Not + Ezber üzerine

276 5 0
                                    

Lafa girmeden önce üstümdeki mf liği bir silkeliyim ... Biraz Tm ırkçısıyımdır , Allah affetsin. Az laf çok iş , başlayalım bakalım.

Not çıkartma sanatı
Tm ve Ts liğin kökeni not çıkarmakla başladı . Şahsen benim kullandığım 3 farklı stil var . ( Biraz temelden almış gibi olacağım ama gerçekten not çıkartmakta başarısız olanlar var. )

1- A4 ü 4 e katlayıp - kesip ayırdığım parçaları zımbayla tepesinden birleştirmek suretiyle yaptığım taşınması kolay kullanması pratik notlar (ygs fizikte görülenler)

2- A4 ten yelpaze yaparkenki stille katlanıp aça aça kullanılanlar

3 - A4 ü tam ortadan ikiye kalemle çizip kullanılanlar .

Benim fikirlerim

● Çıkarttığınız not sizde tekrar bakma isteği uyandırmıyorsa o not olmamıştır.

● Hiç renk kullanılmadan ya da rengarenk hazırlanmış notlar sakıncalıdır. Hiç renk yoksa önemli yerlerin dikkatimizi çekmesi için fazla bir sebep de yoktur . Çok renk varsa da dikkat dağıtıcı unsur çoktur.

● Kullanılan kalem bile nota ilginizi farklı ölçüde etkiler . Mycell ➡ ilginizi çekerse kullanabileceğiniz pilot kalem .

● Ben hafızamda kalması için genel olarak mavinin tonlarını kullandım . Belki psikolojiktir ama işe yaradı.

● Cümleleriniz kısa ve anlaşılır ,  yazınız da geniş ve okunaklı olursa daha iyi olur .

Ezber üzerine
● Sabahın erken saatleri ya da akşam yatmadan hemen önceki (telefona bile bakmadan yatmanız şartıyla ) saatler birebir .

● Ben edebiyatta 5 farklı metod kullandım kendimce.

- Edebiyat şarkıları ve absürt ders videoları

- Eser ve yazarla yaptığım melodi ve sırayla ezberleme ( eserleri kafiyeli olacak şekilde alt alta yazabilirsiniz . )

- Boş kağıda defalarca yazma.

- Nispeten sessiz bir ortamda gözlerimi kapayıp kendimi boş bir oda da duvarın karşısında hayal etme. Yazarı uzanabildiğim en yukarı noktaya yazma ve eserlerini de kah çiviyle adlarını çakarak kah duvara tahta kalemiyle yazma. ( üstünde ne kadar düşünürsen aklında o kadar iyi kalıyor. Bu yöntem de bunun için birebir .)

- Yazar ve eseriyle hikaye uydurma.

İlerleyen zamanda lys edebiyata başlayacağım. Tavsiye ve sorularınızı bu satıra bırakabilirsiniz.

Unutmadan ufak bir not :
hazırdan not almaktansa 3-5 kitabı önünüze yığıp kendi notunuzu kendiniz çıkarmanız çok daha iyi.  Ama edebiyatı yetiştirmek zor olduğundan ben notlarımı yayınlayacağım. Hiç değilse o notları yazıya geçirin.

Sevgilerle ve saygılarla kalın . 👋


Sınav Notları Ve Tavsiyeleri (Ygs/Lys)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin