10
Bra gjord, även om det bara är bilder av en person så fångar man upp en känsla. Allvarlig, dyster. Många tankar som rör sig i huvudet. Du får inte full poäng just för att det skulle kunna vara snäppet bättre, absolut. Annars bra gjort :)

Idea: 7/10
Visst annorlunda men har ändå läst ett par liknande. Tycker även att det är väldigt dåligt att allt fokuserar på Luke och Ari. Hade gärna velat ha mer av hennes krafter för att det är det man förväntar sig efter att ha läst texten förre. Hade varit mer logiskt om han nämndes mer i texten förre eller att berättelsen inte tog upp honom hela tiden.

*Writing: 10/10 du skriver superbra, inga grammatik fel (vad jag kan se hehe) kanske bara 4 ggr under berättelsen gång och det är lite. Älskar hur du uttrycker sig. Komplicerade ord, logiska meningar som går ihop så bra, tillräckligt detaljrikt och uttrycktsfullt.

Tycker dock att det fortfarande är töntigt att folk inte vågar erkänna att jag gillar någon. Man vet om man gillar någon. Visst, man behöver inte erkänna för andra, men allså, för sig själv??
Och sen att dem kallar varandra smeknamn ANDRA (det var andra va?)
GÅNGEN DEM TRÄFFAS??  Inte särskilt rimligt. Men aja. Och sen det är såå klyschigt med smeknamn överhuvudtaget så tkr de e lite dåligt (Ja,jag borde verkligen inte säga något. Liksom i min berättelse : Miss You,  dem kallar varandra Köttbulle och Vitlök. Hur i hela..  ???)

*Book name:
6/10
Fångar intresse men enligt mig så har boken för lite att göra med att folk hatar henne för att ha det namnet. Absolut acceptabelt.

*Text before:
8/10

Det står att, det var som om hela världen hatade henne innan hon föddes. Men folk såg ju fram emot födelsen. Det förstördes bara efter att hon föddes. Men visst jag fattar, det låter bättre. Som sagt skulle gärna ha längre då den förklarar ganska lite om Luke, om deras relation. Tycker även att det ska finnas en WARNING att den egentligen är ganska classic. I alla fall deras relation. Skulle verkligen vilja ha mer i berättelsen om hennes krafter. Boken verkade super bra och jag ville ge jätte mycket men... den förvandlades till en så classics grej att det, enligt mig, förstördes. Luke tar över för mycket av boken.
Bra text annars. Fångade mitt intresse och liknar ändå en liten text som jag skulle kunna få för mig att skriva.



39/50

Fortsätt på boken, kommer antagligen ha kvar boken i biblioteket för att se vad som händer, i alla fall ett tag.

Book rates Where stories live. Discover now