Tavsiye bölümü

194 6 0
                                    

Size tavsiyelerde bulunacağımı belirtmiştim. E başlayalım o zaman.

9 - 10 ' lar için

• 50 alsam yeter modundan en kısa zamanda çıkmanız ilk adımınız olsun. 12.sınıf olduğunuzda okul puanınız (4 yılın ortalaması alınır )  85 ve üstü  olduğunda ciddi anlamda sıralama oynuyor. Cümleyi tersten okursak 85 ve altında sıralamanız yukarı çekiliyor. 40.000 oluyor 50.000  .

• Bir de okul birincisi durumu var . Olabiliyorsanız kesinlikle olun jfhfbdg direk 60 puan geliyor ve üniversitelerin okul birincisi kontenjanı var . Puanınız tutmuyor bile olsa okul birincisiyseniz kontenjanın puanı bir kaç tık aşağıda olduğundan ilk başta giremediğiniz üniversiteye girebiliyorsunuz.

Bu konuya gelmişken bazı cingözlüklere de değineyim , biraz ahlaksızca gelecek ama gelecek kurtarıyor . Okul puanı 90 - 95  olan 12 . sınıf bir liseli diyelimki okulunda birinci olamıyor. Okulların kapanmasına 2 hafta kala bir meslek lisesine geçip ordan 1. oluyor ve yukarıdaki olanaklardan yararlanıyor.

• Hangi bölümü seçerseniz seçin iyi bir şey olsun istiyorsanız çalışmak zorundasınız . Tüm gün yatarak , gezerek  ve telefonla oynayarak sınavlarda iyi bir şey yapmayı beklemeyin . Cümlelerim despot olabilir ama bazı gerçekler dobra dobra söylenmeli .

• Aileniz bölüm seçiminde baskı yapabilir ama kendi geleceğiniz kendi elinizde . 9. sınıfta çok anlamayabilirsiniz ama  10. sınıfta neye yatkın olduğunuzu kestirebilir hale geliyorsunuz. İstediğiniz mesleğe göre bölüm seçin . Şu şu dersi yapamıyorum kriterine göre değil. Fiziğiniz edebiyatınızdan iyi olabilir ama hukuk istediğinizden Tm ' ye geçersiniz gibi.

• Yaz tatilinde en azından tuttuğunuz defterleri bir okuyun. 3 ay uzun bir süre birçok şey unutulmuş oluyor . Eğitim sistemi de önceki öğrenilenlerin üstüne yeni bilgilerin eklenmesine dayandığı için tekrar önemli. Gerçi bana kalsa tüm defterlerinizi baştan yazın boş boş oturuyorsunuz işiniz ne derdim ama liseden bıktırmayalım şimdi.

Bir ders en iyi sınavdan önce öğrenilir . Sınavları milletten kopya çekerek geçmek yerine kendi çabanızla geçin. Faydasını görürsünüz.

Sınav Notları Ve Tavsiyeleri (Ygs/Lys)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin