malam itu jungkook cakap dia nak bawak aku keluar. nasib baik taehyung bagi and dia furious gila nampak leher aku berplaster. nasib aku goreng sikit jadilah dia percaya.
aku memakai sweatshirt warna soft red dan jeans biru dipadan dengan kasut sneakers hitam kejap lagi. aku jugak membalut leher dengan scarf merah memandang malam tu sejuk. aku keluar bilik dan turun bawah.
aku terlihat taehyung tengah berbaring di sofa sambil memejam matanya.
'adik' panggilnya.
aku menoleh. 'apa?'
'jangan balik lewat sangat. and nanti kawan aku jimin tu sleepover kat sini. dia tidur bilik aku.' kata taehyung.
aku mengangguk. dah buang tabiat ke apa tetiba si jimin nak tidur sini? aku terus memakai kasut dan melangkah keluar dari rumah. bila aku aku buka langkah nak jalan kat street, pinggangku dirangkul.
'sayang...'
hampir terlompat aku. apa pulak mamat ni pelik beno.. suka sangat peluk peluk orang. aku memusingkan badan dan menghadap wajahnya. wajah dia dengan aku just berapa cm je. 'yaa jungkook'
'ya?' dia mengangkat sebelah kening. masih tidak melepaskan pelukan pada pinggang aku. ya tahulah ai slim. -_-'
'lepaslah nanti orang nampak lah.' kataku perlahan.
dia ketawa kecil. 'babe now already 10 pm so no one's out' dia berkata sambil mendekatkan wajahnya ke wajahku.
aku menolak tepi wajahnya. 'eiii awak memang tak boleh duduk diam ke? tangan suka sangat peluk orang, mulut suka sangat cium orang' bebelku.
dia tergelak lagi. 'of course! sebab kau lah aku jadi macam ni.' dia mendekatkan lagi wajahnya ke wajahku. hidungnya bergesel dengan hidung aku.
aku baru sahaja ingin menolak tepi wajah jungkook tiba tiba terdengar satu suara.
'byul?'
aku meleraikan pelukan jungkook dan melihat pemilik suara tersebut. kelihatan jimin seakan terkaku melihat aku dan jungkook. 'oh, annyeong jimin oppa.' aku menyapanya.
jimin mengangguk kecil dan memandang jungkook. 'siapa dia?' soal jimin.
aku memandang jungkook. 'ohh d-dia k-'
'namchin byul' pintas jungkook. sebelah tangannya memeluk bahuku.
riak muka jimin waktu tu susah aku nak tafsirkan. dia tersenyum tawar. 'wow namchin haha' dia ketawa kecil tapi kedengaran fake.
'err jimin oppa cari tae ke? masuk lah dulu, dia tengah tunggu oppa.' kataku.
'oh haah kan.' dia menepuk dahinya. 'oh kau orang buat apa malam malam ni?' soal jimin.
'kit-'
'we're dating hyung.' jawab jungkook dengan laju memintas kataku. aku menjegilkan mata ke arahnya.
jimin ketawa lebih kuat and kau dengar, memang fake. ni jungkook punya pasal lah. 'well goodluck. byul better take care of yourself.' dia mengerling ke arah jungkook. 'lelaki sekarang tak boleh percaya sangat.' dan dia berjalan masuk ke rumahku.
aku nampak jungkook mengetap giginya dan tangannya turut menggenggam penumbuk. 'shit' dia menggumam perlahan.
'yah' aku memukul lengannya.
'dah lah babe, jom pergi dari sini. buat panas hati je.' dia berlalu pergi sambil memeluk leherku.
'eihh! awak ni kenapa emo semacam?' soalku.
YOU ARE READING
Stalk -J.J.K
Fanfiction"everytime you look away, i look at you" +di mana seorang perempuan stalk crush dia+ start:15072017 end:00000000