İnsan yaşlandıkça bile daha da mı yakışıklı oluyordu türünün son örneği idi " Hatırlamana şaşırmadım zaten hep böyle değil miydin? İçinde tutar zamanı geldiğinde böyle yüzüme vururdun 19 sene beklemiş olman büyük sabır doğrusu, senin kadar benim de kızım ve anlaşamasak Pınar onu senden almak zorunda kalacağım beni buna zorlama " bu adam ne diyordu, beni anlaşamazsak kızımı almakla mı tehdit ediyordu ne cesaret " Sen ne diyorsun be adam, Süreya doğduğunda yanında ailesi olarak bir tek ben vardım sarılık geçirdiğinde, ateşi çıktığında , diş çıkarıp ağladığında, ilk adımı atmaya çalışıp düştüğünde, ilk anne deyişinde ben vardım ben sen hangi sıfat ile beni tehtid edersin utanmaz mısın? Yaşından başından...Masadan kalkıp gittiğimde " Aynı bana benziyor '' deyişi ile irkildim daha fazla tutamadığım gözyaşlarım akıp gidiyordu " Seni onu nerde, nasıl gördün?" ayakta zor duruyor ona zarar vermesinden korkuyordum " Bunu sana söyleyemem şimdi bana kızım ile vakit geçirme şansı verecek misin? Yoksa kozlarımızı mahkeme de mi paylaşalım " yaşımın verdiği yükle tansiyonum düşmüş yığılıp kalmıştım gözlerimi açtığım da Süreyayı görmekle kendime çoktan gelmiştim bile ama görüş alanıma Erdem girdiğinde bu girdaptan nasıl çıkacağımı kızıma nasıl bir açıklama yapacağımı düşünüyordum.
" Anne iyi misin? Yine ilaçlarını yanına almayı unutmuşsun babam olmasaydı seni kaybedebilirdim" ne ne ne nasıl babası olduğunu söylemiş miydi? Hangi ara nasıl? Nasıl yapabilirdi böyle bir şey. " Bizi yalnız bırak Süreya " dediğim de lafımı ikiletmeyecek bir kıza sahip olduğum için Rabbime bir kere daha şükür ettim gel gelelim Erdeme söyleyeceklerime " Nasıl söylersin babası olduğunu onun sınav stresine bir de sen mi stres katacaksın söyle bana Erdem, tam olarak ona ne dedin kızımı bana karşı kötüledin mi? Onun aklına yalan yanlış şeylerle doldurdun mu? Çıldırtma beni söyle " her zaman ki gibi asabi, dediğim dedik laz kızıydı Pınar, katır inadı gibi hiç değişmemişti " 19 yaşında bir kıza anlatılması gereken ne varsa anlattım Pınar, ondan haberim olmadığını ve olsa bile durumun farklı olamayacağını yani seneler önce, bunları anlattım ve seni kadar uzun bu kadar yükle yıllarca yalnız bıraktığımı anlattım " onun sözüne inancım yıllar önce bitmişti inanamazdım.
" Sana inanacak değilim Erdem, senin Süreyadan haberin vardı ben senin kapına gelmiştim sana her şeyi anlatmak için hadi bir hata ettin söyledin neden peşine de düşmedin bunca sene? Benim ne çektiğimden haberin var mı senin annem kahrından öldü, ben Süreyaya hamile iken çalışmak zorunda kaldım sabah sekiz akşam beş benim birinci işimdi, ikinci işim akşam altı sabah altı ona zarar gelmemesi için elimden gelenin fazlasını yaptım ona baba olmaya çalıştım, hadi geçelim bunları da babasız bir bebek doğurmak nasıl algılanır ise öyle algılandı oturduğum semtte, sonra taşındım dişimi tırnağıma takıp çalıştım kazandığım birikim ile de kızımı bu yaşına getirdim şimdi sen kızımın üzerinde hak mı iddia ediyorsun? Sen kızımın üzerinde hiç bir hak iddia edemezsin çünkü senin heveslerinin, ihtiyaçlarının sonucuydu o dimi öyle demiştin sevmediğin biriyle geçirdiğin yek gecenin sonucu idi, üstünde hak iddia edemezsin çünkü sen sevilmek, sevmek nedir bilmezsin sen nankörsün sen Süreya gibi bir kıza baba olmayı haketmiyorsun "
Süreyanın sesi ile susmam bir olmuştu " Ne?" Allahım nasıl böyle bir ihmalsizliği nasıl düşünemezdim daha hayatımıza girdiği ilk dakikadan yıkıp geçmişti bizi.
"Duyduklarım doğru mu? Ba- Erdem Bey, ben sizin sevmediğiniz birinden olan tek gecenin hesaba katılmamış sonucu muydum? Lütfen rica ediyorum geldiğiniz gibi gidin, yokluğunuzu bir an olsun hissettirmeyen annemin sizi bir kere olsun kötü dillendirmediği Beyaz Atlı Prensimdiniz benim, ama üzgünüm şu an karşımda olmanız veya yazımız da olmanız bir şeyi değiştirmiyor içimde ki bu boşluk dolmadan da olurmuş bunları duyacaklarıma " 19 yaşında yaşadıklarına bak kızımın aman Allahım sen sabır ver.
" Bak beni dinle Süreya, o zamanlar böyle bir sorumluluk alamayacak kadar korkaktım ve aileme bu durumu anlatamazdım annem kahrından ölürdü babam evlatlıktan silip atardı ben annen gibi birinin sevgisi altında ezilirdim, eziliyordum ben sevmiyordum evet ama sevgisine saygım vardı annen mücadele etmeyi seven biriydi ben kaçtım ama bak şu an burdayım yanınızdayım her şeye yeniden başlayabiliriz "
Geçip giden 19 yılın telafisi nasıl olurdu bilmiyorum ama şimdi söyleyeceklerim annemi üzecek olsa bile bu adamın bunları duyması gerekiyordu
" Anneciğim ilk önce beni affet. Siz Erdem Bey benim varlığımdan haberdar bile değilken ben sizi buldum tek bir adres ile, düşündüğüm gibi değildi olmadı da hayatımıza gireli birkaç saat olmuş ama duruma bakın benim bunca yıl yanımda annem vardı sizin yapamadığınız babalığı da çok güzel yaptı bana, bunca sene yokluğunuzu hissetmedim ama bir babam olsa nasıl olurdu diye de düşünmeden edemedim ama olmayınca da olmuyor lütfen artık gider misiniz? Saygı da kusur ettiysem affedin, bunca yıl annemin size neden ulaşmadığını daha iyi anlıyorum hayatı boyunca sevilmeyen biri sevmek nedir bilemezdi tabi sizde haklısınız"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalp Atışı
RomanceBen Süreya Yıldız, 19 yıllık baba hasretini içinde büyütüp kalan boşluğu onu bulmak için çabalayacak olan kız..