Tavsiye bölümü 11 ' ler için

230 8 2
                                    

• Sınav konusunda kendinize yapacağınız en büyük iyilik 12 ' ye geçmeden önce ygs matematik ve geometriyi en az bir defa bitirmek . Geometriniz iyi değilse Karekök 0 geometri ' yi kullanabilirsiniz  . 

• O sene gördüğünüz trigonometriyi de yalayıp yutun. 12 . sınıf matematiğinin bel kemiği konuları türev , integral ve limitte trigonometrili sorular var.

• Yazın en az günde 5 saat ders çalışmaya bakın. Okul başladığında bu kadar vaktiniz olmayacak sevgili 12 arefesindekiler .

Şimdi gelir biri der ' Neee 5 saat mi 😱 e o kadar da olmaz ' ben günde 12 saat çalışan tanıdım. Sizler a böyle yatadurun  . Kendimse en az 7 saat çalışıyordum . Yaz sizi rehavete sürüklemesin dostlarım . Eğer yazın bu şekilde çalışmaya başlamazsanız okul zamanı birden üstünüze binen tempoda ezilirsiniz , çabuk sıkılır , dersi bırakırsınız . Elenirsiniz arkadaşım.

Sıkı çalışmadan olmaz nokta.

Ben Tm olduğum için aşağıya özel olarak  Tm tavsiyeleri de ekliyorum .

•  Eğer Tm ' yseniz sakın ilk önce sözelleri çalışayım diye 11 . sınıfın ortasında tüm sözelleri bitirmeyin. 2 kitaptan ( ben iki diye hatırlıyorum 3 te olabilir ) coğrafyayı bu şekilde bitiren arkadaşım 12 ' nin başında coğrafyayı hatırlamıyordu. Sözeller çabuk unutulur . Bir tm olarak matematik , geometri kasın. Her Tm türkçe , sosyal yapabiliyor . Biraz kalburüstü olanlar matematiği de işin içine katıyor.

• 11 ' in yılı içinde özellikle edebiyat adına edebi eserleri okuyun.

Küçük Ağa - Tarık Buğra
Peyami Safa - Fatih Harbiye
Nazım Hikmet - Çile
Ahmet Hamdi Tanpınar - Huzur
Yaşar Kemal - Üç Anadolu efsanesi
Yusuf Atılgan - Anayurt oteli
Orhan Pamuk - Kara Kitap ( 2017 lys de geldi bu sene gelmez muhtemelen )
Namık Kemal - İntibah

Gibi ve gibi.

Buraya bir tavsiye satırı bırakıyorum.

Eğer kitap okuma alışkanlığınıza kara leke düşürmek istemiyorsanız Recaizade Mahmut ' un Araba Sevdası ' nı okumayın. Özetine bakın geçin. Ben o kitabı okuyup zevk alan hiçbir Tm görmedim .

• Dönemler içerisinde en çok uğraştıranı Cumhuriyet Dönemi . Çok hacimli bir dönem. Belirli ayrımları olmayan bir bölümü var ve kategorize edemediğiniz için adamı zorluyor. Ondan sebep okuyacağınız kitaplar Cumhuriyet dönemi kitapları olursa daha iş görür. Tanzimat dönemi romanları falan özetlerle gidiyor.

👋

Sınav Notları Ve Tavsiyeleri (Ygs/Lys)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin