Jeg vet hvem jeg liker!

387 6 1
                                    

DRØM

Jeg er i et hvitt rom! Ingen dører, ingen vinduer! Bare meg. Eller der er det noe! Eller noen? "Hei!" sier en kjent stemme. Jeg ser ikke hvem det er. Det er for langt borte! Personen kommer nærmere! Jeg prøver å gå mot det, men føttene sitter fast! Hei!" sier stemmen igjen. "Jeg var her først!" sier en annen stemme bak meg. "Jeg så henne først!" Sier stemmen foran meg. "Det betyr ikke at du får henne først!" Sier stemmen bak meg. De krangler om MEG! "Hvem vil du ha da?" Spør den bak meg. Jeg er helt stum. "Se! Nå har du gjort henne skremt!" sier stemmen foran meg. Nå ser jeg hvem det er som er foran meg! Leon! "Leon! Hjelp!" roper jeg. "Jeg kan ikke!" sier Leon. Jeg snur hode. Personen bak meg er Sondre. Hvorfor kan han ikke hjelpe? "Hvorfor?" roper jeg, men plutselig kom et vindkast og han fløy vekk med vinden. "Hei!" sier Sondre. "Hva vil du!" roper jeg. Han kommer foran meg. "Ikke rop. Jeg er en meter fra deg." sier han. "Hva gjorde du med Leon?" "Ingenting, jeg vant bare!" sier han rolig. "Vant hva da?"

DRØMEN SLUTTER

"ÆÆÆæææ!!" skriker jeg og setter meg opp. "Går det bra med deg?" Spør Leon, Vicci og Egil når de kommer stormende inn på rommet. "Ja, jeg hadde bare et mareritt," sier jeg og tar meg i håret. "Ok," sier Vicci og Egil og går ut av rommet. Vicci er vant til at jeg har mareritter. Leon kom bort og satte seg på sengekanten. "Leon..." sier jeg og ser på han. "Ja?" Spør han. "Jeg har tenkt på det du spurte om" "ja?" sier han veldig usikkert. "Jeg vil gjerne bli sammen med deg," sier jeg og tar hånden hans. Han smiler. Vi sitter og holder hender og ser på hverandre en liten stund. Så reiser han seg opp og strekker seg mens han sier: "jeg bør gå og legge meg." "kan du ikke sove her?" Spør jeg med jeg lager plass til han. Han smiler og legger seg ved siden av meg. Jeg sovnet i allefall på et blunk.

Neste dag våknet jeg av at Leon holdt rundt meg og jeg lå med hodet på brystet hans. "Leon? Er du våken?" Hvisker jeg. "Nei" hvisker han tilbake og smiler. Jeg smiler og lukker øynene.

"Skal vi stå opp?" Spør han etter en liten stund. "Ja," sier jeg og reiser meg opp til en sitte stilling.

"Så hva skal vi gjøre i dag?" spør Leon etter å ha spist opp skivene sine. "Vet ikke, hva vil du gjøre?" spør jeg. "Vel, jeg oppdaget en fin Strand," Sier han og reiser seg. "Kanskje vi kan ha en liten pikknikk der?" sier jeg og reiser meg opp jeg og. "Ja!" sier han. "Da må vi ha med oss litt mat og sånt," sier jeg mens jeg skyller tallerkenen og setter den i oppvask maskinen.

Jeg tok på meg en løs sommer kjole med mange farger, mens Leon tok på seg en litt stram lyseblå t-skjorte og kne-shorts. Vi pakket alt vi skulle ha med oss i en stor bag. Så skrev vi lapp til Vicci og Egil: VI ER PÅ STRANDEN. HAR MED NØKLER <3.

Der vi skulle hver var fantastisk! Det var en blomstereng og sandstrand med helt lyse blått hav. Vi satte bagen fra oss. Så tok vi ut pikknikk teppet. Som mat hadde. vi mye frukt og bær. Til drikke hadde vi saft.

Gutten som forandret livet mittWhere stories live. Discover now