'haih macam mana lah kau tak nampak batu kat depan? kan dah patah kaki tu.' bebel taehyung.
'alah sikit je dalam tiga empat hari camtu baik lah.' kataku. heihh risau sangat.
'sikit? ni sampai berbalut ni teruk lah!' bising taehyung.
'hm pape lah. esok aku pergi sekolah.' kataku.
'what?! no way! kau jangan nak mengada! adik macam mana kau nak jalan sana sini ha?' marah taehyung.
'biarlah. aku nak belajar jugak!' bentak aku.
'adik mana boleh... okay lah macam ni, kau mc dua ha-'
'sehari!' kataku tegas.
taehyung mengeluh. 'adik, kau ni memang degil.' dia memandangku. 'suka hati kau lah.' dia ingin melangkah keluar dari bilikku.
terus aku pegang tangannya. 'tae... janganlah marah...' aku berkata dengan nada sayu.
dapat aku dengar suara taehyung mengeluh. kemudian dia menoleh dan menghampiri aku. 'aku tak marah, aku just huh... kau memang degil. aku takut apa apa jadi dekat kau, kena buli ke apa ke.. kau je adik aku, aku sayang kau sangat, aku tak nak apa apa jadi dekat kau.' taehyung berkata sambil mengelus rambutku.
aku menunduk. 'tae... sorry..' aku bermain dengan jarinya.
'hm takpelah.' taehyung menarikku dalam pelukannya.
skip
huh bosannya tak pergi sekolah.. jungkook buat apa eh harini? aku membuka telefonku dan melihat wajah jungkook.
'saya rindu awak lah.' kataku perlahan.
aku cuba untuk berdiri dan berjalan. berjalan tu boleh tapi tahan lah sakit dia. kena pakai tongkat.
serta merta aku teringat lelaki semalam yang tolong aku. mata tajam dia. 'ye ke kita tak pernah jumpa?' aku hairan.
terus aku menggeleng perlahan dan melangkah ke tandas.
skip
petang tu kaki aku terasa sedikit okay dari pagi tadi. dah boleh jalan sikit even terhincut hincut. aku memakai tee kuning dan seluar putih. aku turun tangga dan ternampak taehyung kat ruang tamu.
'adik!! ehh mana tongkat kau!' taehyung bergegas ke arahku dan memapah lenganku.
'aku okeylah.. doktor pon cakap crack sikit je.' kataku.
'banyaklah kau. kau patut duduk diam diam dalam bilik. bukan jalan sana sini.' bebel taehyung.
'papelah. tae... tolong hantar aku gi taman petang ni boleh?' soalku. rasa nak ambil angin.
'err petang ni? aku kena meet kawan aku petang ni, so aku tak dapat teman kau. sorry adik.' katanya dengan nada bersalah.
'bukan.. aku nak mintak kau hantarkan je... tak kesah lah kau teman ke tak. aku nak ambil angin kat situ. boleh tak?' soalku.
taehyung memandangku. 'sorang sorang dengan keadaan macam ni?' soalnya lagi. 'mana boleh!'
aku mencebik. 'alah boleh lah... aku ajak jisul ngan chaeyeon!' tipu aku. terpaksa k.
taehyung memandangku sangsi. 'hm...' dia kelihatan seperti berfikir. 'okay asal ada orang teman kau. kau dah siap ke ni?'
aku mengangguk laju. 'dah! jomlah jomlah...'
taehyung menggulingkan mata lalu memapahku masuk ke dlam kereta.
tiba sahaja di taman, aku bersedia untuk keluar tetapi taehyung memegang lenganku. 'adik.'
YOU ARE READING
Stalk -J.J.K
Fanfiction"everytime you look away, i look at you" +di mana seorang perempuan stalk crush dia+ start:15072017 end:00000000