I dag er første dagen på den nye skolen. Jeg våkner av alarmen på telefonen. Deretter går jeg inn på badet for å gjøre min vanlige routine. Jeg går inn i walk-in-closet og finner fram en svart stram bukse, og en topp som går fra hvit til blå. Litt sånn Ombre-effekt.
Skolen ser så stor ut fra utsiden. Jeg går inn og prøver å finne rektors kontor. Gangene ser helt like ut. Skapene står på samme plass over alt. Trappene er lange. Jeg sukker og går ned alle trappene igjen. Hvor er det forbannete kontoret? Jeg ser en dør hvor det står vastaanotto. Hva skal det bety? Jeg fisker fram telefonen fra baggen min og går inn på google translate. Mottak? Jeg sukker og begynner å søke på nettet etter en bra oversettes. Resepsjon! Bingo! Jeg åpner døren sakte og går inn. "Hei, mitä voin auttaa?" en dame smiler hyggelig til meg. "Ehm, svenks?" "Ursäkta mig. Vad kan jag hjälpa dig med?" "Jeg er ny her,"
Etter å ha pratet med kontordamen og rektoren følger rektoren meg til døren. Det står 8B. Rektoren åpner døren, og alle øynene blir rettet mot oss. "Detta har fått nara ny student jag har talat om," sier en dame, som sikkert er den nye kontaktlæreren min. "Mitt namn är Kari," hun strekker ut hånden og jeg tar den mens jeg sier: "*DN*". "Varför inte presentera dig till klassen?" "Vel, jeg heter *DN* og jeg er fra Norge. På fritiden liker jeg å danse og synge," sier jeg. "Så kul då! Du kan sitta bakom Isac ". Jeg smiler til Kari og går mot Isac. Han snur seg mot meg og smiler. Jenta som sitter ved siden av Isac ser surt på meg. Plutselig tar hun hendene på kinnene til Isac og drar han inntil seg i et kyss. Jeg kjenner at noe stikker i hjerte, men later som at jeg ikke bryr meg. I stedet ser jeg bare ned i boken som Kari ga meg. Det som irriterer meg mest av alt er at Isac ikke gjør noe med det. Han kysser henne tilbake!
Friminutt! Mange av jentene og noen gutter stiller seg rundt meg. Alle vil snakke med meg. Jeg synes jo det er kjekt, men litt stressende. Altså, når alle roper forskjellige spørsmål, og alle forventer et svar.
Det ringer inn. Elvene begynner å gå inn, og folk går vekk fra meg. Jenta som kysset Isac i forrige time, kommer mot meg. Nå blir det vel bråk? "Alså, hold deg unna Isac! Han er bare min! Og hvis du nevner at jeg snakket med deg om dette, ja, da er du dø," glefser hun mot meg. Jeg bare nikker og går inn
Endret 22.04.17
YOU ARE READING
Gutten som forandret livet mitt
FanfictionJeg er så glad for at far fikk jobb, men å flytte? Nei, aldri i livet! Og til Finland? Ikke tale om! Jeg kan verken språket deres eller kulturen deres. Og jeg ønsker heller ikke å lære om det. Jeg er fornøyd med livet mitt i Norge! Fortelling er i...