29

34 3 0
                                    

4 years later...


'YOU MAKE A NEW ONE!!'

jeritan ceo mengejutkan satu pejabat termasuk aku yang sedang menaip di komputer. aku menjengahkan kepala dan terlihat minji, pekerja syarikat ini keluar dari bilik ceo dengan wajah merah.

aku terus bangkit menghampirinya. 'minji-ah, neo gwaechanha?' soalku lembut.

'a-ani, you better be careful with the monster.' mata dia berair dan dia terus beredar. yang lain hanya melihat kitorang tanpa bersuara.

'aigoo byul ah... macam mana kau tahan dengan baran gila dia tu?' soal seorang setiausaha  merangkap officemate aku, inna. yang lain hanya ketawa kecil.

aku ketawa hambar. 'ala dia stress tu.. biasalah tu..' aku berkata.

'huii membela kau...' seorang lagi office mate aku, jennie berkata lalu ketawa. 'kau ni kental betul, tak stress ke dengan baran dia?'

'haah.. nasib handsome..' kata seorang lagi, jihyun.

aku menggeleng. 'dia baik lah.. dah lah aku nak jenguk ceo kesayangan korang ni yaa...' kata aku lalu berjalan ke arah bilik ceo.

'baik ngan ko je.' laung inna lalu ketawa.

aku mengendahkan mereka lalu mengetuk bilik ceo.

'MASUKK!!' jeritan dia mengejutkan aku. wah betul punya marah ni.

aku melangkah masuk ke bilik dia dan ternampak wajah tegang dia yang tengah tengok kertas kertas kerja dia atas meja. 'awak okay?' soalku lembut.

sebaik sahaja dia mengangkat wajah, terus wajah dia berubah lembut dari tadi yang kelihatan ketat. dia tersenyum hangat ke arahku. 'macam biasalah... haih...' kata dia lalu mengeluh lemah.

aku menghampiri dia lalu mengurut bahunya lembut. 'biasalah tu.. awak jangan marah minji macam tadi minji still baru kan...' pujukku perlahan.

dia hanya memejam mata sambil tanganku mengurut lembut bahu dia. 'dia tu... salah file kan report, mana tak aku marah. project ni hampir musnah sebab di salah file kan report.' dia mencebik geram.

'ohh... kook-ah... awak nak coffee?' aku menyoalnya lembut. bimbang stress dia bertambah.

dia memandang aku sambil tersenyum lembut. 'emm nak...' dia mengusap tanganku lembut.

aku ketawa. 'eiii manja!' aku mencuit hidungnya. 'saya pergi buat dulu.' kataku lalu keluar dari bilik dia.

aku terus berjalan ke pantri dan membancuh secawan coffee. 'uii ceo dah sejuk hati dah?'

aku terus menoleh dek terkejut. 'yaa inna terkejut aku..' aku mengeluh. 'dia okay, dia just stress sikit..' aku berkata.

'eii senak perut kalau aku dapat husband macam tu.' rungut inna. 'so ni dia mintak air la?'

aku memandangnya. 'haah... dia pening kepala.' aku berkata.

'elelehh nak bermanja ngan wifey dia ler tuuu...' inna ketawa mengekek.

aku palau dia dan terus bawak coffee masuk ke bilik ceo. sebaik sahaja masuk bilik dia, aku tengok dia tengah berbaring di sofa sambil memejam matanya. aku terus menghampiri dia. 'kook-ah.. ni minum air saya dah buat ni..'

dia mengerdipkan matanya. jelas kelihatan di wajahnya yang dia tu letih. ye lah malam tadi sampai pukul 12 dia stay up siapkan graphic projek baru tu.  'eoh?'

'ni bangun la minum air nanti pening kepala awak.' aku menariknya untuk duduk.

dia bangkit lalu merapatkan diri dengan aku. 'sayang~~...' dia memanggilku lalu meminum coffee yang aku buat tadi.

'hmm?' aku menoleh ke arah dia.

'popo...' dia menunjuk pipinya sambil tersenyum nakal.

membesar mata aku. 'bwoya... aigoo tak nak tak nak! pergi buat kerja awak.' aku mengelak.

dia terus memeluk pinggang aku dan mendaratkan kepala ke bahuku. 'aku letih... nak tidur tapi nak kau ada sekali...' dia berkata.

'a-andwaee! saya ada kerja nak kena buat sayang.' aku menolak. pelik pelik je dia nih!

jungkook memuncung. 'popo?' dia menyoal lagi.

aku mendecit geram lalu mencium pipinya laju. 'dah! puas?' aku memandangnya.

'wah! energy boosted tiba tiba! nih semangat nak buat kerja ni!' dia ketawa lalu bangkit. dia turut menarik aku untuk berdiri dengan dia.

'ya ya bila orang kiss baru di-'

chupp!!

sepantas kilat dia mencium aku membuatkan aku terdiam sejenak. dia terus ketawa. 'dah tak payah bebel bebel.'

'ish awak memang- erghh!!' aku terus keluar dari bilik dia.

skip

'huh letihnya~' jungkook yang masuk ke dalam rumah terus berbaring di sofa tanpa menanggalkan stokin dan blazernya.

aku terus menghampiri dia lalu membuka stokin dia. 'awak pergi mandi dan rehat okay?' aku berkata lalu membantu dia buka blazer dan dia membuka beberapa butang teratas kemeja dia.

'uhh..' dia mengangguk kecil.

aku menggosok rambutnya. 'jomm gi mandi!! eii busuknya awak!' aku memeluk pinggang dia dan naik ke bilik kitorang. well kalau nak tahu, dah 7 bulan kitorang dapat titled 'married' yang korang nak sangat tu taw.

jungkook terus mencapai tualanya dan melangkah masuk ke tandas. aku berjalan ke almari dan mengeluarkan baju pijama tidur dia.

skip

'sayang~'

aku mendongak ke arah jungkook. 'um?'

'tadi mama call aku.' dia berkata. okay kenapa dengan mak dia call pulak?

'em mama cakap apa?' soalku.

jungkook mengusap rambut aku. kemudian dia menarik aku untuk berbaring lebih dekat dengan dia. cepat je sebelah tangan dia melingkar kat pinggang aku. 'mama rindu kita. and, mama tanya bila dia nak dapat hadiah.' kata jungkook.

aku mengerutkan wajah. 'hadiah? hadiah apa? bukan birthday mama dah lepas ke?'

jungkook ketawa. 'aigoo~.. mama tanya bila kita nak bagi dia grandchildren.' kata jungkook.

aku meneguk liur. erk- 'oh..'

jungkook memandang aku dan tersengih. 'so, bila?'

aku terus tak pandang wajah dia. 'em kalau dapat, dapatlah.. tunggu je lah..' kataku selamba.

jungkook mencemik. 'amboi.. kita kena usaha sayang~' jungkook berkata lalu menguis nguis bahu aku dengan senyuman gatal.

aku menolak tangannya. 'eii awak ni! kalau usaha tak dapat jugak takde guna.' aku berkata. badanku dijauhkan sedikit dari jungkook. tak boleh rapat bila dia bukak topik ni.

'alahh masalah omma kau pon tanya, tae pon tanya hah. kalau takde guna...' dia mendekati aku lagi. 'kita kena berusaha keras~ usaha tangga kejayaan tahu.' jungkook berkata sambil tersengih miang.

aku membuat riak geli. 'yaaa awak memang banyak makan ulat bulu ke apa? gatal sangat!' aku menolak dia supaya jauh dari aku.

'ala sayang boleh la- eh? ke kau dah ada isi? ni sensitif sangat.' dan laju tangan dia menyentuh perut datar aku.

'yahh!!' aku mencubit tangan dia. 'eish tak nak lah kawan awak!' aku terus menarik muncung dan berjalan ke tandas.

jungkook ketawa.

'yaaa!! piyod ehh??!'

aku mencemik.

tbc

Stalk  -J.J.KWhere stories live. Discover now