4. Bölüm

51 17 8
                                    

                                                                                             ...

Yine oradayım işte, Arizona'da... Uyuduğumu biliyordum ama rüya değildildi, gerçekti ve buna emindim. Bana çarpan birisiyle öne doğru savruldum. Yüzlerce kişinin benim arkamda kalan tarafa gittiğini gördüğümde bende arkamı dönüp onların gittiği yere ilerledim. Herkesin elinde birer mum vardı ve meydan gibi bir yerin ortasında duran çarmıhın etrafına daire şeklinde ellerindeki mumları bırakıyorlardı. Birden omuzumda hissettiğim elle arkamı döndüm. Rüyalarıma giren dedeydi.

"Birazdan göreceğin kişiyi asla unutamayacaksın Elis" dedi. Ben dedenin söylediği kişiyi bulmak için etrafıma bakarken herkesin bir anda 'Hades' 'Hades' diye bağırmasıyla , dedenin bahsettiği kişinin Hades olduğunu anlamıştım. 

Meydanın ortasında çıkan kişiyle gördüğümde ise çok şaşırmıştım. Bu adamı ben daha  önce görmüştüm. Sokakta tek başıma eve dönerken karşıma çıkan  ve bana ' Güzelliğini gerçekten annenden almışsın' diyen adamdı.

"Davetsiz misafirimiz varmış" deyip güldüğünde beni fark ettiğini anladım. Meydandakiler birbirlerine bakıp anlamadığım dilde bir şeyler konuşuyorlardı. Ne yapacağımı bilemediğimden yan tarafıma baktım ama dede yoktu. Beni bırakıp gitmiş olamazdı!

Beni bırakıp gitmişti, koruyordum çünkü etrafımdakilere ve Hades'e güvenmiyordum. Hades beni görüyordu ama diğerleri görmüyorlardı sanırım, belkide fark etmediler. Hades'in beni görmesini engellemek için en kalabalık olan tarafa gittim. Önümde baya uzun boylu ve yapılı biri olduğu için şuan beni göremezdi bende onu göremiyordum. 

Hades "getirin" diye bağırdığında meydanı görmek için önümdeki adamın arkasında biraz çıktım. Meydanda diz çöküş ve kafaları öne eğik 2 erkek ve 1 kız vardı.

"Bugün Pentekost Bayramı, Kutsal Ruhun verildiği gün olacak. İsa ile ilgili kurtuluş müjdesi o gün Yeruşalim' den başlayarak tüm dünyaya yaymaya başladı" dedi Hades ve sonra getirilen üç kişinin başında dikildi. Bir süre sessizce kaldıktan sonra tekrar konuştu. 

"Devam eden İsa'nın dinine yani Hristiyanlığa da kendi dinimiz hariç diğer dinler gibikarşı çıkacağız. Bugün Büyük Din günlerinden bir tanesi." Hades son cümlesini bağırarak sööylediğinde herkes 'İsyan ve Ceza' diye bağırmaya başladı. İklim'in dediği gibi burada din; isyan ve ceza demek. 

"Üç incilin adını verdiğim bu kişilerden bir tanesini çarmıha germeliyiz. Ve size bir sürprizim var." Korkudan nefesimi tutmuştum çünkü içimden bir ses o sürprizin ben olduğumu söylüyor. 

"Çarmıha kimi asılacağını siz karar vericeksiniz" dedi.Eliyle diz çökmüş olan kızı gösterdi ve 'Luka' dedi. Kızın adı Luka'ydı. Sonra kızın yanındakini gösterip 'Markos' dedi. Diğer erkeği gösterip 'Matta' dedi. 

"Söyleyin, hagisini asalım?"  Müslüman mı bunlar ? Ya da Yahudi?  Neden Hristiyanlığa karşılar?

Herkes 'Luka, Luka ' diye bağırıp yuruklarını havaya savuruyorlardı. Hades arkasındaki bir kaç kişiye emir verdiğinde diz çöken kızı kaldırıp çarmıha astılar ve ellerini sabitleyip iki elinide çarmıha çivilediler. Hades elini iki tarafa açtığında ellerinin üzerinde ateş topları vardı. Kızın asıldığı çarmıhın yanına gitti ve elini çarmıhın üzerine koyduğunda tahta gibi malzemeden yapılan büyük artı işareti alev almaya başlamıştı hatta o kızda yanıyordu. Kızın acı çeken çığlıkları meydanda yankılanıyordu, İbranice söylediği  söylediği feryatlara ben bile dayanamıyordum. Diğer iki erkek kafalarını öne eğmiş ve bakmıyorlardı.

ARİZONA / Wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin